AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #1 Skrevet 30. desember 2017 Jeg har fått et barn nå for ca 1,5 år siden og har hatt veldig små pupper hele livet, og ønsket meg silikon lenge. Puppene mine ble litt større under amming, men så var de tilbake til en liten A. Jeg gikk nesten ikke opp i vekt under graviditeten heller. Hvor mye har det å si om man tar silikon og om 3-4 år ønsker et nytt barn? Har forstått at man burde vente til man er ferdig, men jeg har ventet i mange år nå og føler meg veldig klar. Anonymkode: 77cd8...23f
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #2 Skrevet 30. desember 2017 Du bør ihvertfall være klar over at silikon kan gjøre amming vanskelig eller umulig. Ikke for alle, men for en del. :/ Det er en sjanse jeg ikke ville tatt, men nå er jeg over gjennomsnittet opptatt av amming og viktigheten av det for både mor og barn. I tillegg kommer det stadig mer forskning som setter sammenheng mellom silikonimplantater og utvikling av autoimmune sykdommer. Det finnes mye bra push up bher, WonderBra gir jo flere ekstra cupstr f.eks. Selv hadde jeg store pupper før barn, som nå henger noe og ser "tomme" ut. Det blir mer heng med store pupper, også med silikon.. Anonymkode: a4e86...73e 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #3 Skrevet 30. desember 2017 Er i samme situasjon TS. Jeg skal vente til jeg er ferdig med å få barn. Da blir det løft og silikon, fyller ikke opp en a'cup engang😔 Anonymkode: 0e3e1...0e3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #4 Skrevet 30. desember 2017 TS:Hjelper dessverre ikke med push up når du er helt flat ønsker å nyte det siste av 20 årene og ikke unngå bikini for hver en pris lenger. Har forstått det slik at om man ikke endret så mye på seg i første graviditet (kilo og puppestørrelse) så vil det muligens bli lignende neste gang, og da har det ikke så mye å si om man har silikon i forhold til om de skal bli stygge. håper bare som sagt at jeg kan amme, som jeg har lest at de fleste kan etter silikon. når du snakker om autoimune sykdommer, var dette nytt for meg. Flere som vet noe om dette eller det jeg skriver over? Og hva dere tenker om silikon før du er ferdig med barn? Anonymkode: 77cd8...23f
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #6 Skrevet 1. januar 2018 På 30.12.2017 den 22.30, AnonymBruker skrev: TS:Hjelper dessverre ikke med push up når du er helt flat ønsker å nyte det siste av 20 årene og ikke unngå bikini for hver en pris lenger. Har forstått det slik at om man ikke endret så mye på seg i første graviditet (kilo og puppestørrelse) så vil det muligens bli lignende neste gang, og da har det ikke så mye å si om man har silikon i forhold til om de skal bli stygge. håper bare som sagt at jeg kan amme, som jeg har lest at de fleste kan etter silikon. når du snakker om autoimune sykdommer, var dette nytt for meg. Flere som vet noe om dette eller det jeg skriver over? Og hva dere tenker om silikon før du er ferdig med barn? Anonymkode: 77cd8...23f http://www.collective-evolution.com/2015/10/21/breast-implants-the-ticking-time-bomb-in-millions-of-womens-bodies/ Anonymkode: a4e86...73e 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #7 Skrevet 1. januar 2018 Jeg ville ventet til jeg var ferdig med barn. Hvis du tar silikon nå og får flere barn vil puppene dine først bli enda større for så å "punktere" igjen. Akkurat som før. Forskjellen er at når du har silikon blir puppene mye tyngre og vil henge mer. Da har du gigantiske hengepupper som du ikke kan gjøre noe særlig med, i motsetning til små pupper du eventuelt kan operere. Siden dette med pupper er så viktig for deg. Det er selvsagt ikke sånn for alle, men for mange Anonymkode: dd2c3...ca7 2
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 1. januar 2018 #8 Skrevet 1. januar 2018 Hva med å lære deg å like den kroppen du har? Mange fordeler med å ha små pupper - bedre for rygg og skuldre, mer praktisk under trening/aktivitet, man kan bruke flere typer klær uten at det ser vulgært ut osv. Ser ikke noen grunn til at man ikke skal gå i bikini pga små pupper?
Nerine_ Skrevet 1. januar 2018 #9 Skrevet 1. januar 2018 1 time siden, Anonymus Notarius skrev: Hva med å lære deg å like den kroppen du har? Mange fordeler med å ha små pupper - bedre for rygg og skuldre, mer praktisk under trening/aktivitet, man kan bruke flere typer klær uten at det ser vulgært ut osv. Ser ikke noen grunn til at man ikke skal gå i bikini pga små pupper? Det er en forskjell på små pupper og ingen pupper. Det er kun de som ikke har pupper i det hele tatt som skjønner hvor kjedelig det er. Prøv å finn en penkjole f.eks. som sitter pent når du er flat.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #10 Skrevet 1. januar 2018 Får du et nytt svangerskap med silikon så får du ikke "silikonpupper" etterpå, men pupper som igjen blir slappe og trenger mer silikon. Vent til du er ferdig med barn, og vær klar over at dette er en invistering du vil måtte bytte ut med års mellomrom med de kostnadene det innebæter. Anonymkode: 5b583...6e8 3
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 1. januar 2018 #11 Skrevet 1. januar 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: http://www.collective-evolution.com/2015/10/21/breast-implants-the-ticking-time-bomb-in-millions-of-womens-bodies/ Anonymkode: a4e86...73e Jeg anbefaler ingen å få silikonpupper, men det der er sannsynligvis bare skremselspropaganda. Artikkelen har få/dårlige referanser (kun tre referanser for en milelang artikkel, og to av dem er ikke klikkbare, en av dem virker å være en slags populærvitenskapelig bok) og nettstedet virker ikke veldig pålitelig. Kildekritikk er lurt. https://www.fornebuklinikken.no/annet/lekkasje-ikke-farlig-for-helsen/ (selvfølgelig en aktør som tjener på plastisk kirurgi men artikkelen er i alle fall kildebelagt) https://sml.snl.no/silikonprotese (uavhengig aktør) http://www.lommelegen.no/legesvar/lymfeknuteforstørring-og-brystimplantater ("Redselen for hva som skjer ved lekkasje fra silikonproteser er borte i forhold til utviklingen av autoimmune sykdommer som rheumatoid artritt (leddgikt) og Bechterews sykdom. ") http://tidsskriftet.no/2005/03/oversiktsartikkel/silikonbrystimplantater-gjennom-40-ar ("Silikonbrystimplantater har vært brukt i 40 år. På bakgrunn av de erfaringer man har samlet opp gjennom årene, vet man nå mye mer om den helsemessige risikoen som er forbundet med disse implantatene. Produsentene har brukt store ressurser på å gjøre dem sikrere, hvilket har gitt redusert morbiditet. Utvalget er også blitt mye større, noe som gjør det enklere å skreddersy behandlingen til den enkelte pasient. Til tross for disse fremskrittene er implantasjon ikke problemfritt. Spesielt kapselkontraktur og ruptur er fortsatt et stort problem. Hypotesene om at implantater er kreftfremkallende eller kan gi bindevevssykdommer, er imidlertid forlatt. ")
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #12 Skrevet 1. januar 2018 Vent. Jeg klarte ikke å amme, fikk enorme strekkmerker siden implantatene ble presset utover når puppene vokste og de ser nå ut som lange sokker med tennisballer i...Jeg er gravid med nr to nå og det ser ikke akkurat ut som de blir penere med denne graviditeten så jeg må operere de igjen etterpå. Anonymkode: 412d7...001 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #13 Skrevet 1. januar 2018 Fra TS: Har det noe å si at brystene mine nesten ikke vokste under første graviditet? Og nå er de tilbake til helt normale små uten noe heng eller lignende. Bare virker litt mer tomme. må man bytte silikon hvert 8 år? Anonymkode: 77cd8...23f
Gjest Selfie Skrevet 6. januar 2018 #14 Skrevet 6. januar 2018 Mine kapslet seg inn og ble harde etter svangerskapet. Fjernet de bare, jeg. Godt å være naturlig igjen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå