Gå til innhold

Kjøpte Kia, nå tror alle naboer vi er i trøbbel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg erstatta en gammel Volvo XC60 med en Kia Sportage. Synes den er helt grei den, og vi fikk en fantastisk pris på både innbytte og ny bil - det kosta oss nesten ingenting å kjøpe ny bil.

Problemet er at nesten alle naboer nå har spurt, med bekymret stemme: "Går det bra med dere?", som om vi plutselig er blitt fattige. Alt dette pga kjøp av en billigere bil.

Er dette normal oppførsel? Vet ikke helt hvordan jeg skal banke inn i hodene deres at vi bare hadde lyst på en bil med garanti. Når jeg sier det er det nesten som om de ikke vil høre det. Alle er ute etter skandalenyhetene à la "mannen har mistet jobben"...

Anonymkode: d4c85...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare å svare «det går bra med oss, skulle det ikke det?»  Om noen har satt ut rykter om dere så er det vel bare å stoppe det med en gang, isteden for å legge ved på bålet ved å være unnvikende ;) 

Og det er dessverre typisk norsk å måle velstand på bil 🧐

Jeg foreslo at vi kunne kjøpe Skoda når V60 skulle byttes, men det var uaktuelt for mannen - selvom vi fikk mer for pengene sånn jeg så det 🙈

Anonymkode: 5db8f...20c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint med oss, går det bra med dere? Hadde ikke giddet å svare mer enn det, og høres heller ikke ut som naboer man burde bry seg med..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har trivelige naboer🤣

Jeg bor i et såkalt "fint strøk" og kjører den gamleste bilen nesten på trass + at jeg bryr meg ingenting om biler og status😀 DET er herlig det👍

Kjekke naboer har jeg også, selv om de har flottere biler😀

Anonymkode: 4f006...36c

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bor tydeligvis et sted der jaguar mercedes og bmw mmm ruler haha...

Jeg har aldri bodd på et slik sted men har hatt mye forskjelliger biler Volvo mercedes bmw etc biler som kostet deretter i sevice reprasjon osv

Men nå kjører jeg Kia nr 2, å jeg er storfornøyd sjansen for at det blir kia neste gang er meget stor

Anonymkode: c0bfd...fd5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her er mange dyre biler. Volvoen var mye finere på interiøret, men Kiaen har samme funksjon - og vi sparte vel 300000 ved å gi slipp på fint skinn og mykere plast. Bare litt overrasket over reaksjonen blant folk vi knapt kjenner...

Anonymkode: d4c85...5a7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kia Sportage er en veldig god bil. Drit i naboen. Ingen grunn til å ta dere nær av slikt vås.  ☺

Anonymkode: 6824e...68f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest steinbukk79

Kanskje misunnelig ?  Som eier av en kia/hyundai har du 7 års garanti, det er vel en god nok grunn, ting blir dyrt når noe ryker på en over 5 år gammel bmw x5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Bäcker

Vi har også KIA Sportage. På den måten behøver i ikke nøye oss med designvesker fra Michael Kors, vi kan kjøpe ekte vare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg investerer i gull, askjefond, rask nedbetaling av lån etc.... og kjører ny KIA...(uten lån)

Anonymkode: 4f515...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bry deg om sånne folk, skryt av bilen din og si du synes den er så supert i forhold til den gamle så holder de kanskje kjeft :fnise: Jeg har fint råd til de dyre merkene, men foretrekker toyota, kia og de billigere bilene - føler jeg får mer for pengene og er billigere om noe skulle gå galt.

Anonymkode: aa13a...ba5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Bäcker

KIAen vår er det noe rart med. Etter nesten tre år måtte jeg bytte ei pære i frontlykta. Det er det eneste som har svikta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får kjøpt volvo- og mercedesemblemer på eBay. For en tier eller to, får du dem i krom med selvklebende limbånd på baksiden. Husk bare å ta dem av når den skal på sørvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så tåpelig! 

Her vi bor er det mange SUV'er og andre store biler. Men får jo lyst å kjøpe en likedan Opel Corsa vi hadde da vi hadde halv mill mindre i årsinntekt, når jeg leser sånt tull.

Man kjøper vel for pokker bil etter behov, intresse og økonomi! Noen vil ha status bil, andre vil reise på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest NotNaomi

Ja , det fins nok sånne nabolag . 

Hadde smilt og svart at jo takk , det går bedre enn på lenge faktisk .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Tom Bäcker skrev:

Den Gud ikke ga hjerne, fikk ratt med stjerne. 

KIA, populært kalt Koreansk Industri Avfall.:)

Seriøst har KIA blitt en bra bil siste 10år. Men det tar en stund før det blir status da de mangler biler skaper begjær som BMW M, Mercedes S eller Audi RS.

De vil være "brød og smør" transportmiddel lenge, selv om det ikke er noe i vegen med kvaliteten.

Som alt annet er transportmiddel et signal til omgivelsene. En rusten Kia i et Mercedes nabolag er absolutt en statement.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Commander skrev:

KIA, populært kalt Koreansk Industri Avfall.:)

Seriøst har KIA blitt en bra bil siste 10år. Men det tar en stund før det blir status da de mangler biler skaper begjær som BMW M, Mercedes S eller Audi RS.

De vil være "brød og smør" transportmiddel lenge, selv om det ikke er noe i vegen med kvaliteten.

Som alt annet er transportmiddel et signal til omgivelsene. En rusten Kia i et Mercedes nabolag er absolutt en statement.

Kia Stinger.

Den koster faktisk meir enn Jaguar og Alfa Romeo Guilia Quadrofoglio.

Kva med firehjulstrekksystemet til Kia mot Haldex i VW og Volvo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Dodge skrev:

Kia Stinger.

Den koster faktisk meir enn Jaguar og Alfa Romeo Guilia Quadrofoglio.

Kva med firehjulstrekksystemet til Kia mot Haldex i VW og Volvo?

Det er for kjennere. KIA er en billigbil for folk flest. "Ingen" bruker 1.000.000 på KIA. Toyota hadde samme problemet så de "fant opp" Lexus. Ingen bruker 1.000.000 på Skoda, derfor finnes Audi. Samme eier og teknologi men forskjellig image...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...