Gå til innhold

Hva slags tofu til facon?

Blåklokke

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å lage facon. Den eneste tofuen jeg fant på Meny var Blue Dragon Extra firm silken style. Kan denne passe til å lage facon av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan jeg ikke tenke meg, silken tofu funker til sauser, pudding etc, den har en helt annen konsistens. Meny pleier å ha tofu der de har annen vegetarmat, fake kjøtt etc. Egne kjøleskap. Du må nok ha mer fast tofu for å klare å lage det, siden silken bare "faller sammen" og blir grøtete. Syns navnet høres litt misvisende ut siden det både står silken og firm, men alle silken jeg har vært borti er som pudding.

Anonymkode: 6eb00...306

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kan jeg ikke tenke meg, silken tofu funker til sauser, pudding etc, den har en helt annen konsistens. Meny pleier å ha tofu der de har annen vegetarmat, fake kjøtt etc. Egne kjøleskap. Du må nok ha mer fast tofu for å klare å lage det, siden silken bare "faller sammen" og blir grøtete. Syns navnet høres litt misvisende ut siden det både står silken og firm, men alle silken jeg har vært borti er som pudding.

Anonymkode: 6eb00...306

Ja, jeg har prøvd å lese litt om dette, og var glad da jeg fant en som var firm i butikken. Men skjønner at silken blir noe annet. Tusen takk for svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpe i asia butikker.Mye blliger og bedre. Kjøper den som heter tahoe tofu :)

Anonymkode: 7452f...533

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silken, selv extra firm, er for myk og vil ikke kunne kuttes i små biter som til f.eks facon. Personlig kjøper jeg Tahoe fra asiatiske butikker, koster bare 25,- også! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Da tar jeg meg en tur i en asiatisk butikk asap. Men jeg har jo den svine(pun intended)dyre silkentofuen liggende da. Har dere noe forslag på hva jeg kan bruke den til? Helst noe til middag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
16 timer siden, Blåklokke skrev:

Tusen takk for svar! Da tar jeg meg en tur i en asiatisk butikk asap. Men jeg har jo den svine(pun intended)dyre silkentofuen liggende da. Har dere noe forslag på hva jeg kan bruke den til? Helst noe til middag. 

http://www.vegetarbloggen.no/2011/01/07/nudler-med-tofu-og-brokkoli/ 

Det ser ikke så lekkert ut med silken tofu men det smaker godt - ikke mariner den, bare bland marinaden i woken i stedet. Tofu has i til slutt så du kan røre forsiktig.

Anonymkode: cb34a...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...