Gå til innhold

Føler ikke savn

Fremhevede innlegg

Skrevet

er det normalt å ikke føle savn?

Anonymkode: a0787...3d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

er det normalt å ikke føle savn?

Ja, tror det. 

Anonymkode: 055da...a46

Skrevet

Savn på hva da? Tynt spørsmål, umulig å svare på. 

Anonymkode: 85d2b...c7a

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Savn på hva da? Tynt spørsmål, umulig å svare på. 

Et eksempel mine foreldre bor langt unna, ser de ca hver 14 dag, de sier de savner meg, men jeg klarer ikke å kjenne det.

Mine besteforeldre ser jeg 2 ganger i året savner ikke de heller.

Så lurer på om jeg er en kald og ufølsom person?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Et eksempel mine foreldre bor langt unna, ser de ca hver 14 dag, de sier de savner meg, men jeg klarer ikke å kjenne det.

Mine besteforeldre ser jeg 2 ganger i året savner ikke de heller.

Så lurer på om jeg er en kald og ufølsom person?

Fremdeles nesten umulig å svare på. Kanskje er du ung og har behov for uavhengighet fra foreldre en stund. Blir du noen ganger lei deg hvis andre ikke har det bra? 

Skrevet

Fremdeles nesten umulig å svare på. Kanskje er du ung og har behov for uavhengighet fra foreldre en stund. Blir du noen ganger lei deg hvis andre ikke har det bra? 

Jeg er i slutten av 30 årene, nei blir ikke akkurat lei meg.

Skrevet

Har du alltid vært sånn? Hvordan er psyken ellers? Flat? Lei deg/deprimert? Bryr du deg om deg selv?

Anonymkode: 56d7e...5d4

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du alltid vært sånn? Hvordan er psyken ellers? Flat? Lei deg/deprimert? Bryr du deg om deg selv?

Så lenge jeg kan huske, har Sosial angst og depresjon

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, så lenge du har sosial angst og depresjon. Har det kanskje ett lyst punkt. De som er eller "lider" av psykopati, eller er i det spektret lider nesten aldri av sosial angst. Det finnes nok unntak ja. De kan føle redsel eller bli trist, hvis noe skjer med dem selv. Men de er svert sjelden angstfylt. Så du er neppe der. 

Har du autisme? Ikke at det sier noe om at du ikke føler savn, da folk med autisme oftere savner det gamle vante og med det nærmeste familie. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kan det være det som er årsaken. En depresjon kan ødelegge sinnsteminger også savn. 

Får du noe hjelp? Medisiner eller terapi? 

Skrevet

Vel, så lenge du har sosial angst og depresjon. Har det kanskje ett lyst punkt. De som er eller "lider" av psykopati, eller er i det spektret lider nesten aldri av sosial angst. Det finnes nok unntak ja. De kan føle redsel eller bli trist, hvis noe skjer med dem selv. Men de er svert sjelden angstfylt. Så du er neppe der. 

Har du autisme? Ikke at det sier noe om at du ikke føler savn, da folk med autisme oftere savner det gamle vante og med det nærmeste familie. 

Har ikke autisme, så vit jeg vet 

Skrevet

Da kan det være det som er årsaken. En depresjon kan ødelegge sinnsteminger også savn. 

Får du noe hjelp? Medisiner eller terapi? 

Står på venteliste til psykolog.

Skrevet

Hvis du hadde hatt kjæreste og han/hun plutselig døde, hadde du ikke følt savn?

Skrevet
Akkurat nå, Evilposelos skrev:

Hvis du hadde hatt kjæreste og han/hun plutselig døde, hadde du ikke følt savn?

Jo, det hadde jeg. Men tenkte mer på de som lever.

Skrevet

Går du på medisiner, som antidepr eller noe? Får flat følelsesliv av slikt. 

Ikke noe her som sier at du er kald forresten. Det ville vært mer om du ubekymret driter i hvordan andre har det og handler dårlig. F eks går forbi ett skadd barn eller sparker hatten til en tigger. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det hadde jeg. Men tenkte mer på de som lever.

Jeg føler ikke savn når det gjelder det jeg heller, bare om noen er ekstra nære meg, det gjelder ikke familie. 

Skrevet

Går du på medisiner, som antidepr eller noe? Får flat følelsesliv av slikt. 

Ikke noe her som sier at du er kald forresten. Det ville vært mer om du ubekymret driter i hvordan andre har det og handler dårlig. F eks går forbi ett skadd barn eller sparker hatten til en tigger. 

Går ikke på medisiner, 

Nei det hadde jeg aldri gjort.

Skrevet

Men hvordan føles savn egentlig? 

Jeg har alltid trodd at jeg aldri savnet. Helt til alle barna var borte noen dager samtidig. Da ble jeg gretten, sliten og irritert på alt. Fikk i hvert fall ikke gjort noe av alt jeg skulle, for all motivasjon var vekk. 

Jeg måtte til slutt krype til eget kors og erkjenne at jeg savnet rakkerungene mine. 

Og jeg, som har mistet mange, lærte noe nytt om meg selv :) 

Anonymkode: 8c53d...209

Skrevet

Kommer an på hva slags forhold du har til familien din. Om de er en av grunnene til at du har angst/depresjon, kan jeg godt forstå at du ikke savner dem. Angst/depresjon, og særlig om du går på antidepressiva, kan også flate ut følelser.

Skrevet
5 minutter siden, Sillyline skrev:

Kommer an på hva slags forhold du har til familien din. Om de er en av grunnene til at du har angst/depresjon, kan jeg godt forstå at du ikke savner dem. Angst/depresjon, og særlig om du går på antidepressiva, kan også flate ut følelser.

Det er ganske angstrengt, må passe på hva jeg sier, de har veldig lett for å misforstå og blir lett fornærmet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...