Gå til innhold

Ubesvart anrop fra Afrika....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner noen som er i Afrika men er redd for at det kan være spam og de trekker penger hvis jeg svarer på tlf.

Flere som opplever ubesvart anrop fra vest afrika for tiden? Ringer ca 1-2 ganger og legger på. Jeg svarer ikke...

Anonymkode: 5ce40...1ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svindel. Hadde aldri tatt tlf.

Anonymkode: 7d8da...4cf

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Svindel. Hadde aldri tatt tlf.

Nei får vel bare la være, om personen prøvde å kontakte meg kunne jo sendt sms.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei får vel bare la være, om personen prøvde å kontakte meg kunne jo sendt sms.

Send sms og spør om det er dem da vel? Ellers tilsier vel all statistikk at det er svindel.

Skrevet

Hvis du kjenner noen fra Afrika, har du da ikke lagret nr deres slik at hvis de ringer deg så står det navnet til vedkommende? Jeg blir også oppringt fra mange land de siste 20 dagene, bla. Italia, Chad, Belgia osv... 

Anonymkode: 52ec5...fa8

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvis du kjenner noen fra Afrika, har du da ikke lagret nr deres slik at hvis de ringer deg så står det navnet til vedkommende? Jeg blir også oppringt fra mange land de siste 20 dagene, bla. Italia, Chad, Belgia osv... 

Anonymkode: 52ec5...fa8

Nei for den personen pleier å bruke et kontant kort når er på besøk i Afrika, men det er jo forskjellige nummer da, men samme land så er nok ikke noe..

Skrevet

Søk opp nummeret på telefonterror.no, om det ikke står noe om det der, ville jeg tatt telefonen for å høre hva de har å si. Er det svindlere, legger du bare på og blokkerer nummeret.

Skrevet

Kanskje du kan kontakte den du kjenner på FB og høre?

Mest sannsynlig er det scam, jeg opplevde dette for kanskje nå 7-8år siden en periode selv, og siden heg og kjenner folk i det store utland så ble jeg litt usikker i øyeblikket. Jeg tok aldri telefonen og blokkerte nummeret. Om noen jeg kjenner skal ha tak i meg får de til det på andre måter, og den gangen var det ingen kjente som gjorde det eller sa noe senere.

Blokker først som sist du så slipper du.

Anonymkode: 6f484...c41

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei for den personen pleier å bruke et kontant kort når er på besøk i Afrika, men det er jo forskjellige nummer da, men samme land så er nok ikke noe..

Er det ikke billigere å ringe via Facebook eller WhatsApp? 

Ingen jeg kjenner ringer via kontantkort lenger. 

Anonymkode: 34175...764

Skrevet

OMG! Må du virkelig spørre om dette er svindel? Da er det ikke rart svindlerne holder på, for det funker jo tydeligvis.

Og hvis du har en "venn" i vest-afrika som stadig ringer fra nye nummeret og legger på uten å prøve å kontakte deg på annen måte som for eksempel facebook, så skaff deg nye venner. Dette er virkelig ikke normalt. Og hvis du fortsatt vil ta risikoen for din "venn" så ikke skyld på banker, samfunn og politi om kontoen din plutselig blir tømt. Skyld på deg selv.

Anonymkode: 0c302...108

• Liker 1
Skrevet

En jeg kjente ble styrtrik ved å hjelpe en prins i Nigeria med å flytte noen penger. Han måtte bare låne ham litt penger først.

Anonymkode: 6c974...030

Skrevet

Nigerianske prinser? 

Image result for nigerian prince scam

Anonymkode: 663d2...798

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...