Gå til innhold

Sur dame i kassa - hadde hun rett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag handlet jeg og min mor på Rema 1000 og vi er faste kunder. Så det er en gammel dame som er foran oss i kassen, og hun startet å sette en del varer. Hun hadde i den lange rullen 3/4 plass og fikk lagt ut alle varene der, og da tok jeg fram skillepinnen som viser jeg er kunde etter henne. Jeg pleier alltid å gjøre det slik og putter kun 1-2 produkter, det var bare to pakker med ost. Da jeg gjorde det så begynte hun å skrike og kjefte at jeg ikke kunne gjøre slik, og kastet skillepinnen vekk! Jeg snakket rolig tilbake at jeg skulle bare putte de to varene der, plukket den opp og puttet den ned igjen foran varene mine.
Kassemannen prøvde å roe henne ned fordi hun fortsatte og skrek på meg, sa bla. jeg hadde ikke stoppet om hun ikke sa ifra og jeg kan ikke bare drive sånn tull. Jeg gadd ikke å kverulere tilbake, og da det var mammas tur til å betale så ironisk nok gjorde kunden bak det samme som jeg gjorde. Mens mamma betalte for varene, går jeg ned til kassen, ignorer kjerringa og putter varer inni posen.

Hun kunne ha stoppet der :angry:, men denne gangen kjefter hun på meg for andre gang. Da klikker jeg og spørr henne hva som er problemet fordi jeg har handlet der 100 ganger og ingen har hatt problemet med det, og at skillepinner finnes for at vi kunder bak kan også legge litt varer bakerst. Hadde jeg legget masse varer og tatt hele plassen bak varene hennes hadde jeg sakt unnskyld, men jeg følte jeg var ikke feil i det. Da begynner hun å kalle meg j*vel innvandrer og går ut med en sur fjes. Jeg er ikke plaget over det, men jeg lurer seriøst på om hun var for hysterisk eller jeg som tok feil?

Anonymkode: 178c5...8e5

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har rett og hun har feil. Det er jo det skillepinnene er der for!!

• Liker 22
Skrevet

Du kom nok dessverre utfor et sært gammelt kvinnfolk bare. Helt normalt å legge på varene sine med en skillepinne, ingenting galt i det overhodet.

Anonymkode: 2aef3...0f9

• Liker 10
Skrevet (endret)

Det handlet vel mer om deg som person, som er ikke norsk. Enn hva du gjorde.

Du lever i et annet land og det må du nesten finne deg i.

Jeg kom til norge for ca 30år siden,da innvandring var nesten ikke eksisterende ifh til nå. Norske var ikke vandt til sånne som oss. Jeg ble spyttet og slått på skolen. Både av klasseen og læreren. Jeg har funnet meg i det. Det bør du og.

Endret av JDT
  • Liker 1
Skrevet

Hun er psykisk ustabil og du trigget et eller annet. Det var det som skjedde.

• Liker 8
Skrevet

Hun hadde nok en svært dårlig dag. Selvfølgelig gjorde du ikke noe feil, det er jo derfor skillepinnen er der.

• Liker 8
Skrevet

Litt vanskelig å forstå hva du mener, men hvis du legger på skillepinnen og dine varer - FØR hun er ferdig med sine, så har hun rett. Du må selvsagt vente med å legge på dine varer før kunden foran har fått lagt opp alt.

• Liker 9
Skrevet
Akkurat nå, JDT skrev:

Jeg kom til norge for ca 30år siden,da innvandring var nesten ikke eksisterende ifh til nå. Norske var ikke vandt til sånne som oss. Jeg ble spyttet og slått på skolen. Både av klasseen og læreren. Jeg har funnet meg i det. Det bør du og.

Nei, det er ikke noe en skal finne seg i. En skal behandle alle ordentlig uansett.

• Liker 14
Skrevet
14 minutter siden, Myrthel said:

Litt vanskelig å forstå hva du mener, men hvis du legger på skillepinnen og dine varer - FØR hun er ferdig med sine, så har hun rett. Du må selvsagt vente med å legge på dine varer før kunden foran har fått lagt opp alt.

Beklager jeg er litt svak når det gjelder skriftlig, men jeg skrev at hun la alle varene der før jeg puttet skillepinnen og la mine to varer. Uansett om jeg hadde lagt varene mine før hun ble ferdig (hun hadde tross alt 3/4 av plassen foran), så synes jeg heller hun kunne snakket rolig og be meg om å legge tilbake :) Det jeg reagerte mest på var at hun hadde behov for å kjefte på meg og kaste skillepinnen. 

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, Pearl2.0 said:

Du har rett og hun har feil. Det er jo det skillepinnene er der for!!

Takk for svar, det er greit å vite at jeg ikke var feil i denne situasjonen. Tenkte kanskje jeg var en vanskelig kunde, vil ikke plage fremmede men da vet jeg at hun hadde sikkert en dårlig dag :) 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Beklager jeg er litt svak når det gjelder skriftlig, men jeg skrev at hun la alle varene der før jeg puttet skillepinnen og la mine to varer. Uansett om jeg hadde lagt varene mine før hun ble ferdig (hun hadde tross alt 3/4 av plassen foran), så synes jeg heller hun kunne snakket rolig og be meg om å legge tilbake :) Det jeg reagerte mest på var at hun hadde behov for å kjefte på meg og kaste skillepinnen. 

Da forstår jeg hva du mente og hun hadde ingen grunn til å reagere. Kjefte er uhørt uansett, men noen ganger har man kort lunte - og hvis du hadde "stappet på" varene dine før hun var ferdig - kan jeg forstå en irritasjon (ikke kjeft). Når du ventet til hun var ferdig, var hun rett og slett frekk. Ikke tenk mer på henne.

• Liker 5
Skrevet
23 minutter siden, JDT said:

Jeg er født og oppvokst her, og er veldig godt integrert. Derfor kom det litt av en overraskelse at hun skulle reagere slik, trodde kanskje at jeg hadde dårlige vaner som en kunde. Jeg håper for hennes del det ikke var ment som rasistisk og at hun bare hadde dårlig dag, men jeg skjønner hva du mener. Har selv blitt mobbet for å være asiater.

Skrevet

Du har ikke gjort noe galt i det hele tatt. 100 % hennes feil, og det er hun som er sprø. Jeg skjønner det ikke er direkte behagelig uansett, men du kan i hvert fall føle deg helt trygg på at det ikke er et eller annet du ikke har skjønt. Hun var gæren. Du gjorde ingenting rart eller feil. Og god helg :)

Anonymkode: 4e31e...077

• Liker 2
Skrevet

Skjønner ikke at slikt kan fremkalle sånt raseri. Glemt det, dama var jo ikke god!

• Liker 1
Skrevet

TS her.

Takk for alle svarene, fint å vite at det jeg gjorde var ikke dårlig kundeskikk :) Ville bare vite om hun i det hele tatt hadde rett i å være sur. Hvis hun hadde rett så kunne hun i det minste snakke rolig om hvorfor jeg ikke skulle putte skillepinnen etter varene hennes.

Skrevet

Er hun dama som hadde et problem. 

Ikke ta deg nær av det.

Anonymkode: d34a5...6bf

• Liker 3
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Normale folk oppfører seg ikke sånn, så hun var nok ikke ved sine fulle fem. Du gjorde ingenting galt.

Skrevet

Du gjorde akkurat som du skulle gjøre. :) Man legger skillepinnen etter den forrige sine varer og legger så sine egne varer på båndet. Hun dama oppførte seg ikke normalt. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg gjør det samme, hadde jeg opplevd en sånn reaksjon fra noen hadde jeg sett rart på dem.

Skrevet

Til info så er det mange psykisk ustabile ute og går i det norske samfunnet, og det høres ut som om du har vært utsatt for en av de. Slik oppførsel er ikke normal, hverken om du hadde gjort noe galt eller ei. 

Anonymkode: 5bea8...730

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...