Gå til innhold

Pakkeåpnere


Septemberbrud

Anbefalte innlegg

Vi skal ha bryllupet et stykke fra der vi bor (ca 40 min med bil). Dette er såpass langt at det er vanskelig å stikke innom lokalet før vielsen, for å pakke opp gaver. Etter selve vielsen har vi 2.5 time før selve festen begynner. Det vi lurer på er om vi skal bruke noen av gjestene våre til å åpne pakkene før middagen og eventuelt resten i pausen, eller om vi skal få noen andre til å sitte å ta imot pakkene og som kan åpne pakker mens vi spiser ( om nødvendig).

Hvordan gjør dere det?

Bruker dere gjester eller folk utenom?

Betaler dere eller gir dere gave som takk for denne hjelpen? (Eventuelt hvor mye?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal bruke to tanter som passer til dette til å åpne gavene. De begge er her kvelden før og kan starte da, og reiser direkte til lokalet etter vielsen for å åpne resten. Andre har jeg hørt brukt f.eks venninner som er bedt til kaffen om å komme tidligere og åpne gaver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

I vårt bryllup var det min søster og et par venninner som pakket opp presangene mens vi var hos fotografen. Vi betalte ingenting for det, de syntes bare det var hyggelig å hjelpe til (så hadde de liksom en oppgave den dagen de også ;o) )

Anette01Juni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Brukte 3 venninner (de var alle gjster i bryllupet), de dro rett til lokalet etter kirken og åpnet mens vi var hos fotografen. Når vi kom fra fotografen fikk vi et glass vin, ble ønsket velkommen også gikk vi og såg litt på gavebordet og hilste litt på gjestene før middagen. Så derfor mener jeg at gavene bør være satt opp FØR dere ankommer lokalet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker 2 av gjestene i bryllupet; min tante og min kjæres søster. De rekker forhåpentligvis å åpne gavene etter vielsen og før middagen (har selv åpnet de vi har fått no før bryllupet). Ber de komme til lokalet ganske rett etter vielsen så de kan pakke opp gaver fra gjestene som kommer tidlig med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Jeg skal pakke opp gaver i min søsters bryllup, og har med kusinen min som hjelp (begge er bedt i bryllupet)

Vi reiser rett til festlokalet etter kirken, og begynner å åpne med en gang (greit at 1 el 2 kun pakker opp, og 1 skriver i boka)

Satser på å ha det meste ferdig før middagen, da det somregel er vanskelig å få det til etterpå, da vil nemlig alle gjestene komme og se på gavene, og det blir mye folk rundt deg.

Trenger ikke betale noen for å gjøre dette, noen av gjestene gjør det med glede (Jeg blir i hvertfall alltid glad for å bli spurt om det!!)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi brukte to venninner av meg som begge var invitert til middag og bryllupsfest.

De tok følge med vertskapet ned til lokalet etter vielsen og startet med oppakking. De andre gjestene som ønsket å dra ned til lokalet etter vielsen kunne kose seg med ostebuffet, hvitvin og Mozell - ute i det fine været. Og få en omvisning i Museet om ønskelig.

Vi hadde bommet litt med størrelsen på gavebordet, det skulle vært dobbelt så stort. Det ordnet seg lett fordi jentene kjenner mamma og spurte etter duk. Så satte de opp to bord til, slik at det ble plass til alle gavene.

De merket alle gavene med små klistre lapper, og et nummer - samme nummer skrev de diskret i hjørnet på kortet og i en basarbok skrev de ned ved rett nummer hvem som hadde gitt følgende ting.

Veldig lett for oss når vi kom hjem etter 14 dager og pakket opp alt på nytt og finne rett kort til rett gave og også se hvem som har gitt hva...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...