AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #21 Skrevet 29. desember 2017 Leser tråden fordi jeg for fire mnd gjorde det slutt med typen. Det var dog et avstandsforhold, men alle de rette følelsene var der. Bare mye annet som gjorde det vanskelig å fortsette. Vi har begge barn osv.. Jeg sliter fortsatt med et stort savn, og føler at jeg aldri kommer over dette. Han var min beste venn og han har etterlatt seg et stort tomrom. Det jeg vil råde deg til er å ikke haste videre, men gå litt i sorgen og bearbeid det som har skjedd. Jeg prøvde å bare flukte og minimalisere bruddet i starten. Men en lurer ikke tankene og følelsene, de må bearbeides. Anonymkode: 5db43...808 1
Duftavsommerregn Skrevet 29. desember 2017 #22 Skrevet 29. desember 2017 3 minutter siden, Skriblerinna skrev: Ja, har kjærlighetssorg. En av strategiene er å finne ting å glede meg over. Det ble slutt for to-tre uker siden. Vær sammen med venner, bruk tid på barnet ditt og den kretsen som da er rundt barnet. Sett av tid til trening, det koster ikke noe som helst å ha et par gode sko, gå eller løpe turer et par ganger i uken. Det hjelper enormt på den psykiske helsen. Et samlivsbrudd tar tid å komme over, jeg brukte nesten et år på det, følelsene kommer tilbake hele tiden, så det går ikke over raskt. Dette går i bølger, men en ting kan jeg garantere deg, det blir bedre etterhvert Så er det bare en ting som gjelder, ikke begå samme tabbe en gang til.
Skriblerinna Skrevet 29. desember 2017 Forfatter #23 Skrevet 29. desember 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leser tråden fordi jeg for fire mnd gjorde det slutt med typen. Det var dog et avstandsforhold, men alle de rette følelsene var der. Bare mye annet som gjorde det vanskelig å fortsette. Vi har begge barn osv.. Jeg sliter fortsatt med et stort savn, og føler at jeg aldri kommer over dette. Han var min beste venn og han har etterlatt seg et stort tomrom. Det jeg vil råde deg til er å ikke haste videre, men gå litt i sorgen og bearbeid det som har skjedd. Jeg prøvde å bare flukte og minimalisere bruddet i starten. Men en lurer ikke tankene og følelsene, de må bearbeides. Anonymkode: 5db43...808 1 minutt siden, Duftavsommerregn skrev: Vær sammen med venner, bruk tid på barnet ditt og den kretsen som da er rundt barnet. Sett av tid til trening, det koster ikke noe som helst å ha et par gode sko, gå eller løpe turer et par ganger i uken. Det hjelper enormt på den psykiske helsen. Et samlivsbrudd tar tid å komme over, jeg brukte nesten et år på det, følelsene kommer tilbake hele tiden, så det går ikke over raskt. Dette går i bølger, men en ting kan jeg garantere deg, det blir bedre etterhvert Så er det bare en ting som gjelder, ikke begå samme tabbe en gang til. Tusen takk for gode råd! ❤️ 1
Sorceress Skrevet 29. desember 2017 #24 Skrevet 29. desember 2017 Dette var en fin tråd! Oppløftende og støttende. Å finne ting å glede seg over er viktig. Selv har jeg ingen kjærlighetssorg over eks samboer, men vi hadde et langt familieliv med to barn og jeg kjenner veldig på savnet av det innimellom, den litt trygge, vante familiehverdagen. Der er uvant å bare være meg alene, selvom barna er her med jevne mellomrom. Jula nå har også vært litt tøff synes jeg, det er første jul etter jeg flyttet. Jeg prøver å ikke la tanker og ulike savn overta hodet helt, men noen ganger er det himla vanskelig når man sitter her mutt putt alene...
Skriblerinna Skrevet 29. desember 2017 Forfatter #25 Skrevet 29. desember 2017 14 minutter siden, Sorceress skrev: Dette var en fin tråd! Oppløftende og støttende. Å finne ting å glede seg over er viktig. Selv har jeg ingen kjærlighetssorg over eks samboer, men vi hadde et langt familieliv med to barn og jeg kjenner veldig på savnet av det innimellom, den litt trygge, vante familiehverdagen. Der er uvant å bare være meg alene, selvom barna er her med jevne mellomrom. Jula nå har også vært litt tøff synes jeg, det er første jul etter jeg flyttet. Jeg prøver å ikke la tanker og ulike savn overta hodet helt, men noen ganger er det himla vanskelig når man sitter her mutt putt alene... Kjenner meg igjen! Da jeg og barnefar gikk fra hverandre for fire år siden, var det sorgen over familielivet som var hard. Jeg hadde heller ikke kjærlighetssorg. Dette bruddet er altså med kjæresten jeg har hatt etter dette. Sterke følelser, sterkt bånd og kjærlighet, men så funka det ikke likevel. Kjærlighetssorg er vondt :/ Ved forrige brudd var det mange ting som gjorde sorgen tålelig å bære. Jeg følte at jeg kom nærmere barnet mitt, etter en lengre periode med hodet i tåka pga at vi prøvde å fikse forholdet og stod overfor store valg. Når jeg da ble alene, fikk jeg overskudd til å finne på ting og være sammen med barnet mitt. Første jul er jævlig. Første alt egentlig: alle tradisjoner, merkedager, høytider, årstider. Etter første året har man gjort alt en gang før, og det føles lettere. Håper det går bra med deg og barna 💜
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå