Gå til innhold

Tåler ikke kondomer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har det siste halvåret brukt kondomer fordi jeg tålte p-pillene dårlig. De siste tre mnd har jeg hatt TO uvi, og har aldri slitt med det før. Jeg er 25 år, og har hatt det en gang før, for typ 8 år siden. 

Kan det være en reaksjon på kondomene? 

Vi har vært sammen i over fem år, og det eneste vi har endret er at vi begynte å bruke kondomer. De blå fra profil.

Anonymkode: 7c727...e46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uvi får man fordi ukjente bakterier kommer i urinrøret, og det kan godt være at stoffene på kondomet er ukjente for bakteriefloraen din. Allergi er det nok ikke men bakterie floraen må kanskje bli vant til det. Mistenker du allergi så bruk latexfrie kondomer en periode å se om problemet opphører. Men uvi kan tilhøre sesomgen også, ikke uvanlig å få uvi om du sitter på en kald benk å venter på bussen foreksempel 

Anonymkode: 35433...18c

Skrevet

Jeg  vet ikke om det er sammenheng med kondomene, men det finnes syntetiske og natur gummi (larex), det finnes utsllige sleeve som oftest laget av neopren, som er syntetisk. 

Skrevet

Det finnes de som har latexallergi. De tåler ikke vanlige kondomer. Men de får allegiutbrudd (eller til og med sjokk) av "vanlige"kondomer, ikke UVIer. Er det glidemiddelet på kondomene som innvirker på bakteriefloraen, kanskje?

Skrevet

Prøv å bytt kondomer. Durex avanti funket for oss. (Tror det var det de het). De er tynnere og mer behagelige også.

Anonymkode: 2d1ec...2d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...