Gå til innhold

Froskefamilien venter på enda en minifrosk!

lille_frosk

Anbefalte innlegg

Forstår godt hvis du reiser hjem en natt. Lille k er i trygge hender, og det kan gjøre underverker for deg å komme deg hjem litt. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååå kjære deg frosken ❤️  først og fremst: gratulerer så mye med lille! Tenk at du nå er tobarnsmor! 

Så leit å høre at starten er så tøff som den er. Den uvissheten må være blytung :( Og ikke minst det å være så mye borte fra storesøster. Jeg synes absolutt du skal dra hjem på perm dersom du ønsker det. Litt dårlig samvittighet er sikkert vanskelig å unngå, men tror alle skjønner at du har behov for det ❤ 

Stor klem og mange tanker og kryssing av fingre og tær herfra fine deg!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på dere, tøffe tider med lille :hjerte: Det kan sikkert være lurt å komme seg hjem til storesøster en tur, lille k blir godt ivaretatt! 

Krysser fingrene for dere og at dere får gode nyheter snart.:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.11.2018 den 19.14, plastfolien skrev:

Uff, skjønner det er tungt. Er alltid så vanskelig når man ikke vet hva som skjer, og hvor lang tid det vil ta.. sender deg en god klem! :hjerte:

Tusen takk! :hjerte:

På 21.11.2018 den 19.55, Marimba skrev:

Uff. Det er ordentlig tøft å være der du er nå. Jeg ante heller ikke hvor lenge jeg kom til å være der, og den uvissheten var forferdelig. Jeg aner rett og slett ikke hvordan jeg taklet å være borte så lenge fra storesøster. Det blir vel bare sånn når man ikke har så mye valg, også går man inn i en slags nødmodus. Det ble mye facetime da, og en del tårer om kvelden. Men så gikk tida så utrolig fort også. Og når storesøster kom på besøk var jo det helt fantastisk. Jeg klarte ikke helt å holde meg unna å løfte henne opp... :sjenert:

Men husk. Du har nå tilgang på verdens beste barnevakter. I en sånn situasjon du er nå er det virkelig lov å utnytte det. Det er fryktelig vanskelig å dra fra den lille, men det er fullt mulig og til og med kanskje anbefalt. 

Det var jo så dritt her at vi hadde litt reisevei, så det ble uaktuelt å ta med storesøster inn på ettermiddagen. Hun sovnet nemlig i bilen, og så ble hele kvelden ødelagt. Det var skikkelig dritt. Men noe som hvertfall gjorde det litt lettere var at siden svigermor bodde i samme hus kunne samboer komme inn en tur etter AM hadde sovnet. Da fikk han sitte litt med R på brystet, og vi fikk litt voksentid sammen. 

Takk for herlig innlegg! :hjerte: Du er god!

På 21.11.2018 den 20.11, bondekone skrev:

Jeg har ikke fått kommentert så mye her, men har lest mye, og vil først si, gratulerer! Og fy så tøff du er!! Må virkelig være tøft å ikke vite og leve i den uvissheten. Så vil jeg og bare si at jeg syns at du med god samvittihet skal ta deg en tur hjem på perm. Lille er i gode hender. Har en liten nevø som er på sykehuset etter fødsel, og skal være der frem til 4-5 mnd alder. De har to små jenter fra før av, og sykehuset er 6 timer unna. Der har det jo ikke vært så lett å komme seg unna, men det har likevel vært så viktig for jentene å få oppleve mamma hjemme med ujevne mellomrom, og ikke minst at mor med god samvittighet skal få lov til å være mamma for jentene og. baby ar det fint på sykehuset mens mor er borte..Nå skal vel dere ikke bli så lenge på sykehuset, men lille er i de beste hender der,  det er ikke galt å dra hjem da.eventuelt om du har noen andre som kan bli der (foreldre, søsken e.l) mens du er borte? Det gjøres med nevøen min, da kommer noen andre i familien å blir der den perioden. 

Tusen tusen takk kjære deg! :hjerte:

På 21.11.2018 den 20.59, lillemeg90 skrev:

Metningsfallet henger ikke sammen med laryngomslasien?

Sender deg en stor klem :hug:

Jo, det er på grunn av laryngomalasien, men vi vet liksom ikke helt akkurat hva det er som gjør at hun faller så i metning likevel. Eller, i hvilke situasjoner. Det er nemlig ikke når hun har mest stridor eller tydeligste symptomer på laryngomalasi. Men det er den som er syndebukken ja! Tusen takk for klem :blomst:

På 22.11.2018 den 9.32, Azumarill skrev:

Det er sannelig tøffe tak for dere om dagen :troest: Uvissheten om når dere får komme hjem må være forferdelig. Har det eventuelt vært snakk om avansert hjemmesykehus når hun blir stabil nok til det? Det hjalp oss veldig, da kom det sykepleiere hjem til oss ca. annenhver dag, hos de som trenger hyppigere besøk kommer de selvsagt oftere.
Dra hjem en natt på perm uten dårlig samvittighet i alle fall. Eller - dårlig samvittighet er vel uunngåelig, for på en eller annen måte er den vel der og lurker uansett, men hvis du har lyst til å være litt hjemme så tror det at det kan gjøre det godt :kose: 

Tusen takk! Vi får oppfølging i kommunen når vi kommer hjem, av helsestasjon og fysio, men det er nok ikke behov for hjemmesykepleie sånn i utgangspunktet! Tusen takk for gode ord!

På 22.11.2018 den 11.54, sullå skrev:

Forstår godt hvis du reiser hjem en natt. Lille k er i trygge hender, og det kan gjøre underverker for deg å komme deg hjem litt. :hjerte:

Takk snille du! Det var veldig godt!

På 22.11.2018 den 19.51, kaffemor skrev:

Ååå kjære deg frosken ❤️  først og fremst: gratulerer så mye med lille! Tenk at du nå er tobarnsmor! 

Så leit å høre at starten er så tøff som den er. Den uvissheten må være blytung :( Og ikke minst det å være så mye borte fra storesøster. Jeg synes absolutt du skal dra hjem på perm dersom du ønsker det. Litt dårlig samvittighet er sikkert vanskelig å unngå, men tror alle skjønner at du har behov for det ❤ 

Stor klem og mange tanker og kryssing av fingre og tær herfra fine deg!! 

Tusen takk fina!! Du er god :hjerte:

På 22.11.2018 den 21.08, Aryamili skrev:

Tenker på dere, tøffe tider med lille :hjerte: Det kan sikkert være lurt å komme seg hjem til storesøster en tur, lille k blir godt ivaretatt! 

Krysser fingrene for dere og at dere får gode nyheter snart.:hjerte:

Takk kjære deg!

På 24.11.2018 den 15.52, LoveTrain skrev:

Tenker masse på dere❤️

Tusen takk!

17 timer siden, lillemeg90 skrev:

Hvordan går det? 😊

Takk som spør! Prøver å skrive litt under.

I morgen er K 14 dager! Helt utrolig - tiden går både fort og sakte. Det er veldig fint å se utviklingen hennes, noe jeg virkelig får muligheten til å gjøre også. Jeg sitter jo stort sett bare her på rommet og ser på henne! :ler:

Vi er fremdeles på NFI, og planen nå er hjemreise over helgen. K har gjort masse fremskritt! Hun dro ut sonden selv mens jeg var hjemme på et lite besøk lørdag kveld, og har siden da klart å holde alle måltidene med flaske. Jeg pumper og pumper, men ser at fullpumping kommer til å bli nesten umulig. Kroppen responderer virkelig ikke like bra på pumping som amming, og jeg får ikke til å øke produksjonen. Selv med åtte pumpinger i døgnet, nesespray, akupunktur og power pumping. Det er kjipt synes jeg, men det blir vel folk av de som vokser opp på mme og ...

Det var herlig med en tur hjem! Kose på L, kose på mannen, og dra tilbake når L hadde sovnet. Jeg tipper jeg gjentar det til helgen. Savner de mye, men det er er enklere å leve med enn sist uke. 

K gjør som sagt masse fremskritt, men er veldig preget av laryngomalasien. Hun ligger fremdeles på overvåkning, og vi skal ha med oss pulsoksymeter hjem når den tid kommer. Hun har flest metningsfall når hun sover dypt, så det er viktig å overvåke søvn. Vi skal også få grundig opplæring i hlr, og må finne ut om vi i det hele tatt kan kjøre bil uten å være to voksne. Å sitte i bilstol er ikke spesielt gunstig for en baby med pustevansker... Vi har fått beskjed om at ved evt sykdom, forkjølelse eller lignende vil vi kanskje behøve ambulansetransport, da det ikke vil være forsvarlig å ha henne i bilstolen. Og ved tett nese eller forkjølelse skal hun undersøkes av lege, uansett. Det er litt av et ansvar å ha når man reiser hjem kjenner jeg, og med alle disse praktiske forberedelsene gikk alvoret virkelig opp for meg. Jeg gleder meg til hun blir større og mer robust!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, lille_frosk skrev:

Tusen takk! :hjerte:

Takk for herlig innlegg! :hjerte: Du er god!

Tusen tusen takk kjære deg! :hjerte:

Jo, det er på grunn av laryngomalasien, men vi vet liksom ikke helt akkurat hva det er som gjør at hun faller så i metning likevel. Eller, i hvilke situasjoner. Det er nemlig ikke når hun har mest stridor eller tydeligste symptomer på laryngomalasi. Men det er den som er syndebukken ja! Tusen takk for klem :blomst:

Tusen takk! Vi får oppfølging i kommunen når vi kommer hjem, av helsestasjon og fysio, men det er nok ikke behov for hjemmesykepleie sånn i utgangspunktet! Tusen takk for gode ord!

