AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #21 Skrevet 30. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker said: nei..hun er fra Tyrkia..og er i en by i sentral Europa nå. Anonymkode: f671b...add Dere bor i denne byen begge to? Anonymkode: f3f2f...1f9
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #22 Skrevet 30. desember 2017 Hun ble jo bare forsinket på metroen, skjønner ikke hvorfor du ikke kan gå 50 meter tilbake til puben og syns det er creepy at du vil ha henne hjem i leiligheten din fordi hun ikke kjenner deg. Anonymkode: 8ef10...d7c 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #23 Skrevet 30. desember 2017 Er det en eskorte dame eller ts? siden dere skriver på engelsk? Hun dreiv sikkert å sminka seg og ordna håret. Hørt at de type damene bruker minst 4 timer på det. Anonymkode: 7a4e9...7dd
Carolinekomm Skrevet 30. desember 2017 #24 Skrevet 30. desember 2017 (endret) Altså, i mange kulturer er det vanlig å komme senere. I mange kulturer er det frekt å komme på tiden. Så er fult mulig dette bare var en kulturell krasj bla. I Parguay er det vanlig å komme flere timer etter en avtale Endret 30. desember 2017 av Carolinekomm
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #25 Skrevet 30. desember 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun ble jo bare forsinket på metroen, skjønner ikke hvorfor du ikke kan gå 50 meter tilbake til puben og syns det er creepy at du vil ha henne hjem i leiligheten din fordi hun ikke kjenner deg. Anonymkode: 8ef10...d7c Enig, tipper dere ble enige om å ses ca 20, og at hennes forståelse av det var å melde deg når hun var på vei, så du kunne gå fra hotellet ditt 50 meter unna da, så dere kom samtidig. Når jeg lager avtale med venninder og kamerater sier vi alltid når vi avtaler et klokkeslett, men vi melder jo alltid når vi drar hjemmefra fordet, så tidspunktet blir mer eksagt og man vet når den andre faktisk er der og kan gå samtidig så man er der likt . Menneh ja, en turistflørt er kanskje ikke det man tar mest seriøst heller akuratt... Anonymkode: 7a4e9...7dd
Gjest Peanut Skrevet 30. desember 2017 #26 Skrevet 30. desember 2017 Jeg er selv gjerne tidlig ute til avtaler, 5-10 min før. Jeg forventer faktisk at når man har avtalt et tidspunkt så kommer man på det tidspunktet, ikke 15 minutter+++ forsinket. Og er man forsinket eller hva det nå måtte være- så sender man en melding og sier i fra.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #27 Skrevet 30. desember 2017 De fleste damer jeg har møtt vil helst være 30 min for tidlig, enn 5 min forsinka. Perfekte mennesker i mine øyne, hater når folk er seine. Du bürde starte å si at du vil møtes et sted nærmere deg, og si noe ala "møtes vi 20:00 presis?" Og ikke bare "8", da tolker mange det som "rundt 8 en gang" Anonymkode: a611f...6de
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #28 Skrevet 31. desember 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun ble jo bare forsinket på metroen, skjønner ikke hvorfor du ikke kan gå 50 meter tilbake til puben og syns det er creepy at du vil ha henne hjem i leiligheten din fordi hun ikke kjenner deg. Anonymkode: 8ef10...d7c Du leste ikke meldingen riktig. Metroen her går hver 3 minutt,og er aldri forsinket. Hun har VALGT å ikke reise hjemmefra før etter 8pm,som var tiden vi skulle treffes. Vi sa ikke ca 8, vi avtalte 8 presis. Hennes valg om å la meg sitte der i 40 minutter å vente på henne er et eller annet form for maktspill som noen jenter liker, se hvor mye de kan disrespektere menn å slippe unna med. OG det er akkurat derfor jeg inviterte henne rett hjem. En stor del av meg visste hun kom til å avvise den ideen, men tenkte at det er min egen versjon av å investere mindre i henne. Hun viser at hun ikke respekterer meg og tiden min, så gidder ikke jeg ta henne med ut og kjøpe drinker til henne, da er daten nedgradert til å drikke billigvin hjemme hos meg ...og ja jeg er veldig klar over at mange damer ser en slik invitasjon som ren puleinvitasjon. Og ja vi bor begge i denne byen, er ikke turister noen av oss. Anonymkode: f671b...add
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #29 Skrevet 31. desember 2017 Det er respektløst å komme så sent. Jeg ville likevel sendt en meld FØR jeg forlot puben. "Hei, jeg trodde vi skulle møtes 8, men ettersom du ikke er her, stikker jeg bort til meg selv. Du kan møte meg der om du fortsatt vil". Ellers er nok noe av dette kulturelt. I Tyrkia har de et helt annet forhold til punktlighet enn de har i Nord-Europa, og det gjelder flere steder i verden. Jeg har to venninner fra Irak og Libanon og jeg har aldri opplevd at de har kommer til korrekt tid. I Norge hadde det vært annerledes. Jeg ville aldri vært så en uten å si ifra, og det gjelder majoriteten av norske menn og kvinner jeg kjenner. Anonymkode: f1843...8e7
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #30 Skrevet 31. desember 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og ja vi bor begge i denne byen, er ikke turister noen av oss. Anonymkode: f671b...add Hvor lenge har du bodd der? Tyrkisk kultur er jo veldig ulik norsk. Det er ikke rart at du fortsetter å ha denne opplevelsen, de har ikke samme forhold til tidspunkt. Anonymkode: f1843...8e7
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #31 Skrevet 31. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge har du bodd der? Tyrkisk kultur er jo veldig ulik norsk. Det er ikke rart at du fortsetter å ha denne opplevelsen, de har ikke samme forhold til tidspunkt. Anonymkode: f1843...8e7 Isåfall er det jo uansett kulturkrasj, så ikke noe vits i å gjennomføre daten. Anonymkode: 6f045...213
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #32 Skrevet 31. desember 2017 Her var det nok litt kulturkrasj, men jeg syntes ikke det alene kan forklare forsentkomming. Greit nok at det dreier seg om ren kulturkrasj blant venner eller andre sosiale sammenhenger, men med antakelse om at hun visse hvilket land du var fra, så har det noe med respekten for en annen kultur (altså din, vestlige kultur) å dukke opp presist. At hun ikke engang gadd å ta innover seg det kan være en indikasjon på at hun ikke var interessert nok til å gjøre det i utgangspunktet. Kvinner legger ikke to pinner i kors med mindre de er 110% interessert eller kan tjene på det på noe vis, og de fleste er frekke nok til å ikke si fra ved f. eks. forsentkomninger. Anonymkode: 7bb29...ff2
Sykkelkopp Skrevet 31. desember 2017 #33 Skrevet 31. desember 2017 Ja det er fullstendig respektløst. Har opplevd dette flere ganger og ender alltid opp med at jeg stikker fra stedet. Hadde ikke invitert henne hjem heller som du gjorde. Ikke hadde det vært aktuelt å vente i 40 min på en pub heller om hun så sa ifra. Virker som om de er vant til at menn bare er dørmatter som de kan la vente så lenge det passer dem. 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #34 Skrevet 31. desember 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her var det nok litt kulturkrasj, men jeg syntes ikke det alene kan forklare forsentkomming. Greit nok at det dreier seg om ren kulturkrasj blant venner eller andre sosiale sammenhenger, men med antakelse om at hun visse hvilket land du var fra, så har det noe med respekten for en annen kultur (altså din, vestlige kultur) å dukke opp presist. At hun ikke engang gadd å ta innover seg det kan være en indikasjon på at hun ikke var interessert nok til å gjøre det i utgangspunktet. Kvinner legger ikke to pinner i kors med mindre de er 110% interessert eller kan tjene på det på noe vis, og de fleste er frekke nok til å ikke si fra ved f. eks. forsentkomninger. Anonymkode: 7bb29...ff2 Og en ting til (var jeg som skrev det i sitatet i dette innlegget): At hun ikke engang gidder å foreslå noe som "Really sorry about my delay, but could we meet on the same pub in 30 min." men bare velger å dra hjem igjen selv er nok en indikasjon på at du bare bør la dette fare. Finn noen som faktisk er tilstrekkelig interessert i deg til å behandle deg på en bra måte Anonymkode: 7bb29...ff2 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #35 Skrevet 31. desember 2017 Dette var jo bare EN dame som er bortskjemt eller blåst i hodet. Ikke noen vits i å dvele ved hendelsen. Vær glad du slapp unna henne. Synes du gjorde det riktige ved å ikke danse etter hennes pipe. Finnes mange andre damer i verden, og enn så lenge har man det godt alene! Anonymkode: f4a8c...b15
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå