AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #1 Skrevet 30. desember 2017 på spøkelser, gjenferd eller whatever du vil kalle det? I tilfelle du gjør, hvorfor? Anonymkode: 3b1a8...ff8
Gjest PaN Skrevet 30. desember 2017 #2 Skrevet 30. desember 2017 Tror ikke på noe overnaturlige ting fordi jeg rett og slett ikke ser behovet eller nødvendigheten ved å tro på noe sånt? Hvorfor skulle man det?
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #3 Skrevet 30. desember 2017 Vet egentlig ikke helt. Er skeptisk. Spesielt da "jeg" opplevde noe merkelig. Ganske skeptisk til synske også, men en gang et familiemedlem var hos ei på andre siden av landet, fortalte hun noe jeg hadde gjort. Som bare noen få i familien visste. Pyntet ei grav med skjell. Så veit ikke hva jeg skal tro Anonymkode: 29edb...4f4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #7 Skrevet 30. desember 2017 Nei. Kommer ikke noe godt ut av å tro på sånt heller, så bryr meg ikke nevneverdig om jeg tar feil. Anonymkode: f65a2...29f
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #8 Skrevet 30. desember 2017 Jeg tror sjelen lever videre når kroppen dør ja. Men jeg er skeptisk til om sjeler spøker. Hva er vitsen? Anonymkode: 86b29...1dd
Freaken Skrevet 30. desember 2017 #10 Skrevet 30. desember 2017 Jeg tror at kropp og bevissthet er adskilt, altså at "jeget" "lever videre" når kroppen min dør. På en måte det samme som at sjelen reiser til "himmelen" når vi dør. Med det sagt, meldte jeg meg ut av statskirken når jeg fikk muligheten, da jeg tidligere anså konseptet religion som bullshit og alle troende som nært psykotiske. I dag vurderer jeg knallhardt å melde meg inn igjen. Dette er basert på opplevelser jeg har hatt i livet jeg ikke kan forklare, samt utforsking jeg har gjort av psykedeliske rusmidler (Type Fleinsopp og DMT). Jeg har under et "DMT-flash" opplevd å forlate kroppen min og å reise inn i en "annen dimensjon". Der møtte jeg "entiteter" som jeg opplevde ville meg vel. I dag spekulerer jeg i om dette var bevisstheten til slektninger av meg. Dog kan jeg ikke si hvorvidt dette var reelt eller noe som bare skjedde i mitt eget hode. Det spekuleres dog i dag blant forskere om at DMT frigjøres i store mengder når vi dør. Det vi dog vet er at hjernen har mulighet til å produsere DMT selv. I tillegg har jeg lest meg opp på nær-døden opplevelser, og funnet ut at de kan sammenlignes med det jeg opplevde under innflytelsen av DMT. Dette er en tro som har styrket seg etter at folk jeg er glad i har "reist videre". Tanken på at vi simpelthen blir borte når vi dør, aksepterer jeg rett og slett ikke.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #12 Skrevet 30. desember 2017 Overhodet ikke. Aldri ført noe som engang minner om vitenskapelig bevis for noe som helst av det, og da ser jeg ingen verdens grunn til å tro det finnes. Så får andre tro hva de vil så lenge de ikke plager andre med det, som med annen tro på det overnaturlige. Anonymkode: 7cdb0...1c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå