Gå til innhold

Hvordan velge tema for masteroppgave?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart skrive masteroppgave og har ikke peiling på hva jeg har lyst til å skrive om. På meg virker det som om alle medstudenter visste hva de ville skrive om, omtrent før vi startet, mens jeg fremdeles ikke har peiling.

Hvordan valgte du tema? Noen som har noen råd?

Anonymkode: 5c5c8...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke professoren din gitt et tema eller noe inspirasjon til en problemstilling? Hvilket studie tar du master i?

Anonymkode: 6f484...742

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ulike professorene har jo gjerne ulike spesialfelt, og noen av disse feltene appellerer vel mer til deg enn andre? Spør en av dem som forsker på et felt du er interessert i om hvilke tema han/hun anbefaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare å gå rundt å spørre hva oppgaver de ulike proffesorene har tilgjengelig, og velge den du liker best.

Anonymkode: 3410a...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte har universitetene også en "idebank" på nettsiden hvor man finner mange forslag. 

Anonymkode: d5159...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva ditt felt er, men dersom jeg skulle skrevet en masteroppgave, hadde det vært hvordan man kan fjerne eksamen som vurderingsform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her.

Studerer ledelse/samfunnsvitenskap og vi kan velge tema for oppgaven selv. Har ikke fått noen inspirasjon, annet enn gjennom emnene på masteren selvsagt. 

Hadde i utgangspunktet tenkt å skrive om noe innenfor det jeg jobber med, men er redd jeg da låser meg til en sektor for fremtiden. Kanskje det er best med er «nøytralt» tema. 

Skal snakke med de ulike foreleserne, takk for det tipset. Skal også sjekke om det finnes noen idebank! 

Anonymkode: 5c5c8...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Skriv om det du interesserer deg for og det du i utgangspunktet hadde tenkt deg. Ikke vær redd for å låse deg fast i noe som helst. Masteroppgave skal uansett være ganske avgrenset. Skriv det du har tenkt deg. 

Anonymkode: 3cb5c...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...