Takk snille du! Det var veldig godt!

Tusen takk fina!! Du er god :hjerte:

Takk kjære deg!

Tusen takk!

Takk som spør! Prøver å skrive litt under.

I morgen er K 14 dager! Helt utrolig - tiden går både fort og sakte. Det er veldig fint å se utviklingen hennes, noe jeg virkelig får muligheten til å gjøre også. Jeg sitter jo stort sett bare her på rommet og ser på henne! :ler:

Vi er fremdeles på NFI, og planen nå er hjemreise over helgen. K har gjort masse fremskritt! Hun dro ut sonden selv mens jeg var hjemme på et lite besøk lørdag kveld, og har siden da klart å holde alle måltidene med flaske. Jeg pumper og pumper, men ser at fullpumping kommer til å bli nesten umulig. Kroppen responderer virkelig ikke like bra på pumping som amming, og jeg får ikke til å øke produksjonen. Selv med åtte pumpinger i døgnet, nesespray, akupunktur og power pumping. Det er kjipt synes jeg, men det blir vel folk av de som vokser opp på mme og ...

Det var herlig med en tur hjem! Kose på L, kose på mannen, og dra tilbake når L hadde sovnet. Jeg tipper jeg gjentar det til helgen. Savner de mye, men det er er enklere å leve med enn sist uke. 

K gjør som sagt masse fremskritt, men er veldig preget av laryngomalasien. Hun ligger fremdeles på overvåkning, og vi skal ha med oss pulsoksymeter hjem når den tid kommer. Hun har flest metningsfall når hun sover dypt, så det er viktig å overvåke søvn. Vi skal også få grundig opplæring i hlr, og må finne ut om vi i det hele tatt kan kjøre bil uten å være to voksne. Å sitte i bilstol er ikke spesielt gunstig for en baby med pustevansker... Vi har fått beskjed om at ved evt sykdom, forkjølelse eller lignende vil vi kanskje behøve ambulansetransport, da det ikke vil være forsvarlig å ha henne i bilstolen. Og ved tett nese eller forkjølelse skal hun undersøkes av lege, uansett. Det er litt av et ansvar å ha når man reiser hjem kjenner jeg, og med alle disse praktiske forberedelsene gikk alvoret virkelig opp for meg. Jeg gleder meg til hun blir større og mer robust!

Akk, ja den pumpingen. Ikke dra det for langt sånn som jeg gjorde. Det er faktisk ikke så viktig med den pumpingen at det er verdt å ødelegge hverdagen, og spesielt ikke når man har enda et barn hjemme. Samtidig så føles det så utrolig viktig, så å gi seg virker helt umulig.. Man føler jo nærmest at man svikter ungen sin, i hvertfall gjorde jeg det. Men så gikk det faktisk utrolig bra når vi først var over på mme også altså ;) 

Så hadde jeg fått sjansen igjen på R, hadde jeg gjort følgende:

🌻pumpet som en helt mens jeg var på sykehuset og kun hadde hun og meg å tenke på.

🌻Gradvis begynt å innføre mme når jeg kom hjem. 

🌻gradvis også trappet ned på pumpingen slik at jeg opparbeidet meg et lite lager med mm i fryseren.    

🌻Gått over på mer og mer mme, men også gitt litt mm hver dag så lenge det er lagret i fryseren - for antistoffenenes skyld.

🌻Klappet meg selv på skulderen den dagen jeg la fra meg pumpa, både fordi jeg hadde vært flink òg pumpet så lenge, og også fordi jeg var så flink at jeg klarte det stoppe med det. 

Store klemmer til deg! Tenk, nå er du snart hjemme med to små :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre det går fremover! ❤  og tenk at hun er 14 dager da! 

Forstår godt tankene dine rundt hjemreise. På nfi er alt så godt overvåket og når dere kommer hjem er det plutselig deres ansvar. Men de sender dere aldri hjem om det ikke er forsvarlig. Prøv å hvil deg på den tanken:) 

Hvor mye var storesøster plaget som baby? 

Og ang pumping og amming. Du har gitt henne noen dyrebare dråper nå i starten, ingen skam eller krise å gå over på mme! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! Først: Gratulerer så masse med nydelig baby! ❤️ (gammal bruker med et anna brukernavn ei anna gang fra forrige babytid)

Men her kjente jeg at jeg skjønner mammahjertet ditt har det vanskelig om dagen.......

Om det er noen trøst så fikk jeg knapt pumpet eller gitt en eneste dråpe, ungen fikk mme til gullmedaljen og har hverken vært spesielt syk, ei heller har han en eneste allergi eller noe som helst i den duren. Dritskarp hjerne har han og :P Mora derimot ble ammet og har ALT som er feil :P OK, ikke alt akkurat - men jeg er den sjukeste på et vis av alle oss 4 voksne ungene - og jeg er eneste ammeunge. 

