AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #1 Del Skrevet 30. desember 2017 Vi er mye i fjellet i romjulen. Mannen min kjører for det meste, og han elsker når bilen sklir sidelengs. Han gjør det bare når det er oversiktlig, så det skal han ha, men han blir litt sånn lystig forbanna på meg når jeg skriker av skrekk. Han sier han har full kontroll, mens jeg er redd for at det kanskje er glattere enn han tror - og at han i det minste bulker bilen. Han har slått av alle disse elektriske dingsene som holder bilen i sporet, og jeg - som gjerne vil ha de på - glemmer ofte å slå alt på igjen. Er ikke det på tide for en godt voksen familiefar å slutte med dette tullet? Anonymkode: 12075...a86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #2 Del Skrevet 30. desember 2017 Kjører han sånn med barn i bilen??? I så fall hadde han ALDRI mer fått med hverken meg eller barna i den bilen, da hadde jeg kjørt egen bil. Man veit faktisk ikke hva som kan skje. Skal han være en idiot på veien så får han bære det alene sånn at han evt ikke får andres liv på samvittigheten. Anonymkode: ad743...10b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #3 Del Skrevet 30. desember 2017 Å leke på denne måten er faktisk ikke lov. Ser politiet han eller noen filmer denne vanvittige leken og leverer til politiet så får han i beste fall en bot, i verste fall blir han fotgjenger -avhengig av grovheten i leken. Skjer det noe galt så kan han og få problemer i forhold til forsikring. Spør han hvor barnslig han må være? Anonymkode: 27690...95e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #4 Del Skrevet 30. desember 2017 Jeg er kvinne og godt voksen, og jeg leker også på den måten når det er glatt. Har gammel bil med bakhjulsdrift. Når jeg kjører nyere biler er det å slå av alle hjelpemidler noe av det første jeg gjør. Hater når bilen prøver å bestemme over meg, det er jeg som skal ha kontrollen, ikke bilen. Og ja, jeg sladder også (kontrollert) når jeg har barn i bilen, og har øvd på det når jeg har øvelseskjørt med de eldste. Bedre at de får leke og lære enn at de får panikk og tramper på bremsen den dagen det er alvor. Anonymkode: 161e1...5e1 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Libertas Skrevet 30. desember 2017 #5 Del Skrevet 30. desember 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er kvinne og godt voksen, og jeg leker også på den måten når det er glatt. Har gammel bil med bakhjulsdrift. Når jeg kjører nyere biler er det å slå av alle hjelpemidler noe av det første jeg gjør. Hater når bilen prøver å bestemme over meg, det er jeg som skal ha kontrollen, ikke bilen. Og ja, jeg sladder også (kontrollert) når jeg har barn i bilen, og har øvd på det når jeg har øvelseskjørt med de eldste. Bedre at de får leke og lære enn at de får panikk og tramper på bremsen den dagen det er alvor. Anonymkode: 161e1...5e1 Er som kjørelærern min sa; jeg stoler mer på de som leker med bilen. De har lært seg hvordan bien oppfører seg, og vil kunne manøvrere bedre i en uforventet situasjon og er tryggere bak rattet. Jeg er også kvinne, og jeg leker også med bilen. Hatt lappen i snart 8 år, og har ennå ikke hatt noen ulykker. Jeg har derimot avverget mange farlige situasjoner som har oppstått pga andre. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #6 Del Skrevet 30. desember 2017 Mannen min sier det samme om lek og øvelse. Han er også veldig trygg. Men det er ikke jeg. Han tror liksom at jeg skal venne meg til dette og stole på ham...noe jeg ikke har klart å gjøre etter femten år. :S Anonymkode: 12075...a86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #7 Del Skrevet 30. desember 2017 Trist å høre at mannen din ikke respekterer deg. Jeg hadde sluttet å sitte på frem til han fulgte vegtrafikkloven. Anonymkode: 13391...789 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GT-R Skrevet 30. desember 2017 #8 Del Skrevet 30. desember 2017 Kan du ikke bare si sladde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 31. desember 2017 #9 Del Skrevet 31. desember 2017 (endret) Nå vet jeg ikke hvor flink han er og hvor mye kontroll han faktisk har - det kan være at han overvurderer sine egenskaper og det kan være han faktisk har kontroll.. Uansett så er det faktisk slik at en blir en bedre sjåfør av å lære hvordan bilen oppfører seg på glatt underlag. Alle må prøvebremse regelmessig når det er frysetemperatur for å sjekke underlaget. Det er veldig viktig å provosere frem en reaksjon fra bilen både på rettstrekk og i sving, for så å lære hva en skal gjøre for å få kontroll og ikke forverre situasjonen - dette bør alle sjåfører gjøre. Om en trenger å gjøre dette med barn i bilen er en helt annen ting.. Endret 31. desember 2017 av ablaze 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 1. januar 2018 #10 Del Skrevet 1. januar 2018 For å øve på glattkjøring og sladding, finnes det glattkjøringsbaner - og ja, det er gøy! Slik trening skal ikke skje på offentlig vei. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 1. januar 2018 #11 Del Skrevet 1. januar 2018 Jeg hadde faen ikke satt meg inn i bilen til en som leker med andres liv på den måten! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #12 Del Skrevet 1. januar 2018 På 30.12.2017 den 23.11, AnonymBruker skrev: Jeg er kvinne og godt voksen, og jeg leker også på den måten når det er glatt. Har gammel bil med bakhjulsdrift. Når jeg kjører nyere biler er det å slå av alle hjelpemidler noe av det første jeg gjør. Hater når bilen prøver å bestemme over meg, det er jeg som skal ha kontrollen, ikke bilen. Og ja, jeg sladder også (kontrollert) når jeg har barn i bilen, og har øvd på det når jeg har øvelseskjørt med de eldste. Bedre at de får leke og lære enn at de får panikk og tramper på bremsen den dagen det er alvor. Anonymkode: 161e1...5e1 Det du gjør er faktisk ikke lov. Alle som har forårsaket bilulykker har ment at de er verdensmestre og har hatt full kontroll på bilen, noe som de ikke har hatt. Har du bil, har du også plikt til å følge veitrafikkloven. Hvis ikke, får du bli fotgjenger Anonymkode: 64e40...4b7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #13 Del Skrevet 1. januar 2018 19 timer siden, ablaze skrev: Nå vet jeg ikke hvor flink han er og hvor mye kontroll han faktisk har - det kan være at han overvurderer sine egenskaper og det kan være han faktisk har kontroll.. Uansett så er det faktisk slik at en blir en bedre sjåfør av å lære hvordan bilen oppfører seg på glatt underlag. Alle må prøvebremse regelmessig når det er frysetemperatur for å sjekke underlaget. Det er veldig viktig å provosere frem en reaksjon fra bilen både på rettstrekk og i sving, for så å lære hva en skal gjøre for å få kontroll og ikke forverre situasjonen - dette bør alle sjåfører gjøre. Om en trenger å gjøre dette med barn i bilen er en helt annen ting.. Da øver en på glattkjøringsbaner Anonymkode: 64e40...4b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 1. januar 2018 #14 Del Skrevet 1. januar 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Da øver en på glattkjøringsbaner Anonymkode: 64e40...4b7 Ikke enig. Hvor langt må du kjøre for å komme deg til en glattkjøringsbane? Hva koster det? Det går da fint an å finne et egnet sted å bli kjent med bilen sin, som f.eks en stor parkeringsplass eller en oversiktlig veistrekning hvor en vet at det ikke kommer annen trafikk.. Men, som jeg sa tidligere, ikke ha med barna,, 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #15 Del Skrevet 1. januar 2018 På 31.12.2017 den 15.39, ablaze skrev: Nå vet jeg ikke hvor flink han er og hvor mye kontroll han faktisk har - det kan være at han overvurderer sine egenskaper og det kan være han faktisk har kontroll.. Uansett så er det faktisk slik at en blir en bedre sjåfør av å lære hvordan bilen oppfører seg på glatt underlag. Alle må prøvebremse regelmessig når det er frysetemperatur for å sjekke underlaget. Det er veldig viktig å provosere frem en reaksjon fra bilen både på rettstrekk og i sving, for så å lære hva en skal gjøre for å få kontroll og ikke forverre situasjonen - dette bør alle sjåfører gjøre. Om en trenger å gjøre dette med barn i bilen er en helt annen ting.. Rett strekke er en ting, en sving er en helt annen. Plutselig ligger man i grøfta fordi man trodde man hadde kontroll. Sånt tar man på bane, eller privat vei der det ikke er grøft eller gjerde, eller annet som kan skade bil og fører, utenfor ytterkanten av svingen. Anonymkode: 38805...53c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #16 Del Skrevet 1. januar 2018 Meld ham til politiet. Anonymkode: 6cd5c...7f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #17 Del Skrevet 1. januar 2018 På 30.12.2017 den 23.11, AnonymBruker skrev: Jeg er kvinne og godt voksen, og jeg leker også på den måten når det er glatt. Har gammel bil med bakhjulsdrift. Når jeg kjører nyere biler er det å slå av alle hjelpemidler noe av det første jeg gjør. Hater når bilen prøver å bestemme over meg, det er jeg som skal ha kontrollen, ikke bilen. Og ja, jeg sladder også (kontrollert) når jeg har barn i bilen, og har øvd på det når jeg har øvelseskjørt med de eldste. Bedre at de får leke og lære enn at de får panikk og tramper på bremsen den dagen det er alvor. Anonymkode: 161e1...5e1 På 30.12.2017 den 23.23, Libertas skrev: Er som kjørelærern min sa; jeg stoler mer på de som leker med bilen. De har lært seg hvordan bien oppfører seg, og vil kunne manøvrere bedre i en uforventet situasjon og er tryggere bak rattet. Jeg er også kvinne, og jeg leker også med bilen. Hatt lappen i snart 8 år, og har ennå ikke hatt noen ulykker. Jeg har derimot avverget mange farlige situasjoner som har oppstått pga andre. Such wannabees Anonymkode: d6a55...c46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #18 Del Skrevet 2. januar 2018 16 timer siden, ablaze skrev: Ikke enig. Hvor langt må du kjøre for å komme deg til en glattkjøringsbane? Hva koster det? Det går da fint an å finne et egnet sted å bli kjent med bilen sin, som f.eks en stor parkeringsplass eller en oversiktlig veistrekning hvor en vet at det ikke kommer annen trafikk.. Men, som jeg sa tidligere, ikke ha med barna,, Det er ikke billigere å komme ut for en bilulykke og kanskje drepe noen. Er man på¨veien, følger en veitrafikkloven. Enkelt og greitt Anonymkode: 64e40...4b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #19 Del Skrevet 2. januar 2018 ro dere ned folkens. Gjør man riktig handling til riktig tid så er det ingen fare. Selv anbefaler jeg f.eks. alle å bremseteste bilene daglig når det er mye salt på veiene for å holde de rene for rust. Skal man tro på hylekoret her så skulle alle slike "testere" vært bura inne. Anonymkode: 51c73...acd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 2. januar 2018 #20 Del Skrevet 2. januar 2018 (endret) 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: ro dere ned folkens. Gjør man riktig handling til riktig tid så er det ingen fare. Selv anbefaler jeg f.eks. alle å bremseteste bilene daglig når det er mye salt på veiene for å holde de rene for rust. Skal man tro på hylekoret her så skulle alle slike "testere" vært bura inne. Anonymkode: 51c73...acd Og når er riktig handling til riktig tid? Du bæsjer på leggen når det ikke klaffa hvertfall! Endret 2. januar 2018 av tdm900 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå