Gå til innhold

Konsuering

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei. Etter å ha ttt celleprøve og biopsi har jeg celleforandringer som jeg blir nødt å ta vekk ved hjelp av konsuering. Jeg skal da ligge i narkose. Er det noen som har erfaringer å dele med meg? Jeg er så redd. Går rundt med en klump i magen konstant og føler meg generelt rar og tom inni meg.

skal sies at jeg er høysensitiv og utrolig følsom. Jeg har itillegg svært stor sprøyteskrekk så dette er noe jeg gruer meg ekstremt mye til.

er 23 år.

Endret av Blablaa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du mener nok konisering 😊 

Kjenner mange som har gjort dette.

Anonymkode: b4b36...4b1

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du mener nok konisering 😊 

Kjenner mange som har gjort dette.

Oisann ja var det jeg mente hehe😊 

Kjenner ikke til noen jeg. Har du hørt noe om hvordan det foregår? Skal på samtale men er ikke før i begynnelsen av feb.

Syns det er så sprøtt å tenke på at visst jeg hadde ventet til den anbefalte alderen som er 25 år på å sjekke meg hadde jeg kanskje utviklet kreft!!!! Skummelt

Skrevet
17 minutter siden, Blablaa skrev:

Oisann ja var det jeg mente hehe😊 

Kjenner ikke til noen jeg. Har du hørt noe om hvordan det foregår? Skal på samtale men er ikke før i begynnelsen av feb.

Syns det er så sprøtt å tenke på at visst jeg hadde ventet til den anbefalte alderen som er 25 år på å sjekke meg hadde jeg kanskje utviklet kreft!!!! Skummelt

De sier det er vondt, men det er verre å faktisk få kreft. Godt man kan prøve flere ting først for å sikre seg mot kreft. 

Mine venninner som har gjort dette har ingen plager etterpå og de har alle båret frem barn. 

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De sier det er vondt, men det er verre å faktisk få kreft. Godt man kan prøve flere ting først for å sikre seg mot kreft. 

Mine venninner som har gjort dette har ingen plager etterpå og de har alle båret frem barn. 

Ja det har jeg lest😊 godt å høre! Jeg skal som skrevet ligge i narkose under dette så jeg kjenner ingenting der og da heldigvis

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ingen spesielle smerter i forbindelse med koniseringen. Det var ubehagelig, men ikke veldig mye smerter. Våknet og dro hjem innen en time - var overrasket over hvor pigg og rask jeg var etter inngrepet :) 

Anonymkode: b2e69...e5f

Skrevet

Du overlever. Det får være måte på å være drama queen, dette er på linje med å fjerne en føflekk.

Anonymkode: bba9c...100

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ingen spesielle smerter i forbindelse med koniseringen. Det var ubehagelig, men ikke veldig mye smerter. Våknet og dro hjem innen en time - var overrasket over hvor pigg og rask jeg var etter inngrepet :) 

Anonymkode: b2e69...e5f

Ok, du hadde narkose? Da hørtes det ikke så værst ut! 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du overlever. Det får være måte på å være drama queen, dette er på linje med å fjerne en føflekk.

Hehe det vet jeg at jeg er😊 som sagt er jeg ekstremt følsom og høysensitiv, tåler veldig lite. Jeg syntes dette er veldig skummelt og trenger bare å høre litt om hvordan det har vært for andre å gjennom dette.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er det vel ikke. Hva er vitsen med å svare bare for å slenge dritt? 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor utføres konisering i narkose? Jeg ble konisert for halvannet år siden. Ble satt lokalbedøvelse, og hele greia tok ca et kvarter. Jeg skjønner ikke hvorfor de benytter narkose til slike små inngrep, må jo være mye verre for kroppen å få narkose i forhold til lokalbedøvelse?

Uansett: Det er et enkelt og lite inngrep, som ikke gir spesielle smerter, kanskje litt blødninger noen dager etterpå. Ønsker TS lykke til.

Skrevet

Jeg ble konisert i lokalbedøvelse. Kjente ingenting :)

Anonymkode: 91d4b...39d

Skrevet
18 minutter siden, Fotballmamma skrev:

Hvorfor utføres konisering i narkose? Jeg ble konisert for halvannet år siden. Ble satt lokalbedøvelse, og hele greia tok ca et kvarter. Jeg skjønner ikke hvorfor de benytter narkose til slike små inngrep, må jo være mye verre for kroppen å få narkose i forhold til lokalbedøvelse?

Uansett: Det er et enkelt og lite inngrep, som ikke gir spesielle smerter, kanskje litt blødninger noen dager etterpå. Ønsker TS lykke til.

Fordi når jeg tok biopsi så var det overlegen som mente jeg burde det siden jeg reagerte så voldsomt. Hehe😳 tusen takk

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble konisert i lokalbedøvelse. Kjente ingenting :)

Anonymkode: 91d4b...39d

Var det verre enn biopsi?

Skrevet
22 timer siden, Blablaa skrev:

Fordi når jeg tok biopsi så var det overlegen som mente jeg burde det siden jeg reagerte så voldsomt. Hehe😳 tusen takk

Var det verre enn biopsi?

Nei, jeg syntes biopsien var verre, men den tok jeg uten bedøvelse. 

Skrevet
48 minutter siden, Fotballmamma skrev:

Nei, jeg syntes biopsien var verre, men den tok jeg uten bedøvelse. 

Ah Ok, jeg fikk lokalbedøvelse da og jeg syntes det var helt forferdelig Hehe. Hele settingen skremmer meg!! 

Skrevet

Forstår det er en skremmende situasjon.. føler med deg. Er jeg uheldig å kommer i den situasjonen en dag. Så vet jeg faktisk ikke om jeg tørr å igjennom det. Så mulig jeg takker nei. så får det bli som det blir. Lykke til!

Anonymkode: 1ba2e...7b3

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg må helt ærlig si at jeg har ved flere anledninger operert med lokalbedøvelse og en gang med narkose. Jeg ville ikke gjennomført et lite inngrep som kan utføres med lokalbedøvelse i narkose. Jepp, det er ikke noe gøy å bli stukket, men det er slett ikke noe festlig å være i narkose heller. Å våkne igjen er noe av det mest skremmende jeg har opplevd. I tillegg måtte jeg ligge til overvåkning i et døgn.

Nå var dette fjerning av livmor - et noe større inngrep. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forstår det er en skremmende situasjon.. føler med deg. Er jeg uheldig å kommer i den situasjonen en dag. Så vet jeg faktisk ikke om jeg tørr å igjennom det. Så mulig jeg takker nei. så får det bli som det blir. Lykke til!

Anonymkode: 1ba2e...7b3

Nei var det jeg også tenkte, tok nå den celleprøva fordi mor maste sånn! Så da satt jeg her da🤭 tusen takk! 

1 time siden, Blondie65 skrev:

Jeg må helt ærlig si at jeg har ved flere anledninger operert med lokalbedøvelse og en gang med narkose. Jeg ville ikke gjennomført et lite inngrep som kan utføres med lokalbedøvelse i narkose. Jepp, det er ikke noe gøy å bli stukket, men det er slett ikke noe festlig å være i narkose heller. Å våkne igjen er noe av det mest skremmende jeg har opplevd. I tillegg måtte jeg ligge til overvåkning i et døgn.

Nå var dette fjerning av livmor - et noe større inngrep. 

Var det? Min far og ei venninne har operert med narkose og var hjemme samme dag. De sa det ikke var så ille som du beksriver her, men det var ikke så store inngrep da. Overlegen sa at jeg måtte det visst jeg skulle gjennom dette engang til fordi jeg var så redd mens det pågikk, jeg skjønner at det er helt unødvendig med narkose, men så mente hun at dette var det beste for meg! Og jeg takker gledelig ja da jeg har en ekstrem skrekk for sprøyter og hele situasjonen er så skremmende. Lå og rista og gråt under biopsi. Har du gått gjennom en konsiseing med kun lokalbedøvelse eller med narkose?

Gjest Blondie65
Skrevet
19 minutter siden, Blablaa skrev:

Var det? Min far og ei venninne har operert med narkose og var hjemme samme dag. De sa det ikke var så ille som du beksriver her, men det var ikke så store inngrep da. Overlegen sa at jeg måtte det visst jeg skulle gjennom dette engang til fordi jeg var så redd mens det pågikk, jeg skjønner at det er helt unødvendig med narkose, men så mente hun at dette var det beste for meg! Og jeg takker gledelig ja da jeg har en ekstrem skrekk for sprøyter og hele situasjonen er så skremmende. Lå og rista og gråt under biopsi. Har du gått gjennom en konsiseing med kun lokalbedøvelse eller med narkose?

Jeg har ikke vært gjennom konisering.

Jeg synes uansett at du skal høre på legen din. Jeg ville ikke brukt ordet "unødvendig" om narkose. Fjerning av livmor som jeg gjorde den gangen var et langt større inngrep.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...