Om pumpestyr blir en negativ belastning så er jo det helt greit å kutte. Du har da nok av annet å bruke energien på, og minien har det supert uansett i matveien. 

Det høres ut som dette er noe du har mye kunnskap om med lilles utfordringer, men jeg kjenner jeg selv hadde synes dette var tøft - sikkert fordi jeg kan så lite om det, men likevel: sender deg en stor klem! 

Og igjen et stort gratulerer med lillebolla! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns @Marimba sier mye klokt her!  Pumping er utrolig slitsomt. Forrige gang pumpet jeg 8x daglig i nær en halvt år - det var inderlig grusomt nå i retrospekt, det tok bort tid fra verdifull tilknytning,  og hadde jeg hatt et annet barn i tillegg hadde det ikke gått. Ja, det er best med morsmelk, men når det ikke går finnes det heldigvis gode erstatninger :) 

Krysser fingrene for at den gode fremgangen fortsetter! Skjønner at utskrivelse er litt med blandede følelser, men de lar henne ikke dra hvis de ikke er sikre på at hun er frisk nok. Hun er innmari fin, da :rodmer: Nå er jeg sikkert veldig politisk ukorrekt, men siden jeg er subjektiv på området er det innafor likevel: De mindre babyene er de estetisk sett aller vakreste!

Rakk du å seponere Albyl-E før forløsningen, forresten?

Endret av Azumarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.11.2018 den 21.37, Marimba skrev:

Akk, ja den pumpingen. Ikke dra det for langt sånn som jeg gjorde. Det er faktisk ikke så viktig med den pumpingen at det er verdt å ødelegge hverdagen, og spesielt ikke når man har enda et barn hjemme. Samtidig så føles det så utrolig viktig, så å gi seg virker helt umulig.. Man føler jo nærmest at man svikter ungen sin, i hvertfall gjorde jeg det. Men så gikk det faktisk utrolig bra når vi først var over på mme også altså ;) 

Så hadde jeg fått sjansen igjen på R, hadde jeg gjort følgende:

🌻pumpet som en helt mens jeg var på sykehuset og kun hadde hun og meg å tenke på.

🌻Gradvis begynt å innføre mme når jeg kom hjem. 

🌻gradvis også trappet ned på pumpingen slik at jeg opparbeidet meg et lite lager med mm i fryseren.    

🌻Gått over på mer og mer mme, men også gitt litt mm hver dag så lenge det er lagret i fryseren - for antistoffenenes skyld.

🌻Klappet meg selv på skulderen den dagen jeg la fra meg pumpa, både fordi jeg hadde vært flink òg pumpet så lenge, og også fordi jeg var så flink at jeg klarte det stoppe med det. 

Store klemmer til deg! Tenk, nå er du snart hjemme med to små :hjerte:

Tusen takk for SUPERT innlegg - jeg trenger støtte på det med pumpeavvikling kjenner jeg. Og ja, jeg kjenner på de samme følelsene som du gjorde - men håper jeg kan ta litt lærdom fra deg og faktisk være fornøyd med egen innsats.

På 27.11.2018 den 21.53, lillemeg90 skrev:

Så godt å høre det går fremover! ❤  og tenk at hun er 14 dager da! 

Forstår godt tankene dine rundt hjemreise. På nfi er alt så godt overvåket og når dere kommer hjem er det plutselig deres ansvar. Men de sender dere aldri hjem om det ikke er forsvarlig. Prøv å hvil deg på den tanken:) 

Hvor mye var storesøster plaget som baby? 

Og ang pumping og amming. Du har gitt henne noen dyrebare dråper nå i starten, ingen skam eller krise å gå over på mme! :)

Du har helt rett i at jeg må fokusere på at vi ikke hadde blitt sendt hjem om det ikke var forsvarlig. Sannsynligvis blir hun ikke dårligere med mindre hun blir syk, og vi kan jo ikke bure oss inne på NFI til våren heller ... Storesøster var ikke mye plaget, hennes utfordring var alltid kraftig refluks først og fremst. Men vi hadde en akuttinnleggelse på grunn av laryngomalasi, og måtte ta noen hensyn ift ammestilling og litt sånt. En helt annen skala, for å si det sånn!

Tusen takk for støtte i forhold til pumping/mme - jeg tar det til meg!!

På 27.11.2018 den 22.08, Fnugg skrev:

Oj! Først: Gratulerer så masse med nydelig baby! ❤️ (gammal bruker med et anna brukernavn ei anna gang fra forrige babytid)

Men her kjente jeg at jeg skjønner mammahjertet ditt har det vanskelig om dagen.......

Om det er noen trøst så fikk jeg knapt pumpet eller gitt en eneste dråpe, ungen fikk mme til gullmedaljen og har hverken vært spesielt syk, ei heller har han en eneste allergi eller noe som helst i den duren. Dritskarp hjerne har han og :P Mora derimot ble ammet og har ALT som er feil :P OK, ikke alt akkurat - men jeg er den sjukeste på et vis av alle oss 4 voksne ungene - og jeg er eneste ammeunge. 

