Gjest lina0 Skrevet 3. februar 2005 #1 Skrevet 3. februar 2005 Er det noen mal? Jeg skal svare ja takk til bryllupet per mail, det er kanskje bare å si at jeg gjerne vil komme? Dumt spørsmål, jeg vet det.
Olifant Skrevet 3. februar 2005 #2 Skrevet 3. februar 2005 Hvis jeg skulle svare vi mail ville jeg vel begynt med å takk for invitasjonen og si at jeg gjerne ville komme. En annanen ting er jo om du bare takker for deg selv eller om du var invitert sammen med andre... evt. mat-allergier kan kanskje og være verdt å nevne her...
Bokalven Skrevet 4. februar 2005 #3 Skrevet 4. februar 2005 Strengt tatt heter det seg at hvis man får en skriftlig invitasjon, skal den besvares skriftlig. Har brudeparet oppgitt andre måter, som f. eks. telefonnummer, kan man ringe.
Gjest Betty Boop Skrevet 4. februar 2005 #4 Skrevet 4. februar 2005 Skriver under på det lunacia skriver. Men hvis man skal melde avbud bør man gi beskjed skriftlig - uansett om det også er oppgitt telefonnummer.
Annie78 Skrevet 5. februar 2005 #5 Skrevet 5. februar 2005 Vi skrev bare telefonnummer i invitasjonene... Synest det er enklest om folk ringer...
Grooo Skrevet 5. februar 2005 #6 Skrevet 5. februar 2005 Men hvis man skal melde avbud bør man gi beskjed skriftlig - uansett om det også er oppgitt telefonnummer. Mulig det er "god etikette" å sende skriftlig, men jeg tror virkelig jeg hadde stusset om noen sendte brev eller kort og sa at de ikke kom... "Tørr de ikke ringe og si det?" hadde jeg garantert tenkt da... Hehe, men det er meg!
Murf Skrevet 6. februar 2005 #7 Skrevet 6. februar 2005 De eneste vi fikk skriftlig fra var fra besteforeldregenerasjonen, resten sendte mail, eller benyttet sjansen til å få en hyggelig telefonsamtale. Vi skrev opp mailadresser og telefonnummere i invitasjonen.
Katrinemor Skrevet 6. februar 2005 #8 Skrevet 6. februar 2005 Vi har sittet emailadresse og telefonnr på invitasjonene. Jeg hadde tenkt at gjestene skulle sende svaret skriftlig, men hvordan legger jeg ved svarkort i invitasjonene? Da må jeg kjøpe inn dobbelt med papir eller skriver dere en liten svarslipp nederst på invitasjonene?
Fakse Skrevet 6. februar 2005 #9 Skrevet 6. februar 2005 Vi har sittet emailadresse og telefonnr på invitasjonene. Jeg hadde tenkt at gjestene skulle sende svaret skriftlig, men hvordan legger jeg ved svarkort i invitasjonene? Da må jeg kjøpe inn dobbelt med papir eller skriver dere en liten svarslipp nederst på invitasjonene? Svarkort er som regel egne kort (litt mindre enn julekort) i samme papir/stil som invitasjonen. De legges ved invitasjonen.
Annie78 Skrevet 6. februar 2005 #10 Skrevet 6. februar 2005 Jeg tenkte og på svarkort først, men droppet det... Synes det blir litt for formelt og stivt, i tillegg til mye ekstra penger i papir... Men om du skal ha svarkort, er det nok mest vanlig med et lite kort hvor gjestene krysser av for om de kommer eller ikke, skriver under og sender det til deg... Tror det da er vanlig å legge ved en ferdigfrankert konvolutt... slik at det ikke koster dem 6 kroner å si at de vil komme... Hmm.Synes telefonen funker fint. Er bare kjenninger som kommer, så...
Fakse Skrevet 6. februar 2005 #11 Skrevet 6. februar 2005 Tror det da er vanlig å legge ved en ferdigfrankert konvolutt... slik at det ikke koster dem 6 kroner å si at de vil komme... Det er vanlig med adressert konvolutt, men ikke med frankert. Det høflige er jo å besvare en skriftlig invitasjon skriftlig(med mindre man skriver telefonnummer eller e-postadresse i invitasjonen), så porto må gjestene betale selv enten man legger med svarkort eller ikke. Har også opplevd å bare få svarkort uten konvolutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå