Gjest Moonshadow Skrevet 3. februar 2005 #1 Del Skrevet 3. februar 2005 Hva tenker dere som ikke har dette selv, om sykdommen? Føler jeg møter veldig lite forståelse blant de rundt meg. Nå for tiden klarer jeg ikke så mye i og med at jeg ikke har spist/holdt på noe mat på en uke. Får også veldig ofte komentaren; du må jo spise, bare spis så blir det bra.. Hadde det vært så lett så hadde jeg jo spist og ikke tenkt mer på det. Men spiseforstyrrelsene mine er sånn at når jeg får problemer med nervene så stopper det opp, klarer ikke få i meg noe annet enn vann. Så når nervene har roet seg kommer bulimien tilbake. Jeg spiser kanskje litt en gang om dagen men føler meg elendig og spyr det opp.. Tror virkelig så mange at det bare er å bestemme seg for å spise..? Er ikke så lett det, når tankene er syke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2005 #2 Del Skrevet 3. februar 2005 Jeg har en venninne som har spiseforstyrrelse. Jeg må innrømme at jeg i begynnelsen tenkte at hun må jo bare spise litt, så går det med tiden bedre. Men etter lange samtaler med henne skjønner jeg at så lett er det bare ikke. Det er en lang prosess. Men jeg tror ikke man kan forvente at folk skal forstå dette heller (med mindre man forklarer det for de) Fordi for folk flest er det jo akkurat så enkelt, at spiser man så legger man på seg. Ting som skjer i hodet på folk er veldig vanskelig å sette seg inn i hvis man ikke kjenner noen med denne sykdommen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 3. februar 2005 #3 Del Skrevet 3. februar 2005 Har prøvd å forklare så godt jeg bare kan, men det virker ikke til å gå inn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2005 #4 Del Skrevet 3. februar 2005 Det er nok ikke enkelt å forstå. Har du prøvd å fortelle dem om ditt forhold til mat å hva du tenker. Hvis du virkelig vil at de skal forstå så må du nok gå i dybden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 3. februar 2005 #5 Del Skrevet 3. februar 2005 Har fortalt akkurat hvordan det er og hva jeg tenker.. Men det hjelper lite desverre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå