AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #1 Skrevet 29. desember 2017 Vurdere å flytte boliglånet mitt fra sparebanken vest til annen bank.. Har dere noen tips om hvilken bank er lønnsom å flytte til med gunstig renter. Takk på forhånd dere som har god erfaring med refinansering av lån. Anonymkode: 2b753...5df
T-Rex Skrevet 29. desember 2017 #2 Skrevet 29. desember 2017 Her kan du sjekke: https://www.finansportalen.no/bank/boliglan/ 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #3 Skrevet 29. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vurdere å flytte boliglånet mitt fra sparebanken vest til annen bank.. Har dere noen tips om hvilken bank er lønnsom å flytte til med gunstig renter. Takk på forhånd dere som har god erfaring med refinansering av lån. Anonymkode: 2b753...5df Hvor du kan få lån er et større spørsmål enn hvor du kan flytte lånet. Ikke alle banker tar i mot nye lånekunder. Anonymkode: 7a85d...2fa
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #4 Skrevet 29. desember 2017 Sjekk ut dersom du er med i noen forbund/grupper med gunstig boliglånsrente. Byttet selv nylig til DnB pga knallbra avtale gjennom sykepleierforbundet ;-) Anonymkode: e4482...991
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #5 Skrevet 29. desember 2017 8 minutter siden, T-Rex skrev: Her kan du sjekke: https://www.finansportalen.no/bank/boliglan/ Bruk lenken til @T-Rexog når du får opp vilkårene i andre banker så velger du å se detaljer. Der finner du et valg som heter "Gi banken din en sjanse til å møte tilbudet" klikk på den, fyll inn personopplysninger og send. Om banken din velger å møte tilbudet så vil det være gunstigere for deg. Da fortsetter du den påbegynte nedbetalingsplanen med bedre rentevilkår, og du slippr et nytt etableringsgebyr i en ny bank. Anonymkode: c3596...428 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #6 Skrevet 29. desember 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sjekk ut dersom du er med i noen forbund/grupper med gunstig boliglånsrente. Byttet selv nylig til DnB pga knallbra avtale gjennom sykepleierforbundet ;-) Anonymkode: e4482...991 virkelig ....er medlemme av NSF selv og visste ikke om det... skal skjekke med engang med dnb. takk for svaret Anonymkode: 2b753...5df
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #7 Skrevet 29. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor du kan få lån er et større spørsmål enn hvor du kan flytte lånet. Ikke alle banker tar i mot nye lånekunder. Anonymkode: 7a85d...2fa Jeg er ikke ts, men jeg vurderer å bytte bank. Kan man ikke velge og vrake, selv om lånet er kun 20% av husets verdi? Anonymkode: 0384c...251
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #8 Skrevet 29. desember 2017 Vi har SPV og er fornøyd. Vi har 2% rente. Vil tro vi har litt rimligere pga alder. Vi prøvde en gang å bytte til en annen bank, via fagforbund og noe lavere rente.. men det ble veldig mye arbeid og de kjente ikke markedet der vi bodde så de var redd taksten vi hadde fått på boligen var for høy. Så etter det så sier jeg bare nei takk. Vi er fornøyd med 2% og det er ikke så mange som er lavere. Greit å ha en lokal bank som kjenner oss og vet hva vi har bygd. De har vært med under hele byggeprosessen vår og kjenner takstmannen som satte takst på huset. De er ikke uenige med han og kjenner hans arbeid 😊 Anonymkode: 40c58...4d3 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #9 Skrevet 29. desember 2017 2% er ganske rimilig. Hvor mye er boliglånet dere har i SPV? Anonymkode: 2b753...5df
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #10 Skrevet 29. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: virkelig ....er medlemme av NSF selv og visste ikke om det... skal skjekke med engang med dnb. takk for svaret Anonymkode: 2b753...5df Bare hyggelig! Og husk på at de har samme rente for vanlig boligrente som for rammelån. Kan være greit om du planlegger oppussing/oppgradering for fremtiden ;-) Lykke til! Anonymkode: e4482...991
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #11 Skrevet 29. desember 2017 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: 2% er ganske rimilig. Hvor mye er boliglånet dere har i SPV? Anonymkode: 2b753...5df Ca. 3 mill.. fant vel ut at vi har en belåning på ca 67%. Ingen topplån Anonymkode: 40c58...4d3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #12 Skrevet 29. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke ts, men jeg vurderer å bytte bank. Kan man ikke velge og vrake, selv om lånet er kun 20% av husets verdi? Anonymkode: 0384c...251 Du kan velge og vrake, men det kan anken og. Alle banker kredittsjekker sine kunder. De kan si nei på bakgrunn av kredittsjekk eller andre grunner uten å opplyse om hvorfor de ikke ønsker deg som kunde. Så her er du faktisk avhengig av å finne en bank som vil ha deg som kunde før du kan flytte lånet og kundeforholdet ditt fra en bank til en annen. Det er heller ikke sikkert at du får samme gunstige betingelser som det du finner på linken oppe i tråden, når du har litt kunde. Bankene er og driver butikk, og med risiko. Anonymkode: 7a85d...2fa
