Gå til innhold

En vamps bekjennelser


Vampen

Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere blogget, men bestemte meg på et tidspunkt for å ta en lang pause. Det har gjort godt. Nå har jeg begynt å komme dit at skrivekløen melder seg, og jeg begynner å få lyst til å ta fatt på bloggingen igjen. Derfor har jeg kommet fram til at jeg lager meg en liten dagbok-tråd her inne, for min egen del, som jeg kan rable i mens jeg jobber med bloggen. Så får vi se hvordan fortsettelsen blir. 

Så, dagbok be open! :) 

 

 

 

 

(Og til deg som sender meg «hyggelige» mailer, jeg har en ganske grei mistanke om hvem du er, og du får selvfølgelig ikke diktere om jeg skal være aktiv på KG eller ikke. Sorry. :) ) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er så usannsynlig klar for hverdag igjen. Det har gått i ett siden midten av november, og det føles som om denne jula har vart i en evighet. Både ribbe, nisser og rødt begynner å irritere meg. Snøen kan gjerne også forsvinne. Det begynner rett og slett å bli på tide med hverdag, en ny start og lysere tider. Jeg kommer i hvert fall til å pakke ned jula 1. januar, og se frem til å komme i gang igjen. 

 

E2F7019B-4CEE-48BA-89BE-1CC160812D4F.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tabris skrev:

Hei Vampen, kjekt å se deg igjen! :goodbye:

Hei og takk det samme! :yvonne: Det var en stund siden sist! Hvordan går det med deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det bra. Har utdannet meg som hundeinstruktør og videreutdannet meg innenfor problematferd, så har kurs og privattimer nå. Veldig kjekt! Trener masse hund. :D Syk akkurat nå, da. :forkjola:

Deg da? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Tabris skrev:

Her går det bra. Har utdannet meg som hundeinstruktør og videreutdannet meg innenfor problematferd, så har kurs og privattimer nå. Veldig kjekt! Trener masse hund. :D Syk akkurat nå, da. :forkjola:

Deg da? :D

Oi, så kult! Kjempekult at du faktisk jobber med noe du er så interessert i, at det ikke bare er en hobby, men noe man jobber med. Bra jobba!😊 Syk er ikke like kult, men det er vel noe som hører tiden til det også. 

Jeg har det fint.🙂 Det går mye i jobb, og det trives jeg egentlig godt med. Spesielt iom at jeg har fått mange interessante muligheter og sjanser det siste 1,5 året. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg logget inn på bloggen i dag, for første gang på lenge, og det var en interessant tur ned memory lane. Jeg må tilstå at jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gripe det hele an. På den ene siden har jeg veldig lyst til å begynne å bruke den igjen. Jeg har brukt mange timer på den, og den var en viktig del av prosessen jeg måtte gjennom. Og det er mye der inne jeg tross alt er ganske fornøyd med, eller som er viktig for meg på annet vis. På den andre siden, så vil jeg på ingen måte ha noe drama. 

Akkurat nå heller jeg mest mot å fjerne en del innlegg, og deretter begynne å bruke den igjen. Men hva skal man fjerne? At som minner om destruktive relasjoner? Jeg har jo ikke lenger noe behov for å bearbeide, men samtidig føles det litt.. rart, å skulle fjerne alt? Mye av tanken den gangen jeg skrev innleggene var jo at de skulle være generelle nok til at de også skulle være nyttig for andre. Og da føles det noe merkelig å fjerne alle spor, fordi jeg er på et annet sted nå. Erfaringene var jo det de var, og mange av tankene tror jeg fortsatt kan være noe som tåler dages lys. Men jeg synes som sagt balansen er vanskelig, for jeg vil ikke tråkke noen på tærne. Og det er jo ikke som om jeg kan ta kontakt med andre ut av det blå for å spørre Hei hallo, er det greit om dette står på bloggen min igjen? 

Jeg er ikke bekymret for nye innlegg jeg har lyst til å skrive, for som sagt, jeg er på et annet sted og da er det naturlig at tematikken også endrer seg. Jeg vil bare skrive om ting som opptar meg, om det så bare er å rope ut i intet. Jeg liker å skrive, og jeg savner det. Men før jeg kan gjøre det, må jeg finne ut hvordan jeg skal håndtere sporene av fortiden. 

Jeg vurderer i hvertfall å sette passord på alt som kan være sensitivt, slik at jeg har tid til å vurdere innleggene nøye, mens jeg begynner å skrive nye innlegg. Bare for å slippe følelsen av å måtte ta en overveid avgjørelse på en haug med innlegg, før jeg kan begynne å blogge. Vi får som sagt se. :) 

(jeg forventer ikke svar på dette, jeg bare tenker høyt for min egen del.😊) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være riktig å starte en ny blogg? Et nytt kapittel i livet? Eller vil du helst fortsette på den du har? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Tabris skrev:

Kan det være riktig å starte en ny blogg? Et nytt kapittel i livet? Eller vil du helst fortsette på den du har? :)

Jeg har tenkt litt på akkurat det, og jeg har også hatt en annen blogg i år. Men jeg har etter hvert kommet fram til at det ikke føles helt riktig? Jeg tror nok helst jeg vil fortsette på den gamle. Det er et nytt kapittel, men samtidig har jo de foregående kapitlene ført fram til dette, om det gir mening? Jeg har et litt rainman-aktig forhold til å føle behov for «å slutte ringen». :ler: Det føles også litt feigt å bare «stikke av» om det så bare er over til en ny blogg. Ga noe av dette mening? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner godt det. Det er litt som om jeg aldri har slettet meg og laget ny bruker på KG, som mange andre har gjort. Selv om jeg har endret meg mye og ting jeg skrev og mente for mange år siden på KG er ting jeg ikke mener nå lenger. Det var hvem jeg var da og dette er den jeg er nå - om nye fem eller ti år mener jeg kanskje noe annet. Det er jo et sunnhetstegn i seg selv, tenker jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Tabris skrev:

Ja, skjønner godt det. Det er litt som om jeg aldri har slettet meg og laget ny bruker på KG, som mange andre har gjort. Selv om jeg har endret meg mye og ting jeg skrev og mente for mange år siden på KG er ting jeg ikke mener nå lenger. Det var hvem jeg var da og dette er den jeg er nå - om nye fem eller ti år mener jeg kanskje noe annet. Det er jo et sunnhetstegn i seg selv, tenker jeg.

Jaaaaa, nettopp! Det er en god sammenligning, jeg hadde heller ikke vært komfortabel med å lage en ny bruker her. Og det er på samme måte med bloggen. Tusen takk for innspill forresten, det setter jeg pris på. Jeg har sittet i kveld og gått gjennom gamle blogginnlegg, og begynner egentlig å føle meg klar til å starte opp igjen. Og det gleder jeg meg til.🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det tok meg et par måneder, men da har jeg begynt å blogge igjen. Så takk for hjelpen med å bestemme at det var det jeg skulle gjøre. For pr nå føles det bra. :) Og det føles litt ekstra bra som at jeg har timesvis av jobb foran pcen som jeg egentlig burde gjøre, og da er det viktig å kunne blogge! Gudene forby at man skulle måtte gjøre det man burde gjøre! :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...