Om pumpestyr blir en negativ belastning så er jo det helt greit å kutte. Du har da nok av annet å bruke energien på, og minien har det supert uansett i matveien. 

Det høres ut som dette er noe du har mye kunnskap om med lilles utfordringer, men jeg kjenner jeg selv hadde synes dette var tøft - sikkert fordi jeg kan så lite om det, men likevel: sender deg en stor klem! 

Og igjen et stort gratulerer med lillebolla! 

Hei! Jeg er så nysgjerrig på hvem du er, PM? Og tusen takk for herlig innlegg. Du har jo helt rett, mme går helt fint det også! Tusen takk for klem. Jeg synes jo det er tøft jeg og, må innrømme det.

På 29.11.2018 den 8.57, Azumarill skrev:

Syns @Marimba sier mye klokt her!  Pumping er utrolig slitsomt. Forrige gang pumpet jeg 8x daglig i nær en halvt år - det var inderlig grusomt nå i retrospekt, det tok bort tid fra verdifull tilknytning,  og hadde jeg hatt et annet barn i tillegg hadde det ikke gått. Ja, det er best med morsmelk, men når det ikke går finnes det heldigvis gode erstatninger :) 

Krysser fingrene for at den gode fremgangen fortsetter! Skjønner at utskrivelse er litt med blandede følelser, men de lar henne ikke dra hvis de ikke er sikre på at hun er frisk nok. Hun er innmari fin, da :rodmer: Nå er jeg sikkert veldig politisk ukorrekt, men siden jeg er subjektiv på området er det innafor likevel: De mindre babyene er de estetisk sett aller vakreste!

Rakk du å seponere Albyl-E før forløsningen, forresten?

I et halvt år - det er både sykt og sykt imponerende! 

:ler: Liker at du er politisk ukorrekt - og det har du jo lov til! Jeg kom til å tenke på en viss helsesekretær som du møtte da junior var baby her om dagen. Sa ikke hun noe om heldige du som fødte en liten baby, for det var sikkert mindre vondt? Eller blander jeg? I alle fall, jeg fikk melding fra en venninne som var sååå misunnelig på mine bittesmå babyer - selv fikk hun så store babyer hun (stakkars). :rolleyes:

Jeg tok siste pille to dager før :ler: Men det gikk kjempefint, veldig lite blødning :)

-

Søndag, og mulig hjemreise i morgen. Vi satser på det, selv om vi ikke har fått endelig klarsignal. K har vært litt varierende de siste dagene, mye metningsfall og litt slimete. Jeg tror egentlig hun «bare» har refluks, som de fleste nyfødte, og at det skaper litt trøbbel. Men det er jo alltid et lite varselsignal med enhver forverring. Favorittlegen kommer i morgen, så avgjørelsen blir nok tatt da! Hun har forresten to malasidiagnoser - både laryngomalasi og trakeomalasi. Samt trange øvre luftveier. Og muligens HD - vi skal ta ultralyd 12/12, og er forberedt på beskjed om å bruke pute. Det får vi ta som det kommer.

K er nå hele 2790 gram - enorm synes jeg! Og 49 cm lang! Hun er masse våken, sover kjempegodt (bare synd jeg ikke gjør det likevel, alarmen til pulsoksymeteret går jo av heeeele tiden! Når jeg for en gangs skyld har en nyfødt som sover liksom!) (ikke at jeg har hatt SÅ mange nyfødte altså :hoho:) og er bare så utrolig god! Jeg liker henne veldig godt faktisk!

Det er også deilig at tiden går. Hun blir tre uker på onsdag, og det gjør meg ingenting. Hvis vi kunne spilt frem til mai, til seks måneder gammel baby og overstått forkjølelsesesong, så hadde jeg glatt tatt den muligheten. Vi lever liksom hele tiden litt på vent - akkurat nå går det fint, men hvordan blir det i morgen? Neste uke? Neste måned? Når blir første sykehusinnleggelse? Blir det nødvendig med 113 og blålystur? Samtidig har jeg en veldig ro når jeg er sammen med K, og koser meg veldig mye med henne - mer enn jeg trodde var mulig med nyfødt.

Storesøster er også helt nydelig. Så stolt og glad, vil holde, gi smokk, hjelpe til. Hun har fått med seg et laminert bilde som hun kan vise frem i barnehagen, siden ikke K kan være med på henting/levering, Lucia eller juleavslutning. Hun må skjermes fra alt sånt. Det skjærer litt i hjertet egentlig, men sannsynligvis er det bare denne vinteren det er en problemstilling. 

Jeg har en blandet følelse av ekstatisk lykke og sorg over at jeg aldri skal være gravid igjen. Aldri mer første ultralyd, aldri mer første spark. Det føles som et slags tap, som om jeg aldri egentlig blir ferdig med å være gravid. Kanskje fordi jeg aldri vil få oppleve den fullstendig ukompliserte graviditeten som bare er en glede? Og fordi jeg aldri får føde, som jeg alltid har ønsket meg? Samtidig så er jeg veldig sikker. Vi skal ikke ha flere barn. Vi kommer aldri til å tørre å ta sjansen, selv om vi nå skulle ha ønsket oss det. Og en eventuell graviditet nummer tre ville blitt alt annet enn ukomplisert - ikke kunne jeg født vaginalt heller, så da får det heller være! 😛 

Når det gjelder pumping har jeg allerede begynt å trappe ned. Jeg makter ikke å pumpe på nettene samtidig som jeg har så mye nattevåk pga alarmene og flaskemating. Nå pumper jeg seks ganger fra morgen til kveld. Målet er å gradvis gå over til mme når vi kommer hjem, men fortsette å pumpe så hun får ett mm-måltid om dagen ut februar. Hvis jeg klarer det har jeg gitt henne antistoffer gjennom den verste sykdomstiden. Siden jeg er fan av alt som er enkelt, har jeg bestilt en baby brezza for lettvint flasketilberedning. Den koster altfor mye til å forsvares, men jeg skal jo ikke akkurat noe på shopping med babyen som må skjermes fra kjøpesentre og menneskemengder fremover! 

Okey folkens! Tenk om jeg er hjemme på denne tiden i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er så tøff og flink, @lille_frosk:hjerte: Blir helt imponert her jeg leser, syns det virker som du tar ting så fint (selv om det selvfølgelig ikke er sånn hele tiden) og takler utfordringene dere har fått kastet etter dere med glans. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreminhatt. Jeg er så dårlig til å kommentere her at jeg blir flau. Jeg husker ikke engang om jeg har skrevet noe mer enn "gratulerer" fordi jeg tenker hele tiden hva jeg skal skrive, men vet ikke om jeg faktisk gjennomfører det. 

Du er utrolig tøff og positiv, jeg er skikkelig imponert. Jeg klarer ikke å forestille meg hvordan du har det engang.

Så fantastisk at storesøster er stolt! Og at du koser deg med K :rodmer: Håper dere får komme hjem i morgen! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hjerte:

Godt å høre at det går bra med deg og lillingen. Krysser fingrene for hjemreise og gir deg et klapp på skuldra for å ha tatt den riktige avgjørelsen angående pumping, for deg! 

Kommer også til å kjøpe BB dersom vi får behov ;) Garantert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til med hjemreise❤️ og selv om du ikke får gå gravid igjen, så har du faktisk en pitteliten (hun ER jo det) nyfødt baby å snuse på🥰.

Baby Brezza er fantastisk! Jeg kjøpte den også da jeg drev og pumpet, knust over at jeg ikke klarte å gi babyen min det den trengte mest. I ettertid ser jeg at det var galskap å kaste bort verdifull søvn i pumperus og barseltårer. BB kan også selges videre til en fin pris👌😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg PM jeg :)

Høres ut som om mammainstinktene er på plass for fullt ❤️ Jeg skjønner godt du ikke klarer duppe av sjøl selv om ungen sover søtt - sender veldig mye sovestøv til dere alle, og at det bare blir bedring på lillebolla!

Høres virkelig ikke noe særlig kult ut med denne tøffe starten, håper det kommer en frisk bris av positive følelser også når du er kommet hjem og skal lande litt! 

Trenger ikke nødvendigvis gå preggo og føde igjen, det skal jeg ikke skryte på meg lysten av altså - og jeg kan virkelig ikke se for meg at jeg hadde hatt kapasitet til 3 eller flere kids. Men man blir jo litt sånn rusa og på fødsel, husker jeg be helt sånn frydefull bare av tanken på selve opplevelsen i sikkert 1,5 år etterpå - akkurat nå skjønner jeg ikke helt hvorfor, det er jo så VONDT :P Hadde en vridning av eggstokken her forleden (tror hvertfall det var greia), og da husker jeg at jeg tenkte «fy faen, dette er akkurat som å fødsel med rundt 8 cm åpning....hvordan var det nå jeg synes dette var kult igjen?» *ring ambulanse* Men snusing og kosing 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det stemmer dessverre det - var en helsesekretær som kom med en sånn kommentar :rolleyes: Og venninna di også :klaske: Skjønner ikke helt hva folk tenker med - eller de tenker vel egentlig ikke ;) 

Lykke til hvis det blir hjemreise i dag! :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår god du bekymrer deg! Det er jo naturligvis ner å tenke på enn om hun ikke hadde hatt malasiene. Men du virker som en veldig fornuftig og sterk mamma, så har stor tro på at dere kommer til å klare dokke veldig godt hjemme ❤ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.12.2018 den 18.46, Aryamili skrev:

Synes du er så tøff og flink, @lille_frosk:hjerte: Blir helt imponert her jeg leser, syns det virker som du tar ting så fint (selv om det selvfølgelig ikke er sånn hele tiden) og takler utfordringene dere har fått kastet etter dere med glans. 

Tusen takk kjære deg! Det var gode ord :hjerte:

På 2.12.2018 den 20.58, Weebs skrev:

Herreminhatt. Jeg er så dårlig til å kommentere her at jeg blir flau. Jeg husker ikke engang om jeg har skrevet noe mer enn "gratulerer" fordi jeg tenker hele tiden hva jeg skal skrive, men vet ikke om jeg faktisk gjennomfører det. 

Du er utrolig tøff og positiv, jeg er skikkelig imponert. Jeg klarer ikke å forestille meg hvordan du har det engang.

Så fantastisk at storesøster er stolt! Og at du koser deg med K :rodmer: Håper dere får komme hjem i morgen! :hjerte:

Jeg er elendig til å skrive både her og i andre sine dagbøker selv jeg! Og svare på meldinger, ringe tilbake igjen og generelt alt annet enn å skrive den første meldingen! 

Tusen takk for masse ufortjent skryt! :nigo: Jeg tar deg til meg!

På 2.12.2018 den 21.26, LilleMy1989 skrev:

:hjerte:

Godt å høre at det går bra med deg og lillingen. Krysser fingrene for hjemreise og gir deg et klapp på skuldra for å ha tatt den riktige avgjørelsen angående pumping, for deg! 

Kommer også til å kjøpe BB dersom vi får behov ;) Garantert. 

Trusen takk!! Jeg har kjøpt bb, men sender den faktisk i retur igjen :ler: Har fått så gode systemer uten, og jeg er litt usikker på den i forhold til at vi har et barn som ikke er «frisk og fullbåren», som det så fint står i bruksanvisningen. 

På 2.12.2018 den 21.45, LoveTrain skrev:

Masse lykke til med hjemreise❤️ og selv om du ikke får gå gravid igjen, så har du faktisk en pitteliten (hun ER jo det) nyfødt baby å snuse på🥰.

Baby Brezza er fantastisk! Jeg kjøpte den også da jeg drev og pumpet, knust over at jeg ikke klarte å gi babyen min det den trengte mest. I ettertid ser jeg at det var galskap å kaste bort verdifull søvn i pumperus og barseltårer. BB kan også selges videre til en fin pris👌😊

Tusen takk!! Snille du. :blomst: Jeg sliter litt med pumpe/ikke pumpe enda jeg, godt jeg har dere som backer så fint!

På 2.12.2018 den 22.03, Fnugg skrev:

Sender deg PM jeg :)

Høres ut som om mammainstinktene er på plass for fullt ❤️ Jeg skjønner godt du ikke klarer duppe av sjøl selv om ungen sover søtt - sender veldig mye sovestøv til dere alle, og at det bare blir bedring på lillebolla!

Høres virkelig ikke noe særlig kult ut med denne tøffe starten, håper det kommer en frisk bris av positive følelser også når du er kommet hjem og skal lande litt! 

Trenger ikke nødvendigvis gå preggo og føde igjen, det skal jeg ikke skryte på meg lysten av altså - og jeg kan virkelig ikke se for meg at jeg hadde hatt kapasitet til 3 eller flere kids. Men man blir jo litt sånn rusa og på fødsel, husker jeg be helt sånn frydefull bare av tanken på selve opplevelsen i sikkert 1,5 år etterpå - akkurat nå skjønner jeg ikke helt hvorfor, det er jo så VONDT :P Hadde en vridning av eggstokken her forleden (tror hvertfall det var greia), og da husker jeg at jeg tenkte «fy faen, dette er akkurat som å fødsel med rundt 8 cm åpning....hvordan var det nå jeg synes dette var kult igjen?» *ring ambulanse* Men snusing og kosing 😍

:ler: Ja, hva ER det der for noen syke greier?? Jeg var dårlig omtrent hvert sekund av den graviditeten, men likevel ønsker man seg tilbake? Jeg vil heller ikke ha flere barn da, som deg føler jeg st kapasiteten holder til to hvis jeg på noe tidspunkt skal få noe tid til meg selv igjen 😛 

På 3.12.2018 den 12.55, Azumarill skrev:

Det stemmer dessverre det - var en helsesekretær som kom med en sånn kommentar :rolleyes: Og venninna di også :klaske: Skjønner ikke helt hva folk tenker med - eller de tenker vel egentlig ikke ;) 

Lykke til hvis det blir hjemreise i dag! :hjerte: 

Drittfolk!!

På 3.12.2018 den 23.36, lillemeg90 skrev:

Forstår god du bekymrer deg! Det er jo naturligvis ner å tenke på enn om hun ikke hadde hatt malasiene. Men du virker som en veldig fornuftig og sterk mamma, så har stor tro på at dere kommer til å klare dokke veldig godt hjemme ❤ 

Tusen takk :hjerte:

Vi er hjemme, og har vært det en uke i dag. Det går SÅ fint!! Herlighet, så vanvittig over all forventning. Storesøster tar det bra - er litt sår og veldig pappajente, men tar det aldri utover K. Og K er fantastisk!! Så lettvint og fin og søt. Spiser godt, sover, har et par gode våkenperioder i løpet av dagen, men har natt på natten. Da bare spiser hun og sovner i bed side crib’en igjen. :strix:

Hun er faktisk så lettvint at jeg blir litt bekymret. Storesøster var et klistremerke, lillesøster kan ligge alene lenge - våken - og bare kikke rundt seg. Hun krever oss så lete, er fornøyd om hun får mat og tørr bleie og litt kos. Hun er våken og oppmerksom og tilstede når hun er det, men det virker ikke som hun trenger så mye nærhet som jeg har som «standard». 

Jeg klarer ikke helt å la være å tenke på dette med genfeil/syndrom ... Jeg VET jeg må la være å bekymre meg, men det er så uvant for meg dette her - jeg blir engstelig for at hun er FOR lite krevende liksom. Jeg vet ikke hva som er normalt? Normalområdet er kanskje veldig stort? Har i dag sendt «bekymringsmelding» til to gode venninner og superpedagoger, for å høre om sånne babyer egentlig finnes uten at man trenger å være redd for at det er unormalt. Godt vi skal ha oppfølgingstime på sykehuset over nyttår, og at hun utvikler seg så normalt ellers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, lille_frosk skrev:

Tusen takk kjære deg! Det var gode ord :hjerte:

Jeg er elendig til å skrive både her og i andre sine dagbøker selv jeg! Og svare på meldinger, ringe tilbake igjen og generelt alt annet enn å skrive den første meldingen! 

Tusen takk for masse ufortjent skryt! :nigo: Jeg tar deg til meg!

Trusen takk!! Jeg har kjøpt bb, men sender den faktisk i retur igjen :ler: Har fått så gode systemer uten, og jeg er litt usikker på den i forhold til at vi har et barn som ikke er «frisk og fullbåren», som det så fint står i bruksanvisningen. 

Tusen takk!! Snille du. :blomst: Jeg sliter litt med pumpe/ikke pumpe enda jeg, godt jeg har dere som backer så fint!

:ler: Ja, hva ER det der for noen syke greier?? Jeg var dårlig omtrent hvert sekund av den graviditeten, men likevel ønsker man seg tilbake? Jeg vil heller ikke ha flere barn da, som deg føler jeg st kapasiteten holder til to hvis jeg på noe tidspunkt skal få noe tid til meg selv igjen 😛 

Drittfolk!!

Tusen takk :hjerte:

Vi er hjemme, og har vært det en uke i dag. Det går SÅ fint!! Herlighet, så vanvittig over all forventning. Storesøster tar det bra - er litt sår og veldig pappajente, men tar det aldri utover K. Og K er fantastisk!! Så lettvint og fin og søt. Spiser godt, sover, har et par gode våkenperioder i løpet av dagen, men har natt på natten. Da bare spiser hun og sovner i bed side crib’en igjen. :strix:

Hun er faktisk så lettvint at jeg blir litt bekymret. Storesøster var et klistremerke, lillesøster kan ligge alene lenge - våken - og bare kikke rundt seg. Hun krever oss så lete, er fornøyd om hun får mat og tørr bleie og litt kos. Hun er våken og oppmerksom og tilstede når hun er det, men det virker ikke som hun trenger så mye nærhet som jeg har som «standard». 

Jeg klarer ikke helt å la være å tenke på dette med genfeil/syndrom ... Jeg VET jeg må la være å bekymre meg, men det er så uvant for meg dette her - jeg blir engstelig for at hun er FOR lite krevende liksom. Jeg vet ikke hva som er normalt? Normalområdet er kanskje veldig stort? Har i dag sendt «bekymringsmelding» til to gode venninner og superpedagoger, for å høre om sånne babyer egentlig finnes uten at man trenger å være redd for at det er unormalt. Godt vi skal ha oppfølgingstime på sykehuset over nyttår, og at hun utvikler seg så normalt ellers!

Dette var jo som å lese om AM og R. AM suprrklistremerke, R sove og sprelle, og oftest  ganske fornøyd. Jeg tror egentlig det går mer på at det var så innmari intenst med baby nr 1 at den mer normale oppførselen til baby nr 2 blir så stor kontrast. Man må jo huske det at både det at hun ikke er et klistremerke i like stor grad, pluss det at man har vært igjennom det en gang før sånn at man har mye inne, gjør det mye lettere.

Tenk om det hadde vært motsatt a! Med blid og fornøyd sove og sprellebaby som nr 1, og så klistremerke som nummer to. det tror jeg faktisk hadde vært skikkelig utfordrende 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...