majan Skrevet 3. februar 2005 #1 Skrevet 3. februar 2005 Er så spent ang ikveld for da skal vi opp og se på lokalet vi skal leie til bryllupet vårt. Jeg har aldri vært oppe inne der bare utvendig og kikka så jeg er spent på hvordan det ser ut der inne. Men er det noe som har noen forslag til hva jeg skal se etter, Skal se etter hvor mange kaffetraktere, om det er kjølerom eller kjøleskap der, om det er fryser der. Også skal jeg måle opp hele rommet slik at jeg kan begynne og tenke på bordplassering.
Olifant Skrevet 3. februar 2005 #2 Skrevet 3. februar 2005 Kan sikkert være lurt å ta mål av bordene også, med tanke på duker og plassering og sånt.
Calla Skrevet 3. februar 2005 #3 Skrevet 3. februar 2005 Skal dere leie inn kokk, eller "følger det med" lokale? Hvis dere skal leie inn en kokk er det jo greit å se hva slags kjøkkenutstyr som er der...og hva kokken bør ta med selv... da spørs det jo også om maten skal serveres tallerkenanrettet eller fra fat... ?
Calla Skrevet 3. februar 2005 #4 Skrevet 3. februar 2005 ... da spørs det jo også om maten skal serveres tallerkenanrettet eller fra fat... ? Tanken bak dette var at jeg kom på en gang jeg serverte i bryllup... maten skulle serveres fra fat, men det var verken nok fat på stedet eller klyper el. å ta maten med... gikk jo greit til slutt, men siden det var mange uerfarne servitører med, så slet mange med å servere maten med to spiseskjeer.... tok sin tid... men nå er jo dette kanskje ikke aktuelt for deg...
Cathie Skrevet 3. februar 2005 #5 Skrevet 3. februar 2005 Sjekk om det er nok glass... hvertfall hvis dere både skal ha velkomstdrink og vin til middag.. Kom på det forrdi jeg sliter med det selv nå
majan Skrevet 3. februar 2005 Forfatter #6 Skrevet 3. februar 2005 Sjekk om det er nok glass... hvertfall hvis dere både skal ha velkomstdrink og vin til middag.. Kom på det forrdi jeg sliter med det selv nå det var bra du nevnte det, for det hadde jeg ikke tenkt på. Hvordan skal dere løse det?? Går jo ann og bruke slike stettglass i plast men det er kun i nøden
Cathie Skrevet 3. februar 2005 #7 Skrevet 3. februar 2005 Tror ikke jeg kommer til å bruke plast... Kanskje hvis det kniper helt siden det er så kort tid igjen... Men skal innom IKEA en tur og sjekke pris på sånne vanlige standarglass der...
Olifant Skrevet 3. februar 2005 #8 Skrevet 3. februar 2005 39,- for 6 pack med glass på IKEA. Kjøpte 8 pakker med glass derfra til forlovelsesfesten vår.
Cathie Skrevet 3. februar 2005 #9 Skrevet 3. februar 2005 Var jo ikke så ille det da.. tror ikke det er sånn utrolig mye billigere med plast da egentlig.. Dessuten er det mye finere med glass!
Augustbrud02 Skrevet 3. februar 2005 #10 Skrevet 3. februar 2005 Vi leide også lokale og det en del ting man bør passe på når man er på jakt etter det rette stedet å være: -Har lokalet flere rom slik at det ene rommet (en del av et rom) kan dekkes med bord, og gjestene har samtidig et sted å være før middagen serveres? -Har lokalet nok bord og stoler til det antall gjester det skal være? -Hvordan kan man plassere bordene på best mulig måte? -Har lokalet nok av tallerkner, glass o.s.v. (Der vi var skulle det være til 60, men det var bare til 50 av en del ting) -Har lokalet noen naturlig danseplass og eventuelt scene for den som skal ha musikken? -Hvor kan man plassere gavebordet og også kakebordet når det skal serveres? -Finnes det noen mulighet for åpen bar, er det noe sted som er greit å ha det i lokalet? -Hvordan er toalett-mulighetene? -Finnes det noen garderobe? -Er det nok parkeringsplasser ute? -Er det kjølerom der eller nok kjøleskap til mange kaker? -Har kjøkkenet det dere trenger av kjeler o.s.v? -Finnes det noen mulighet for å være ute der? Dessuten sjekket vi generelt hva som fantes av lysestaker, glass o.s.v. Det resulterte i at vi måtte kjøpe inne en del ting, slik som vinglass og drinkglass. Det kan være lurt å skrive en liten liste over hva som er av slike ting når dere er på omvisning, slik at dere vet om dere må handle inn noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå