Gå til innhold

Linser med farge


Nøtteliten

Anbefalte innlegg

Har ikke brukt linser på noen år, men har planer om å skaffe meg nye nå med farge uten styrke. Jeg må ha årslinser fordi jeg har så tørre øyne og må ha tykkelse på de ellers så faller de ut. Det jeg lurer på er om jeg bruker de bare en gang i blandt, holder de kun et år da? Husker ikke helt hvordan det fungerer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Hvis du har veldig tørre øyne, tror jeg månedslinser er det beste. Vet ikke om det finnes årslinser ? Gjør det det ? Typen min har brukt månedslinser med farge og han er kjempefornøyd! De heter Frequency.

Disse har en brukstid på en måned (tilsammen, altså). La oss si at brukes de hver dag, bør de skiftes etter en måned. Bruker du dem annenhver dag, la oss si to måneder. Tror du bør skifte uansett etter max tre mnd.

Trenger du briller/linser ennå, bør du bruke med styrke (se over)

Har dessverre ikke peil på linsemerker uten styrke...

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte mnds linser, men de spratt ut hele tiden.. Så optikeren min anbefalte årslinser og da merket jeg betydelig forskjell.. Mye mer behagelig å gå med.. Men de måtte renses skikkelig, ikke bare med linsevæske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Da bør du heller stikke innom en optikerforretning. Hadde jo vært praktisk med årslinser da til tross for upraktisk rensing. Det er sikkert verdt det. Da får du høre mer om fargede linser uten styrke og. Vet du hva linsene du brukte kostet ? Skal bestille linsetime snart selv og få tilpasning.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg betalte 2000 men det er for 3 år siden.. Dyrt er det, derfor er det dumt hvis de ikke holder lenger hvis man bruker de skjelden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært innom optikeren nå. Årslinsene koster 1600, mnd linser koster 360 eller no pr par

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...