Gå til innhold

for sent å begynne å studere når man er 23?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hei, alle mine venner er allerede ferdig med studier(generasjon prestasjon) og har allerede kjøpt leilighet(curlingforeldre) og jeg har veldig lite oppspart på konto, jeg har generell studiekompetanse men ikke begynt på noe studie og har lite jobberfaring..

Anonymkode: 7c8fb...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Jeg er 31 og startet bachelorgraden min i august.

Anonymkode: 5e60f...091

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud 23 er da ingen alder :P kjenner ei som begynte på bachelor i en alder av 37 (var da ferdig når hu var 40) 

Jeg er 26 å tar generell studiekompetanse, skal bruke et år til før bachelor.

Anonymkode: f2ff0...aaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp helt av :) Jeg er 37 og planlegger å begynne en ekstra utdannelse etterhvert i løpet av noen år ;) Det er helt vanlig å begynne litt senere i dag, dessuten er det også lurt å omskolere seg etterhvert (og mange har egentlig ikke noe valg heller dersom de vil ha en jobb, da). 

Når det gjelder leilighetskjøp, så kan du jo heller fokusere på at dette greier du selv, i motsetning til de som får alt opp i hendene av foreldrene ;) 

Anonymkode: 1be74...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er absolutt ikke for seint. Hadde du vært 10 år eldre så kunne jeg skjønt at du spurte. Men selv ikke da er man for gammel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det finnes 40 og 50-åringer som studerer for første gang. Selv da er det ikke for sent.

Anonymkode: a94ef...f02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hei, alle mine venner er allerede ferdig med studier(generasjon prestasjon) og har allerede kjøpt leilighet(curlingforeldre) og jeg har veldig lite oppspart på konto, jeg har generell studiekompetanse men ikke begynt på noe studie og har lite jobberfaring..

Anonymkode: 7c8fb...34a

23 er nada. Mange starter når de er 25 og mange er ferdige med studier når de er over 30 år.

 

Anonymkode: 3e700...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å studere (for andre gang) da jeg var 26. Vil bare anbefale deg å begynne å bruke punktum.

Anonymkode: 2f057...835

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hei, alle mine venner er allerede ferdig med studier(generasjon prestasjon) og har allerede kjøpt leilighet(curlingforeldre) og jeg har veldig lite oppspart på konto, jeg har generell studiekompetanse men ikke begynt på noe studie og har lite jobberfaring..

Anonymkode: 7c8fb...34a

Du er normal. Det er ikke de. Lykke til. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 32 og begynte på nye studier i høst. Jeg fikk vite fra statistikk i studiet at jeg tilhører de 1% eldste, og at snittalderen for første semester er 20 år.

Anonymkode: 8751f...109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har lite oppspart på konto og ikke har du mye jobberfaring heller... 

Kan jeg spørre deg hva i alle dager du har drevet med siden du ble ferdig på vgs. som 19 år? Du har jo hatt 5 år på deg på å gjøre hva som helst!

Anonymkode: 8473c...eb7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det er ingenting, absolutt ikke for gammel - du hadde vært en av de yngste på mitt studie :) Dersom du sjekker statistikk hos samordna, så ser du at utrolig mange over 30 har søkt og kommet inn på studier. Jeg er 34 nå og startet akkurat en master, du kan ha en mastergrad før du er 30 :) 

Anonymkode: 32d96...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 er definitivt ikke forsent. Er selv 22 år og er på 2. året (har 2 år til), og skjønner hvordan du føler. Jeg har så mange venner som er uteksaminert og er allerede på jobb, mens jeg er ''2 år forsinket'' i forhold til dem fordi jeg begynte utdanning senere. Det var slik jeg følte, men tro meg du er i en ung alder og det er aldri for sent å studere. Ignorer hva andre gjør og fokuser på det positive :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har lite oppspart på konto og ikke har du mye jobberfaring heller... 

Kan jeg spørre deg hva i alle dager du har drevet med siden du ble ferdig på vgs. som 19 år? Du har jo hatt 5 år på deg på å gjøre hva som helst!

Anonymkode: 8473c...eb7

Jeg er ikke ts, men jeg reiste og festet og jobbet litt her og der til jeg var 24. Fikk opplevd masse og sett verden. Har nå et profesjonsstudium og en god jobb. Livet må ikke være superseriøst i den alderen...

Anonymkode: 2f057...835

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har lite oppspart på konto og ikke har du mye jobberfaring heller... 

Kan jeg spørre deg hva i alle dager du har drevet med siden du ble ferdig på vgs. som 19 år? Du har jo hatt 5 år på deg på å gjøre hva som helst!

Anonymkode: 8473c...eb7

Det er vel bare 4 år fra 19 til 23.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Det er vel bare 4 år fra 19 til 23.

Tenkte automatisk 24 år siden jeg selv er 24. Beklager.

Anonymkode: 8473c...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sååå lei av disse "for sent å studere tidlig i 20årene" trådene, klarer ikke fatte at det er seriøse spørsmål! Nei, det er ikke for sent å studere, men hvis du er 23 og har så lite perspektiv på livet at du ikke ser muligheten for å studere utenom akkurat det normerte løpet med grunnskole-vgs-høyskole-ferdig ved 22, så ligger du faktisk litt etter med å bli voksen mentalt. Jobb med det.

Anonymkode: b5e2c...c19

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...