Dyreelsker123 Skrevet 30. desember 2017 #1 Skrevet 30. desember 2017 Heisann! Eg har slete med utrulige smerter fra kneet og ned til fotn.. det varier veldig, noen ganger verker det fra rompen og ned til fotn og andre ganger på siden av underarmen.. Det er værst i venstre fot. Det kan være alt fra bankende smerter til ømhet.. når eg slå meg selv hard i leggen så pleie det å hjelpe der og da.. men slutter eg så gjør det vondt igjen! Eg kan våkne opp av smertene og de blir være av at eg sitter i ro.. når eg går fjellturer noe eg gjør ofte så kan de av og til skje at eg må bære mur opp. At føtno mine er like tunge som murblokker og sterke smerter. Står eg i ro verker det under fotn og i korsryggen. - Eg har vært til legen å fått noe nål greier og strålebehandling i leggen. - vært til fysio og blitt massert og fått nåke prikkegreie fra en maskin. - tatt MR men usikker om de bare var fra ryggen og ned og ikkje ifra nakken og ned. - har sjekka for leddgikt (trur eg) - legen sa eg ikkje hadde nåke beinhinnebetennelse heller. Eg e bare så redd at smertene ligger i hodet,, at eg faktisk ikkje har nåke vondt i virkeligheten, med tanken på at ingen finner ut av det. Trenger virkelig tips til ka det kan være!???
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #2 Skrevet 30. desember 2017 Isias er et av svarene om en googler symptomene dine. Noe du må gjøre. Og så må du bestille ny time og spørre om legen har utelukket tilstandene du har funnet. En etter en. Husk at hvor godt du utredes henger på deg. Så du må følge med. Kreve tilsendt kopier. Ringe legesenteret og be om at de leser opp resultater. Mase. Mase. Og mase enda mere. Og om legen ikke finner et svar må du bytte lege og be vedkommende ta en ny vurdering. Og dette må du gjenta til du får et svar. Det er en grunn til at høyressurs-personer lever bedre. Denne grunnen er at de ikke godtar at fagfolk sier «Vetikke». For en lege har ikke lav nok lønn til å gi seg på «vetikke». Anonymkode: e7a60...096
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #3 Skrevet 30. desember 2017 Har du vært hos nevrolog? Revmatolog? Hva sier blodprøvene dine angående senkning? (Siden du skriver at du tror du er blitt testet for revmatisme) Har du vært på sykehuset pga dette? Da kan du, om du bor i helse vest eller helse nord, sjekke epikrisene på helsenorge.no. Har du mangel på følelser i foten? Hva sier legen din? Hvis fastlegen din ikke gjør så mye, så bytt fastlege! Anonymkode: ef994...954
Dyreelsker123 Skrevet 30. desember 2017 Forfatter #5 Skrevet 30. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du vært hos nevrolog? Revmatolog? Hva sier blodprøvene dine angående senkning? (Siden du skriver at du tror du er blitt testet for revmatisme) Har du vært på sykehuset pga dette? Da kan du, om du bor i helse vest eller helse nord, sjekke epikrisene på helsenorge.no. Har du mangel på følelser i foten? Hva sier legen din? Hvis fastlegen din ikke gjør så mye, så bytt fastlege! Anonymkode: ef994...954 Jaa har vært hos nevrolog og trur eg har vært hos revmatolog? Ka meine du med blodprøve om senking? Legen tok blodprøve om forskjellige ting eg kanskje kunne ha mangel på trur eg og alt da va fint! Ja va på sjukehuset å testa meg for da. Ka e epikrisen? Kan få en sjelden gang at eg miste grepet i fotn når eg går.. men trur da e bare nåke alle får ein gong i blandt😅
Dyreelsker123 Skrevet 30. desember 2017 Forfatter #6 Skrevet 30. desember 2017 6 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev: Nevropati? Er det de samme som å fere til en nevrolog?
Måbarefåsiat... Skrevet 30. desember 2017 #7 Skrevet 30. desember 2017 Jeg vet ikke hva fere er, men nevropati er en nevrologisk lidelse:http://www.lommelegen.no/artikkel/nevropati
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #8 Skrevet 30. desember 2017 36 minutter siden, Dyreelsker123 skrev: Er det de samme som å fere til en nevrolog? Nevropati er nevromuskulære sykdommer. 38 minutter siden, Dyreelsker123 skrev: Jaa har vært hos nevrolog og trur eg har vært hos revmatolog? Ka meine du med blodprøve om senking? Legen tok blodprøve om forskjellige ting eg kanskje kunne ha mangel på trur eg og alt da va fint! Ja va på sjukehuset å testa meg for da. Ka e epikrisen? Kan få en sjelden gang at eg miste grepet i fotn når eg går.. men trur da e bare nåke alle får ein gong i blandt😅 Jeg spør om du vet hva nivået på senkningen din var, er den høy kan det tyde på revmatisme. Om det bare ble testet for mangler har de ikke sjekket noe angående spesielle sykdommer, sånn som revmatisme. Epikrise er journalen spesialisten skriver når en har vært der, så sendes denne til fastlegen. Anonymkode: ef994...954
Dyreelsker123 Skrevet 30. desember 2017 Forfatter #9 Skrevet 30. desember 2017 41 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev: Jeg vet ikke hva fere er, men nevropati er en nevrologisk lidelse:http://www.lommelegen.no/artikkel/nevropati Ååja nei tvile eg har det! Slite ikkje nåke særlig med lammelse osv!
Dyreelsker123 Skrevet 30. desember 2017 Forfatter #10 Skrevet 30. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nevropati er nevromuskulære sykdommer. Jeg spør om du vet hva nivået på senkningen din var, er den høy kan det tyde på revmatisme. Om det bare ble testet for mangler har de ikke sjekket noe angående spesielle sykdommer, sånn som revmatisme. Epikrise er journalen spesialisten skriver når en har vært der, så sendes denne til fastlegen. Anonymkode: ef994...954 Skal eg liksom spør legen om å få ta blodprøve for senking? Trur legen kun testa meg for foreksempel B12 jernmangel osv! Ho sa aldri ka ho testa meg for.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #11 Skrevet 30. desember 2017 9 minutter siden, Dyreelsker123 skrev: Skal eg liksom spør legen om å få ta blodprøve for senking? Trur legen kun testa meg for foreksempel B12 jernmangel osv! Ho sa aldri ka ho testa meg for. Ja, det kan du godt! Be om skikkelig undersøkelse og spør hva svarene på blodprøvene du har tatt viser! Be om grundige utredninger til dere finner svar! Hvis hun sier at det ikke er nødvendig så bytter du fastlege til du finner en som er lydhør og som ikke gir seg med det første 11 minutter siden, Dyreelsker123 skrev: Ååja nei tvile eg har det! Slite ikkje nåke særlig med lammelse osv! By the way, nevropati betyr ikke nødvendigvis at man har lammelser. Anonymkode: ef994...954
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå