Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kommer det av at så mange tonedøve mennesker, helt uten selvinnsikt, prøver seg i Idol?

Hva er det som gjør at man for enhver pris skal bli berømt, selv om man ikke har noe talent?

Det er meg en gåte, men kanskje dere kan opplyse meg? Er det slik at den generasjonen i større grad enn andre kun ønsker berømmelse for berømmelsens skyld?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:ler: Utrolig treffende overskrift, jeg har tenkt akkurat det samme hver gang ordet "Idol" dukker opp.

Jeg synes det er helt vanvittig at de ikke hører at de faktisk ikke klarer å synge rent.

Helt vanvittig. Spesielt vittig er det jo med dem som spør "er du sikker på at jeg ikke skal ta den en gang til?", etter å ha blitt knust av disse dommerne.

Noe sier meg at det ikke hadde hjulpet om folk i nærmiljøet hadde gitt dem et hint heller.

En annen ting: alle som "kan synge" bør ikke gi ut CD av den grunn.

Gjest Madam Felle
Skrevet

De må være tonedøve, og det igjen gjør at de tror de er kjempe flinke.

Skrevet

Jeg tror det henger litt sammen med den karaoke-trenden som har vært de siste årene.

Helt normale folk som aldri har sunget griper plutselig anledningen og står fram, og LIKER det.

Pussig nok! :)

Skrevet

Helt normale folk som aldri har sunget griper plutselig anledningen og står fram, og LIKER det.

Burde de i så fall ikke forsikre seg om at ANDRE liker det før de stiller opp i Idol?

Skrevet

Jeg tror at mange som stiller opp vet at de ikke kommer med i betraktningen, men de gjør det for å komme på TV, vinne et veddemål eller lignende.

Men det er ille med dem man kan se at virkelig tror de er flinke, men som bommer helt. Synes det er flaut å se på, jeg. :oops:

Skrevet

De fleste IDOL deltakerne er unge og umodne når det kommer til sang. Dessuten så lider mange av dem av ekstremt oppmerksomhetsbehov.

Det har knapt underholdningsverdi, og musikk er det ihvertfall ikke i mine ører.

Skrevet
Synes det er flaut å se på' date=' jeg. :oops:[/quote']

Jeg og, av og til må jeg stikke ut på kjøkkenet ellerno', når jeg ser at det går gærent. :ler:

Gjest gjest 0
Skrevet

Men så er det jo også sånn at de som juryen få se har allerede vært igjennom en slags audition hos en annenn gruppe dommere! De plukker ut de som får gå videre til hoveddommerne. Så de slipper faktisk å høre på alle sammen.

Så de som er helt normale eller ingen kommer til å legge merke til får vi ikke se på tv...

Pam

Skrevet

Og så er det vel noen som blir degget med av omgivelsene sine også - eller har en far som også ønsker å komme på TV...

Tenker på hun som ikke var så veldig god i går som gråt hos pappa etterpå og pappa gråt også... hmmm...

Gjest Anonymous
Skrevet

Akkurat dette har jeg lurt på også! Hvordan kan det ha seg at de ikke vet at de kan synge????? Den eneste grunnen jeg kan tenke meg er at de ikke har hørt seg selv.

Da jeg var liten sang jeg foran speilen i en hårbørste og skulle bli pop idol. Det trodde jeg helt til jeg byttet ut hårbørsten med mikrofonen til kasettspilleren. Da gikk det fort opp for meg at popkarriere kanskje ikke var det smarteste. :ler:

Skrevet
Så de som er helt normale eller ingen kommer til å legge merke til får vi ikke se på tv...

Jeg tror de sender endel folk videre utelukkende for underholdningens skyld.

Gjest Valhalla
Skrevet

Det har noe med at barna er foreldrenes lille øyensten og de er enten blind for at barnet ikke har talent eller er så redd for å såre sin skjøre lille vase at de ikke sier noe. Så noen på det amerikanske programmet om mødre som støtter barna sine for at de skal bli skuespillere , sangere, modeller eller whatever? Han ene gutten som skulle bli sanger var en katastrofe, men moren trodde fullt og fast på at han ville bli et pop idol og fikk han til og med til å skrive autografer. Den tullingen av en guttunge trodde det like fast selv om han tapte selv en lokal konkuranse.

Skrevet

Men de fleste er kanskje klar over at hva mamma sier nødvendigvis ikke stemmer med det andre mener, da.

Når man er litt eldre enn 10 år.

Gjest kenneth
Skrevet
Hva kommer det av at så mange tonedøve mennesker, helt uten selvinnsikt, prøver seg i Idol?

Hva er det som gjør at man for enhver pris skal bli berømt, selv om man ikke har noe talent?

Det er meg en gåte, men kanskje dere kan opplyse meg? Er det slik at den generasjonen i større grad enn andre kun ønsker berømmelse for berømmelsens skyld?

Det har vel blitt fremhevet at det er en talentkonkurranse, og ikke en sangkonkurranse. Hvis vi tar en titt på musikkindustrien i dag, er ikke den preget av folk som virkelig kan å synge, men tvert i mot folk som (tydeligvis) har et et performance-talent.

Og, det er vel forskjell på å synge a capella og det å inngå i et "ensemble".

Jeg kjøper forøvrig resonnementet ditt :-)

Skrevet
Det har vel blitt fremhevet at det er en talentkonkurranse, og ikke en sangkonkurranse. Hvis vi tar en titt på musikkindustrien i dag, er ikke den preget av folk som virkelig kan å synge, men tvert i mot folk som (tydeligvis) har et et performance-talent.

Og, det er vel forskjell på å synge a capella og det å inngå i et "ensemble".

Men dersom man ikke kan synge.. hvor er talentet da? De blir ikke bedt om å danse på audition heller. Jeg sliter virkelig med å se noe som helst talent hos de fleste av deltakerne.

Skrevet

Ja det lurer jeg også på.. hvis det er en talentkonkurransen, hvorfor kommer ingen videre på sjonglering, eller dans, eller noe i den duren? Jeg vil nok heller kalle det en sangkonkurranse, enn en talentkonkurranse.. :wink:

Skrevet

Det er helt utrolig at det faktisk går an... Jeg blir kjempeflau og holder meg for øyne og ører når det blir for ille.

Blir litt irriterte av at; noen ganger sender de folk videre som ikke imponerer i det hele tatt, men som kanskje har bittelitt trynefaktor. Andre ganger sier de NEI til en person som faktisk er god til å synge, men kanskje ikke ser heeelt ut som Britney. Kurt ser ikke akkurat direkte bra ut han heller, men for en suksess!!!

Han lyse gutten med gitaren forrige uke var jo faktisk veldig god og hadde en spesiell stemme. Det er på en måte ikke noe å lure på når man ser på konkurransen fra andre deltakere!!!

Han ene dommeren uttalte tilogmed til media at det ikke var så nøye med stemmen fordi den kunne fikses på i studio, det var utseendet som telte!

Det er faktisk maaange artister som er kjente i dag som ikke kan å synge bra, men som kommer seg frem allikevel og det synes jeg er virkelig synd!

J LO feks. Kan ikke å synge!!!

Gjest Valhalla
Skrevet

Det er så typisk nordmenn og stemme frem de stygge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...