Gå til innhold

Liker du nyttårsaften?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det en kveld du ser fram til eller er det en kjedelig kveld? Hva liker du og hva liker du Ikke?

Anonymkode: 38cc8...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liker ikke lenger nyttårsfester (for krampaktig) og hater raketter. Det er en hyggelig avslutning på juleferien / året når man feirer rolig hjemme. Jeg gleder meg til en hyggelig middag, men det er ikke noe stort og spesielt lenger.

Anonymkode: 7dc79...216

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke nyttårsaften fordi ensomheten blir helt sykt mye mer vond

Anonymkode: 41a57...695

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid vært masse morro for meg på nyttårsaften, så liker den veldig godt. Mange gode minner gjennom åra.

Liker at de fleste åra hittil så har alle mine beste venner samlet seg for den kvelden hittil. Vi bor 1-2 timer unna hverandre så er alltid koselig å samle sammen igjen.

Nyttårsaften er også litt xtra koselig om man har en forelske og kan dele et kyss når klokken slår 00.00 :ninuskapus:

Jeg elsker fyrvekeri men skulle ønsket privat personer aldri fikk kjøpt det, alt for mange gærninger. Opplevd flere ganger der gutter skal være så morsomme og tenne på et batteri og kaste det inn i folkemengder og ler av det.....

Anonymkode: a446b...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både og.

Har hatt mange hyggelige nyttårsaftener opp igjennom, men jeg har av ukjente grunner en tendens til å føle meg ganske så trist/nedstemt litt utpå kvelden. Det legger naturligvis en demper på både forventninger og eventuell moro.

Har ikke så mange som det er aktuelt å feire med lenger heller, så noen ganger blir det bare nok en rolig hjemmekveld. Greit nok, men føles litt stusselig og ensomt også.

Liker egentlig å se på fyrverkeri, men hater at mennesker blir skadet og at dyr blir vettskremte. Synes det kun skulle ha vært offentlig fyrverkeri uten mulighet for privatpersoner til å få tak i. Mer kontroll, og kanskje det ikke hadde vært sånn at det smeller her og der jevnlig i løpet av hele kvelden.

Anonymkode: 72d66...272

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var alltid stress før, krampe å finne ut hvem man skulle være med og hvor. Ble egentlig aldri invitert noe sted. Mye hyggeligere etter vi fikk barn og skuldrene ble litt senket. Nå feirer vi hvert år med venner. Det er ikke fest fest, men hyggelig middag og avslappet stemning. Så nå har jeg blitt veldig glad i nyttårsaften.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke noe spesielt forhold til nyttårsaften, det er som en vanlig romjulsdag. Ferie, god mat, være med familien, TV-kveld og kanskje fyrverkeri om det ikke er for kaldt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker veldig godt nyttårsaften når den feires med familien. Ungene går nyttårsbukk, vi pynter oss i finstasen og spiser god mat😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daryl Dixon

Det er en helt ok kveld, med venner og det som hører med. Det går på rundgang å ha det, i år er det min tur. Men det føles kun ut som en vanlig helg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere gode minner om nyttårsaften med vennefester, og har også vært i utlandet på diverse nyttårsaftener. Sånn sett har det vært en del av langhelger/utenlandsopphold og noe som har vært veldig bra :) Utover det er jeg ikke så opptatt at det er nyttårsaften i seg selv, men mer opptatt av hvem man er med og hva man gjør. 

I år blir det derimot en planlagt rolig nyttårsaften. Var mye julebord/julesammenkomster (ca 10 stk. til sammen) fra begynnelsen av desember, og siden det har gått slag i slag, så er jeg egentlig litt ferdig med jula nå og tar det derfor pent på nyttårsaften. Vil ha vår og sommer :) 

Anonymkode: 87f04...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både og. Har mange gode minner fra nyttårsaften med både venner og familie, men i fjor var det en skikkelig kjip kveld. Og i år har jeg ingen venner å feire med, så jeg må være med foreldrene mine. Det er ganske kjipt når man er i starten av 20-årene, og jeg føler meg veldig alene. Gleder meg bare til å få det overstått

Anonymkode: e5d22...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. Liker dagen om jeg får pynte meg, spise god mat, se film/lese - helt alene. "Tvungen" familiemiddag eller fest er jeg ikke glad i, og er generelt ikke så glad i nyttårsaften så vil helst være helt alene.

Anonymkode: bbe32...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg har lyst til å være alene og spise godteri og drikke brus mens jeg ser på netflix. Likevel må jeg avgårde på nyttårsfestfest fordi ungene vil.

Anonymkode: 53ee1...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Melis123

Syns nyttårsaften er akkurat passe! Gjør som regel noe hyggelig, men skjelden fest. Liker ikke raketter pga har hatt hund som var redd i ukesvis på denne tiden. Er en litt dum dag, da man føler at man må gjøre noe skrekkelig festlig, siden var får 1000 spørsmål hva man skal den dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ambivalent forhold til den dagen. Det kan være gøy på fest, men jeg er litt melankolsk og liker best å ta det rolig den dagen. Drikke vin og spise noe godt, enten med nær familie eller alene. Det er en litt spesiell dag for meg, der "regnskapet" for året liksom skal gjøres opp mentalt, jeg reflekterer automatisk over hva jeg har vært igjennom og hvilke ønsker jeg har for det kommende året. Mange tanker og følelser. Liker heller ikke å starte det nye året med en skikkelig bakrus, slik det ofte blir når man har festet på nyttårsaften.

Anonymkode: ac57a...3c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både ja og nei.

Den første halvdelen er veldig hyggelig. Da pynter vi oss, og spiser julemiddag sammen med morssiden av slekta. Vi samles hos mormoren min, som nærmer seg 95, og hun, mamma og jeg lager full julemiddag til hele familien.

Etter dette syns jeg dagen er kjedelig og krampaktig. Veldig mange drar fra hjemstedet mitt i romjulen, har egentlig lyst til det selv, men så lenge mormor lever, klarer jeg ikke å bryte den tradisjonen.
Prøver å samle de vennene som er igjen, men folk er så sent ute med å svare og begynne planleggingen, at det ender opp med at folk henger i kjellerstuen til foreldrene mine. De siste fem årene har det blitt til at de forventer at jeg stiller med alt - mat, lokale, underholdning og fyrverkeri. Folk bare dukker opp rundt halv tolv med alkoholen sin, tar for seg, og drar uten å hjelpe til å rydde en ting.

Så i år skal vi gjøre noe helt annet. Vi har ikke orket å ta initiativ til noe som helst, men har i stedet kjøpt inn deilig mat og drikke til oss, kjøpt et par spill for to personer, og funnet noen filmer vi ønsker å se. Så blir det kvalitetstid for meg og samboeren, med et par stjerneskudd og champagne til klokken 12.

Har i kveld fått noen meldinger med "Hva skjer i morgen, da?" og "Nyttårsfeiring hos deg, sant?", men gidder ikke svare før på formiddagen i morgen. Så kan folk se hvor irriterende det er.

Anonymkode: 3d910...3a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...