snowbreeze Skrevet 26. desember 2017 #1 Skrevet 26. desember 2017 Vi skal ha kalkun på nyttårsaften. Tidligere har vi hatt multekrem til dessert, men kunne kanskje tenkt meg noe friskere og lettere i år. Vi blir åtte voksne og to barn på to år. Forslag?
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #2 Skrevet 26. desember 2017 En fruktsalat servert med feks vaniljekesam - sykt godt og enkelt! Vi hadde det ifjor etter kalkunen og det slo godt an. Anonymkode: 86ae2...c5b
snowbreeze Skrevet 26. desember 2017 Forfatter #3 Skrevet 26. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: En fruktsalat servert med feks vaniljekesam - sykt godt og enkelt! Vi hadde det ifjor etter kalkunen og det slo godt an. Anonymkode: 86ae2...c5b Har vurdert den, synes det høres kjempegodt ut selv Litt mer usikker på minst to av de andre deltagerne, de er, utrolig nok, mer glad i søtt enn meg 😅 Uansett takk for godt forslag 2
Gjøksuppe Skrevet 26. desember 2017 #4 Skrevet 26. desember 2017 Sitronfromasj er jo en gammel slager 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #5 Skrevet 26. desember 2017 Kalkun og riskrem. Anonymkode: 79636...ea2
Freesia97 Skrevet 26. desember 2017 #6 Skrevet 26. desember 2017 Jeg synes denne sjokoladepuddingen er veldig god og enkel å lage: https://coop.no/medlem/aktuelt/coop-medlem-magasin/coop-medlem-nr.3-2017/oppskrifter---utgave-3-2017/mork-sjokoladepudding/ Men jeg bruker dronning sjokolade istedenfor mørk kokesjokolade, synes det smaker bedre. Man kan pynte sjokoladepuddingen med kokos og/eller bær.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2017 #7 Skrevet 27. desember 2017 Dronning Maud, om ikke du synes det og blir for tungt. Ellers synes jeg sitronfromasj, eller eventuelt andre smaker, var et godt forslag, kanskje servert med frisk frukt og bær. Fruktsalat ville jeg kanskje servert med vaniljesaus, men ellers er det fristende. Sorbet av noe slag ville jeg også synes var godt. Anonymkode: 51655...f57
Butter Skrevet 27. desember 2017 #9 Skrevet 27. desember 2017 Tilslørte clementinpiker. Knuste pepperkaker/andre julekaker (grei måte å bruke opp rester på), mascarponekrem (evt vaniljekesam om du vil gjøre det enklere) og clementiner i lag. Minner om fruktsalat med kesam, men blir litt søtere og mer dessertaktig 😄
sunshine-t Skrevet 27. desember 2017 #10 Skrevet 27. desember 2017 Jeg har pleid å lage sjokolade og Bailyes panna cotta. Men det lagde jeg sist vi var hos de vi skal til i år, så jeg må lage noe nytt i år. Heller litt mot vanlig panna cotta eller tilslørte bondepiker.
Hjärtat Skrevet 27. desember 2017 #11 Skrevet 27. desember 2017 Jeg tenker at fruktsalat kan slå godt an, spesielt hvis du lager en lake av lime og melis. Man kan også servere hakket sjokolade og nøtter ved siden av, også ville jeg kanskje heller gått for krem, vaniljeis eller en hjemmelaget vaniljesaus, siden det er fest. Kesam synes jeg blir for hverdag:)
Roci Skrevet 27. desember 2017 #12 Skrevet 27. desember 2017 Pannacotta med bringebær- eller jordbærcoulis 1
happiest Skrevet 28. desember 2017 #14 Skrevet 28. desember 2017 Synes å ha sett på et matprogram en gang at det ble servert is i champagneskåler også ble det helt litt champagne over. Kanskje passende dessert til nyttårsaften? Om det er barn tilstede kan de få servert is med friske bær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå