Gå til innhold

Soppinfeksjon nedentil

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jente 20 her, tror jeg har fått en soppinfeksjon nedentil... Det klødde grusomt mye, så jeg har smurt med canesten kremen i ett døgn nå. Kløen er stort sett borte, men jeg har fremdeles en uvanlig utflod. Spørsmålet mitt er om jeg kan kurere det kun ved bruk av kremen og ikke disse vagitoriene? Kan man bruke litt av kremen inni skjeden også? Hvor lang tid vil det evt ta før det er helt borte når jeg kun bruker kremen?

Jeg får besøk av kjæresten om 3 dager ca, og hadde håpet på at det var borte til den tid. Kan man ha sex da, eller er det veldig smittsomt om det er i "sluttfasen" av infeksjonen?

Jeg tror jeg har fått infeksjonen pga. sex, om det er mulig? Jeg merket at det var vondt når penis ble ført inn, og under sex gjorde det en del vondt...

Anonymkode: 1c629...515

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kremen er for å behandle utvendig sopp, mens vagitoriene behandler innvendig. Hvis det  er en medisinsk årsak til at du ikke kan bruke vagitoriene, er Diflucan å få reseptfritt nå. Det er en tablett som du tar som engangsdose. Er nok anbefalt å vente med sex da det er smittsomt; da du har partner bør kanskje han også behandles. Smerter med samleie er vanlig ved soppinfeksjon.

Skrevet
9 minutter siden, Tannkost skrev:

Kremen er for å behandle utvendig sopp, mens vagitoriene behandler innvendig. Hvis det  er en medisinsk årsak til at du ikke kan bruke vagitoriene, er Diflucan å få reseptfritt nå. Det er en tablett som du tar som engangsdose. Er nok anbefalt å vente med sex da det er smittsomt; da du har partner bør kanskje han også behandles. Smerter med samleie er vanlig ved soppinfeksjon.

Diflucan tas peroralt, forresten. Ikke vaginalt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...