AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #1 Skrevet 28. desember 2017 Jeg skulle kjøpe et par sko før jul, i starten av desember og hadde lagt de på min konto i tre ulike nettbutikker. Glemte helt av de og de kostet da 1100 kr. Så gikk jeg inn og tittet i dag igjen og ser at de på salg koster 1999,- kr. Fyyy, for en svindel disse butikkene driver med. Litt av et prishopp sier jeg. Dette gjelder XXL, Fjellsport og Outnorth. Anonymkode: d8d98...eaf 4
stan Skrevet 28. desember 2017 #2 Skrevet 28. desember 2017 Begge prisene kan jo være nedsatt i forhold til veiledende pris. Men er du sikker på at de bruker ordet salg? De fleste av de store kjedene er forsiktige med å bruke ordet salg. I stedet for blir det pangdager, knallpriser eller lignende intetsigende. 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #3 Skrevet 28. desember 2017 4 minutter siden, stan said: Begge prisene kan jo være nedsatt i forhold til veiledende pris. Men er du sikker på at de bruker ordet salg? De fleste av de store kjedene er forsiktige med å bruke ordet salg. I stedet for blir det pangdager, knallpriser eller lignende intetsigende. ja Anonymkode: 19a2b...063
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #4 Skrevet 28. desember 2017 Jeg opplevde black friday svindel his apotek 1, de hadde kjempebra tilbud i nettbutikken.. sånn eletrisk scholl neglefil med olje til 20 kr. Fotfil i samme merke til 50,- ullstrømper til halv pris. Skjeft i ull til 50,- osv osv... greia var at det ikke gikk ann å bestille. De hadde visstnok problemer i timesvis 6-7 timer.. problemer som visstnok ble løst klokka tolv når tilbudet var over. Handler ikke der mer tror jeg. Anonymkode: 66eed...025 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #5 Skrevet 28. desember 2017 Sikker på at ikke du har misforstått noe? Jeg ser ingen sko av noe slag som er annonsert som tilbud til 1999. Anonymkode: 74455...04d
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #6 Skrevet 28. desember 2017 De var ikke annonsert. Og nei, ikke misforstått noe. Og når det er sagt, så er det titt og ofte t jeg drar på butikkene og ser at de plutselig har økt prisen på ulike varer.. Anonymkode: d8d98...eaf
Nuttery Skrevet 28. desember 2017 #7 Skrevet 28. desember 2017 Jeg har opplevd at "tilbudsprisen" har vært høyere enn originalprisen når jeg har plukket av den nye prislappen for å se hva produktet kostet originalt. 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #8 Skrevet 28. desember 2017 Er dette egentlig lov? Kan de bare skru opp prisen sånn uten videre? Anonymkode: d8d98...eaf
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #9 Skrevet 28. desember 2017 1 minutt siden, Nuttery said: Jeg har opplevd at "tilbudsprisen" har vært høyere enn originalprisen når jeg har plukket av den nye prislappen for å se hva produktet kostet originalt. hvor? Anonymkode: 19a2b...063
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #10 Skrevet 28. desember 2017 Dette er ikke noe nytt, er ganske vanlig vanlig praksis at butikker gjør sånt. Anonymkode: 7a5ad...ce1 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #11 Skrevet 28. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg skulle kjøpe et par sko før jul, i starten av desember og hadde lagt de på min konto i tre ulike nettbutikker. Glemte helt av de og de kostet da 1100 kr. Så gikk jeg inn og tittet i dag igjen og ser at de på salg koster 1999,- kr. Fyyy, for en svindel disse butikkene driver med. Litt av et prishopp sier jeg. Dette gjelder XXL, Fjellsport og Outnorth. Anonymkode: d8d98...eaf Dette er faktisk ikke lov. Send en klage til Forbrukerombudet om det er en nosk butikk. De bryter markedsføringsloven. En vare skal ha hatt salgsprisen/høyeste før pris i minst 6 uker før de kan prise den ned og gise til førpris. Dette tok de opp på forbrukermagasinet på tv i forbindelse med Bjørklunds kampanje om en gullring med "juksepris". Anonymkode: 1a4fa...b6e
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #12 Skrevet 28. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette er faktisk ikke lov. Send en klage til Forbrukerombudet om det er en nosk butikk. De bryter markedsføringsloven. En vare skal ha hatt salgsprisen/høyeste før pris i minst 6 uker før de kan prise den ned og gise til førpris. Dette tok de opp på forbrukermagasinet på tv i forbindelse med Bjørklunds kampanje om en gullring med "juksepris". Anonymkode: 1a4fa...b6e Dette syndes det nok mot i mange butikker ja. (Jeg har observert at flere nettbutikker ikke holder seg til den regelen). Anonymkode: d0db2...478
Nuttery Skrevet 28. desember 2017 #13 Skrevet 28. desember 2017 (endret) 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: hvor? Anonymkode: 19a2b...063 Både på Indiska, Lindex og Enklere Liv. Endret 28. desember 2017 av Nuttery
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #14 Skrevet 28. desember 2017 Har selv fersket butikker i å gjøre dette da jeg kjøpte meg ei bukse. Den sto til 199 på prislappen også kommer jeg i kassen og de taster inn 100 mer. Når jeg kommenterer så sa de at alle de andre buksene i haugen var priset opp, men de hadde glemt denne. Det var en typisk salgs dag. Mange butikker gjør dette selv om det ikke er lov. Anonymkode: e6f59...c22
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #15 Skrevet 29. desember 2017 59 minutter siden, AnonymBruker said: De var ikke annonsert. Og nei, ikke misforstått noe. Og når det er sagt, så er det titt og ofte t jeg drar på butikkene og ser at de plutselig har økt prisen på ulike varer.. Anonymkode: d8d98...eaf Nå har jeg sjekket alle skoene til 1999 hos XXL, og jeg ser ikke at det står tilbud el. på noen av dem. Anonymkode: 74455...04d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå