Gå til innhold

Hvor lenge holder halsbetennelse på?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ble syk onsdag forrige uke, etter å ha blitt smittet av niesa mi søndagen. Aldri noe feber, men vondt i halsen og lett forkjøla. Ble verre. Hosta kom torsdag/fredag. Skikkelig tørrhoste i helga, fikk litt Cosylan av pappa (den skal jo egentlig ikke tas uten avtale med lege, men tok 5 mm og det gikk (heldigvis) bra, og det ble bedre). Tørrhosten har blitt bedre, men går fortsatt rundt og hoster, verst når jeg våkner.

Men nå har det gått 1 1/2 uke fra jeg ble syk og jeg har fortsatt vondt i hals, hoster, har litt "stråler" opp til ørene ennå! Dessuten er ikke stemmen tilbake ennå, selv om den er noe bedre.

Er det noe risiko for at jeg har bakteriell halsbetennelse, eller hadde jeg med det vært verre enn jeg er nå? Jeg vet at halsbetennelse av virus blir bra av seg selv bare man smører seg med tålmodighet - men hvor lenge må jeg være tålmodig?!

Hilsen ei som er lei av å være syyyk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er en risiko for at du har bakteriell halsbetennelse. Men da blir man vanligvis ganske redusert også, med feber. Bakteriell halsbetennelse kan også gå over av seg selv, men det tar tid. Og dessuten kan man risikere komplikasjoner i form av badass bakterier og peritonsillær abscess. Jeg har selv hatt sistnevnte og det var mindre moro. Så kan jo være lurt å dra en tur til legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...