AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #1 Skrevet 30. desember 2017 Jeg har en sykdom som, når den er aktiv, også gir gir hudsymptomer. Nå har jeg sluttet med medisinene mine, sykdommen er aktiv, og huden klør. Nå leter jeg etter noe som kan lindre. Vanlig fuktighetskrem fungerer ikke, kjølende spray er nytteløst, ren aloe Vera virker en liten stund men ikke så mange minuttene. Andre ting jeg kan prøve før jeg går fra vettet? Anonymkode: 6da6c...927
boblevann Skrevet 30. desember 2017 #2 Skrevet 30. desember 2017 Hvorfor har du sluttet med medisinene? Kan du begynne på dem igjen?
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #3 Skrevet 30. desember 2017 1 minutt siden, boblevann skrev: Hvorfor har du sluttet med medisinene? Kan du begynne på dem igjen? Jeg kan ikke begynne med dem igjen før jeg har hatt en undersøkelse på sykehuset om 2 mnd. Anonymkode: 6da6c...927
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #4 Skrevet 30. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan ikke begynne med dem igjen før jeg har hatt en undersøkelse på sykehuset om 2 mnd. Anonymkode: 6da6c...927 Huff da.. Jeg syns du skal ta en telefon til legevakten og høre med dem. Da kan du fortelle om diagnose, medisiner og hvilke undersøkelse - så kan de gi deg tips og råd. Kanskje det finnes noen andre medisiner som kan hjelpe deg, uten å ødelegge for undersøkelsen? Anonymkode: 71bef...e04
boblevann Skrevet 30. desember 2017 #5 Skrevet 30. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Huff da.. Jeg syns du skal ta en telefon til legevakten og høre med dem. Da kan du fortelle om diagnose, medisiner og hvilke undersøkelse - så kan de gi deg tips og råd. Kanskje det finnes noen andre medisiner som kan hjelpe deg, uten å ødelegge for undersøkelsen? Anonymkode: 71bef...e04 Ble visst anonym, beklager.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #6 Skrevet 30. desember 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huff da.. Jeg syns du skal ta en telefon til legevakten og høre med dem. Da kan du fortelle om diagnose, medisiner og hvilke undersøkelse - så kan de gi deg tips og råd. Kanskje det finnes noen andre medisiner som kan hjelpe deg, uten å ødelegge for undersøkelsen? Anonymkode: 71bef...e04 Takk. Legen jeg snakket med i går foreslo antihistaminer, nedkjøling, aloe Vera og fuktighetskrem. Men alt dette har jeg allerede prøvd. Kortisonpreparater fungerer, men det kan jeg ikke bruke før undersøkelsen. Nå har jeg sendt mannen til apoteket for å kjøpe lidokain og eurax, men selv om det lindrer litt kan jeg ikke bruke det i to mnd heller.... Derfor håper jeg noen har noen andre tips. Anonymkode: 6da6c...927
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #7 Skrevet 30. desember 2017 Så ille at du må vente i to måneder, det er ikke mulighet å få komme inn tidligere (sette deg opp på kort varsel-liste for eksempel) hvis du forklarer hvordan du har det i ventetiden? Eller må du være to måneder uten medisiner for å kunne gjøre undersøkelsen? Jeg bruker kjølepakninger av gelé som jeg legger i fryseren, men ser du har prøvd nedkjøling allerede. Anonymkode: 4e772...a36
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #8 Skrevet 30. desember 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så ille at du må vente i to måneder, det er ikke mulighet å få komme inn tidligere (sette deg opp på kort varsel-liste for eksempel) hvis du forklarer hvordan du har det i ventetiden? Eller må du være to måneder uten medisiner for å kunne gjøre undersøkelsen? Jeg bruker kjølepakninger av gelé som jeg legger i fryseren, men ser du har prøvd nedkjøling allerede. Anonymkode: 4e772...a36 Det er litt komplisert å få "kort-varsel-time" ved avbestillinger på denne typen undersøkelse, fordi det må gjøres en del forberedelser i forkant. Det korteste varselet man kan få er 6 dager, ognde fleste avbestillinger kommer dessverre senere enn det. Det gjør det litt vanskelig å fylle opp timelistene ved avbestillinger på kort varsel. Anonymkode: 6da6c...927
boblevann Skrevet 30. desember 2017 #9 Skrevet 30. desember 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er litt komplisert å få "kort-varsel-time" ved avbestillinger på denne typen undersøkelse, fordi det må gjøres en del forberedelser i forkant. Det korteste varselet man kan få er 6 dager, ognde fleste avbestillinger kommer dessverre senere enn det. Det gjør det litt vanskelig å fylle opp timelistene ved avbestillinger på kort varsel. Anonymkode: 6da6c...927 Har du spurt fastlegen din om mulighet for å bli henvist til noen som har avtale med det offentlige, f.eks. Aleris? De har ofte kortere ventetider men du betaler det samme (bare egenandel)
