Gå til innhold

Gjør smarttelefonen livet bedre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har selv hatt samme samsungen nå i 7 eller 8 år. Glemte den forresten oppå traktor dekk i går og kjørte en runde. God som ny fordi. Får uansett høre, at jeg må kjøpe ny tlf eller smarttelefon fordi x og y. Men jeg bare forstår det ikke, altså hvordan kan en ny smarttelefon gjøre mitt liv bedre?

 

Har vært datanerd siden 90 tallet, så det er ikke teknologien eller utvikling som er problemet. Men heller det, at hodet til folk er bøyd mot en liten skjerm uansett hvor man er. Savner det gamle kaffebordet, hvor folk pratet uten å vise frem ett eller annet. Men uansett, er det noe jeg ikke ser?

 

Anonymkode: 2f787...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, livet er bedre uten, men alle er så avhengige at ingen bortsett fra psykologer og forskere vil innrømme det. Skummelt!

Anonymkode: 65675...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fruktfest

Om du er fornøyd med den du har, så fortsett å ha den. Tror de fleste er alt for avhengig av telefonen, det merker jeg selv til tider, i alle fall på kveldstid etter at datteren min er i seng. Har de siste ukene lagt den mere vekk for å heller spille spill eller se en film feks med mannen min, og det er jo så koselig! Hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.12.2017 den 22.12, AnonymBruker skrev:

Har selv hatt samme samsungen nå i 7 eller 8 år. Glemte den forresten oppå traktor dekk i går og kjørte en runde. God som ny fordi. Får uansett høre, at jeg må kjøpe ny tlf eller smarttelefon fordi x og y. Men jeg bare forstår det ikke, altså hvordan kan en ny smarttelefon gjøre mitt liv bedre?

 

Har vært datanerd siden 90 tallet, så det er ikke teknologien eller utvikling som er problemet. Men heller det, at hodet til folk er bøyd mot en liten skjerm uansett hvor man er. Savner det gamle kaffebordet, hvor folk pratet uten å vise frem ett eller annet. Men uansett, er det noe jeg ikke ser?

 

Anonymkode: 2f787...20c

Ja. Folk er avhengige av tlf og man sitter heller på Messenger enn å prate med personen som man er sammen med. Og selfier ofte og vise hvor suksessfulle de er. 

Anonymkode: f12cc...b07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har smarttelefon, men sitter ikke med nesen i den hele tiden, og aldri når jeg er med folk. Så det er jo helt opp til deg om du vil bruke den mye eller ikke?

Min smarttelefon har definitivt gjort livet mitt mye enklere. Jeg kan sette på alarmer, og aldri glemme avtaler eller ting jeg skal gjøre. Hele familien har felles handlelisteapp, hvor alle kan gå inn og skrive opp ting på listen når man ser det er noe man trenger. Veldig mye enklere enn å styre med papirlapper... Vi har felles kalender, så vi ser hva de andre i familien skal, og vi kan sette opp felles avtaler. Det er genialt å ha yr-appen som sier noe om det blir nedbør de neste 90 min når vi står og skal ut på søndagstur og lurer på hvordan vi skal kle oss. Det er kjempekjekt å ha kamera og ordentlig skjerm med seg så man kan forevige ting når de skjer. Det er greit å ha mulighet til å spille musikk fra den i bilen eller bussen. osv osv osv. 

Livet mitt hadde vært mye mer tungvint uten smarttelefon. Helt uten at det går ut over samtaler med andre mennesker. 

Anonymkode: 74d81...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...