Gå til innhold

Hvordan bli helt glatt barbert?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan bli helt glattbarbert?

jeg bruker høvel, men da er det alltid stubber igjen som vokser ut igjen i løpet av dagen. I tillegg blir jeg full av røde nupper og det svir, blør og gjør vondt.

Har prøvd å vokse, det gjorde ALT for vondt og fikk ikke med alt heller (gjorde det selv)

Noen som har noen tips?

Anonymkode: 37ec1...02a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sugaring, hos profisjonell 

Skrevet

Brasiliansk, hos profesjonelle i salong. Vondt første gang, men så går det seg til. 

Skrevet

Hår vokser og ja det vil vokse ut så fort som bare etter en halv dag. Om du virkelig vil være helt glatt så må du vokse deg.

Anonymkode: e31fa...8b1

Skrevet

...og nettopp derfor blir jeg oppgitt over alle som påstår at de alltid er glattbarbert, og alle fordelene med det.

Voks er bra, men det holder heller ikke for evig. I tillegg må hårene ha en viss lengde for å kunne vokses. Ergo vil voks gi en glatt følelse i noen uker, så må hårene gro før neste voksing. Altså ikke ALLTID glatt der heller.

Jeg shaver kantene hver dag, det er egentlig fort gjort. Aldri i livet om jeg hadde giddet å ta ALT daglig, og jeg tør ikke tenke på å la høvelen danse i blonderæva mi :( 

Anonymkode: f681a...72e

• Liker 1
Skrevet

Ingenting er som å stappe pikken i en ribba høne👍

Anonymkode: c6761...1db

• Liker 3
Skrevet

Jeg slapp de nuppene etter jeg begynte å barbere med denne

Men det vokser ut igjen, selvfølgelig.  

Gjest Alterego666
Skrevet

Jeg barberer i dusjen med en god høvel med skarpe blad. Bruker varmt vann og en kremet kroppsåpe. Blir alltid glatt og fin. Har gjort det til en vane og gjøre (nesten) hver dag. Tar uansett bare to minutter.

Skrevet
1 time siden, smilo skrev:

Jeg slapp de nuppene etter jeg begynte å barbere med denne

Men det vokser ut igjen, selvfølgelig.  

Brukte også den i flere år, veldig fornøyd, men får du til å rake hele underlivet med den? Jeg syns den er så stor og klumpete, kommer ikke helt til... Men ypperlig for legger og armhuler og venusberget!

Skrevet

Grunnen til at jeg anbefaler sugaring fremfor voks, er at sukkeret er mildere mot huden. 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brukte også den i flere år, veldig fornøyd, men får du til å rake hele underlivet med den? Jeg syns den er så stor og klumpete, kommer ikke helt til... Men ypperlig for legger og armhuler og venusberget!

Bruker den "all over" Også bsak

Skrevet

Etter min erfaring er det å bli glatt en prosess. Ikke gjort på én behandling. Hvis jeg har hatt dårlig tid og prøvd å rake alt på en gang, har det gjerne blitt sårt og nuppete. Jeg vil anslå at jeg bruker ca 4-5 runder i dusjen på å oppnå ønsket resultat.

Dag 1 bruker jeg trimmer, samt barberer pungen med skum og høvel. Så fort jeg har tørket opp, så viser det seg at jeg har oversett flere steder. Dette retter jeg opp på dag 2, samt at jeg såvidt begynner å dra høvelen lett over området over penis. Dette reduserer behåringen. Så gjentar jeg prosedyren dag for dag. Som sagt er det rimelig glatt på dag 5, og da uten svie, nupper og sår.

Når resultatet er oppnådd, holder det i massevis å "gå over" ifm dusjing annenhver eller hver tredje dag. Da uten skum. Området er herdet, og tåler behandlingen.

Skrevet

Hva med ipl og laser ? Hjemme eller klinikk

Anonymkode: 92df4...f27

Skrevet
På 28.12.2017 den 12.24, MaxxMekker skrev:

Etter min erfaring er det å bli glatt en prosess. Ikke gjort på én behandling. Hvis jeg har hatt dårlig tid og prøvd å rake alt på en gang, har det gjerne blitt sårt og nuppete. Jeg vil anslå at jeg bruker ca 4-5 runder i dusjen på å oppnå ønsket resultat.

Dag 1 bruker jeg trimmer, samt barberer pungen med skum og høvel. Så fort jeg har tørket opp, så viser det seg at jeg har oversett flere steder. Dette retter jeg opp på dag 2, samt at jeg såvidt begynner å dra høvelen lett over området over penis. Dette reduserer behåringen. Så gjentar jeg prosedyren dag for dag. Som sagt er det rimelig glatt på dag 5, og da uten svie, nupper og sår.

Når resultatet er oppnådd, holder det i massevis å "gå over" ifm dusjing annenhver eller hver tredje dag. Da uten skum. Området er herdet, og tåler behandlingen.

Går du for glatt utstyr året rundt?

Anonymkode: 7d469...cc3

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går du for glatt utstyr året rundt?

Anonymkode: 7d469...cc3

Nei. Et par ganger i året for følelsen av renhet og velvære. Resten av tiden velger jeg å være veltrimmet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...