Hanne67 Skrevet 30. desember 2017 #10 Skrevet 30. desember 2017 Jeg tenkte Hydrokortison, men det får du ikke lov til å bruke før undersøkelsen. Jeg ville spurt de på apoteket, for de burde ha god greie på hva som fungerer. Ellers har La Roche Posay noen fete og gode fuktighetskremer, men det er vel mest om man klør pga. for tørr hud.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #11 Skrevet 30. desember 2017 23 minutter siden, boblevann skrev: Har du spurt fastlegen din om mulighet for å bli henvist til noen som har avtale med det offentlige, f.eks. Aleris? De har ofte kortere ventetider men du betaler det samme (bare egenandel) Jeg føler jeg gjør ting veldig vanskelig her nå, som avviser alle de (normalt sett) gode forslagene du kommer med, men privat er dessverre ikke et alternativ heller. (På grunn av avstand til nærmeste private helseforetak som utfører denne undersøkelsen, kombinert med helsen min når jeg er umedisinert). Men takk likevel Anonymkode: 6da6c...927
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #12 Skrevet 30. desember 2017 34 minutter siden, Hanne67 skrev: Jeg tenkte Hydrokortison, men det får du ikke lov til å bruke før undersøkelsen. Jeg ville spurt de på apoteket, for de burde ha god greie på hva som fungerer. Ellers har La Roche Posay noen fete og gode fuktighetskremer, men det er vel mest om man klør pga. for tørr hud. Hydrokortison går dessverre ikke, men apoteket anbefalte eurax og lidokain som jeg skal prøve nå etterpå Anonymkode: 6da6c...927
Gjest HanenIFlokken Skrevet 30. desember 2017 #13 Skrevet 30. desember 2017 https://www.jula.no/catalog/hjem-og-husholding/kroppspleie/massasje/annen-massasje/klopinne-600151/
boblevann Skrevet 30. desember 2017 #14 Skrevet 30. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler jeg gjør ting veldig vanskelig her nå, som avviser alle de (normalt sett) gode forslagene du kommer med, men privat er dessverre ikke et alternativ heller. (På grunn av avstand til nærmeste private helseforetak som utfører denne undersøkelsen, kombinert med helsen min når jeg er umedisinert). Men takk likevel Anonymkode: 6da6c...927 Neida, jeg vet jo ingenting om din situasjon - kommer bare med alle forslag jeg kommer på Håper lidokain og eurax hjelper!
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #15 Skrevet 30. desember 2017 Har du prøvd å smøre med mandelolje? Det bruker jeg om vinteren, da har jeg så tørr hud at det ser ut som jeg er dekt av skjell hvis jeg ikke smører med olje morgen og kveld. Mandelolje trekker inn i huden og huden føles normal etter noen minutter. Anonymkode: 5653a...602
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #16 Skrevet 30. desember 2017 4 minutter siden, HanenIFlokken skrev: https://www.jula.no/catalog/hjem-og-husholding/kroppspleie/massasje/annen-massasje/klopinne-600151/ Den har jeg, og den er bestevennen min for tiden. *ler* Problemet er bare at dess mer jeg klør på det, dess mer klør jeg. Anonymkode: 6da6c...927 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #17 Skrevet 30. desember 2017 1 minutt siden, boblevann skrev: Neida, jeg vet jo ingenting om din situasjon - kommer bare med alle forslag jeg kommer på Håper lidokain og eurax hjelper! Det håper jeg også. *Krysser fingrene* Tusen takk for innspillene dine. Anonymkode: 6da6c...927 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #18 Skrevet 30. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du prøvd å smøre med mandelolje? Det bruker jeg om vinteren, da har jeg så tørr hud at det ser ut som jeg er dekt av skjell hvis jeg ikke smører med olje morgen og kveld. Mandelolje trekker inn i huden og huden føles normal etter noen minutter. Anonymkode: 5653a...602 Jeg har prøvd andre oljer, men ikke mandelolje spesifikt. Takk for tipset. Anonymkode: 6da6c...927
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #19 Skrevet 30. desember 2017 God, gammel hvitvask fra apoteket. Anonymkode: 7994f...157
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #20 Skrevet 30. desember 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har prøvd andre oljer, men ikke mandelolje spesifikt. Takk for tipset. Anonymkode: 6da6c...927 Håper du finner noe som hjelper. Kløe er nesten tortur. Jeg blir i alle fall litt gretten av å klø halve året Anonymkode: 5653a...602
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå