Gå til innhold

p-pille slutt og bivirkninger

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sluttet på p-piller i oktober etter fullført brett, og fikk da mens. Etter dette har jeg ikke fått mensturasjon igjen. Brystene har blitt større, men er EKSTREMT ømme og harde. Har også fått "bollemage" og føler meg rimelig oppblåst :P Vekta har også økt, men mulig det har noe med desembermåned og kos å gjøre :fnise:  Hva er deres erfaringer med bivirkninger etter p-pilleslutt, og hvor lenge varer disse bivirkningene? (nei, jeg er ikke gravid).

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, alertmeshe skrev:

Sluttet på p-piller i oktober etter fullført brett, og fikk da mens. Etter dette har jeg ikke fått mensturasjon igjen. Brystene har blitt større, men er EKSTREMT ømme og harde. Har også fått "bollemage" og føler meg rimelig oppblåst :P Vekta har også økt, men mulig det har noe med desembermåned og kos å gjøre :fnise:  Hva er deres erfaringer med bivirkninger etter p-pilleslutt, og hvor lenge varer disse bivirkningene? (nei, jeg er ikke gravid).

Bivirkninger får du av medisiner når du bruker medisinen ikke flere måneder etter at du sluttet på medisinen. 

På meg høres det mer ut som om du er moden for en graviditetstest og enn tur til legen. 

Anonymkode: f1559...7e3

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir deprimert, legger på meg og får masse kviser. Det varer et år før kroppen stabliserer seg. Depresjonen er værst. Har slutta tre ganger på ppiller og det skjer vær gang. Angrer på at jeg gikk over til kobberspiral. Jeg hadde glemt bort hvor jævelig det er å være deprimert. 

Anonymkode: 6cd0a...8ce

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Bivirkninger får du av medisiner når du bruker medisinen ikke flere måneder etter at du sluttet på medisinen. 

På meg høres det mer ut som om du er moden for en graviditetstest og enn tur til legen. 

Har ikke sex, så graviditet er utelukket...

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er da helt normalt (i den grad at leger med selvrespekt forteller deg det) at kroppen bruker 1 år på å lære seg å selvregulere hormoner igjen etter p-pilleslutt. 3 måneder er dermed meget lite. Hvorvidt denne normaliseringsperioden på 1 år er en bivirkning eller ei blir litt poengløst å diskutere. Uten piller, ingen behov for normalisering..

Anonymkode: 7a42a...a1a

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg blir deprimert, legger på meg og får masse kviser. Det varer et år før kroppen stabliserer seg. Depresjonen er værst. Har slutta tre ganger på ppiller og det skjer vær gang. Angrer på at jeg gikk over til kobberspiral. Jeg hadde glemt bort hvor jævelig det er å være deprimert. 

Anonymkode: 6cd0a...8ce

Jeg sluttet med pilla hovedsakelig pga tungsinn... tungsinnet har fulgt meg siden ungdomstiden, men jeg tror pilla gjorde det verre. Spennende å se om jeg merker noen forandring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...