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #13 Skrevet 30. desember 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan velge og vrake, men det kan anken og. Alle banker kredittsjekker sine kunder. De kan si nei på bakgrunn av kredittsjekk eller andre grunner uten å opplyse om hvorfor de ikke ønsker deg som kunde. Så her er du faktisk avhengig av å finne en bank som vil ha deg som kunde før du kan flytte lånet og kundeforholdet ditt fra en bank til en annen. Det er heller ikke sikkert at du får samme gunstige betingelser som det du finner på linken oppe i tråden, når du har litt kunde. Bankene er og driver butikk, og med risiko. Anonymkode: 7a85d...2fa Takk for svar:) Jeg fikk tilbud fra en annen bank med svært gode betingelser og lavere rente enn det som er blitt nevnt her. Jeg tenkte siden de var så ivrig, regnet jeg med at man kan velge og vrake. Jaja, da sparte jeg den tiden med å sjekke andre banker:) Anonymkode: 0384c...251
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #14 Skrevet 30. desember 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar:) Jeg fikk tilbud fra en annen bank med svært gode betingelser og lavere rente enn det som er blitt nevnt her. Jeg tenkte siden de var så ivrig, regnet jeg med at man kan velge og vrake. Jaja, da sparte jeg den tiden med å sjekke andre banker:) Anonymkode: 0384c...251 Hvilken rente fikk du fra hvilken bank? Anonymkode: 40c58...4d3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #15 Skrevet 30. desember 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilken rente fikk du fra hvilken bank? Anonymkode: 40c58...4d3 eg vil også vite om det? Anonymkode: 2b753...5df
prt90 Skrevet 31. desember 2017 #16 Skrevet 31. desember 2017 På 29.12.2017 den 21.40, T-Rex skrev: Her kan du sjekke: https://www.finansportalen.no/bank/boliglan/ Den lista er bare juks. Betaler du så høy rente som det der blir du rundlurt av banken din.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #17 Skrevet 1. januar 2018 On 30/12/2017 at 1:16 AM, AnonymBruker said: Takk for svar:) Jeg fikk tilbud fra en annen bank med svært gode betingelser og lavere rente enn det som er blitt nevnt her. Jeg tenkte siden de var så ivrig, regnet jeg med at man kan velge og vrake. Jaja, da sparte jeg den tiden med å sjekke andre banker:) Anonymkode: 0384c...251 Jeg kunne velge og vrake da jeg ønsket å bytte bank. La inn på penger.no, fikk tilbud fra alle bankene jeg hadde satt opp. Ikke alle tilbudene var like gode, men ett av dem var langt bedre enn det jeg hadde fra før. Jeg hadde Sparebank1, og grunnen til at jeg ønsket å skifte, var at de var veldig kjappe med å sette renta opp, men neimen om de satte den ned uten at jeg måtte spørre. Så da gadd jeg ikke mer, skiftet til Obosbanken, og har nå fått meldinger om at renta går ned kort tid etter at sentralbanksjefen har satt ned styringsrenta. Og det var kjempeenkelt å skifte, den nye banken tok seg av all overføring, inkludert lån, brukskonto og BSU. Anonymkode: 34925...3d0 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #18 Skrevet 1. januar 2018 Hv 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg kunne velge og vrake da jeg ønsket å bytte bank. La inn på penger.no, fikk tilbud fra alle bankene jeg hadde satt opp. Ikke alle tilbudene var like gode, men ett av dem var langt bedre enn det jeg hadde fra før. Jeg hadde Sparebank1, og grunnen til at jeg ønsket å skifte, var at de var veldig kjappe med å sette renta opp, men neimen om de satte den ned uten at jeg måtte spørre. Så da gadd jeg ikke mer, skiftet til Obosbanken, og har nå fått meldinger om at renta går ned kort tid etter at sentralbanksjefen har satt ned styringsrenta. Og det var kjempeenkelt å skifte, den nye banken tok seg av all overføring, inkludert lån, brukskonto og BSU. Anonymkode: 34925...3d0 Hvor mye lån skal du ha og hvilken rente fikk du? Hvor stor dekning har du ifht verdien på boligen? Anonymkode: 40c58...4d3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #19 Skrevet 2. januar 2018 På 30.12.2017 den 1.16, AnonymBruker skrev: Takk for svar:) Jeg fikk tilbud fra en annen bank med svært gode betingelser og lavere rente enn det som er blitt nevnt her. Jeg tenkte siden de var så ivrig, regnet jeg med at man kan velge og vrake. Jaja, da sparte jeg den tiden med å sjekke andre banker:) Anonymkode: 0384c...251 Hvor fant du bedre rente enn 1,99 som NSF tilbyr gjennom DnB? Samme renta gjelder for rammelånet også forresten. Jeg mener jeg har sjekket ALT og det finnes vel ikke bedre alternativer enn dette? Fint om du kan dele med oss hvilken bank du endte opp med og til hvilken rente. Det er flere her inne som har etterspurt denne informasjonen. Anonymkode: e4482...991
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #20 Skrevet 2. januar 2018 Flyttet huslån fra DnB til en lokal sparebank og fikk mye lavere rente. Hadde vært kunde i DnB siden den het Bergens Privatbank, men fikk likevel bedre vilkår som nyinnflyttet i ny bank. Anonymkode: a0b46...0da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå