Gå til innhold

Oppkjøring i Arendal

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har kjørt opp på Arendal Trafikkstasjon. Drit nervøs og kjenner ikke til området veldig godt.. 

Noen som vet om typiske oppkjøringsruter der?

Hvordan er sensorene der?

Anonymkode: 07e16...1bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjorde. Er heller ikke fra arendal, men hadde jo kjøretimene osv der. Veldig grei plass å kjøre opp. Begge sensorene var greie, men er nok noen andre på lette kjøretøy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, GT-R skrev:

Jeg gjorde. Er heller ikke fra arendal, men hadde jo kjøretimene osv der. Veldig grei plass å kjøre opp. Begge sensorene var greie, men er nok noen andre på lette kjøretøy. 

Husker du hvor du kjørte? Tok 3 dagers kurset der nede så er ikke blitt så mye kjøring der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lazy99 skrev:

Husker du hvor du kjørte? Tok 3 dagers kurset der nede så er ikke blitt så mye kjøring der..

Hadde to forskjellige oppkjøringer. Den første var vel nedover mot barbu og over dalen. Den siste kjørte jeg ned mot nidelv og opp bak brannstasjonen. Det er hvertfall mye lettere å kjøre i Arendal enn i Kristiansand hvor jeg tok billappen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sensorene er veldig greie. Er selvsagt et strykejern her og, som det er alle plasser, men han er ikke verre enn de andre. :P Er visst bare en myte. Han var hvertfall veldig  imponert når jeg kjørte opp med henger. 

Rutene husker jeg ikke, men tror de har 4ruter (hadde det når jeg hadde oppkjøring), har ikke så mye å si hvor du kjører, for du er jo innom by, landevei, motorvei og annet uansett hvor du kjører. Jeg kjørte fra Stoa, e18, longum park, torsbudalen, ned til byen via langse og lyskrysset, fra byen og opp mot strømsbu og myrene. Kjørte mer og, men husker ikke. 

Anonymkode: e845f...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...

Hei,
Er det noen andre som kjenner andre ruter for den praktiske kjøreprøven i Arendal? Jeg har eksamen neste måned,
Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du skal jo ikke vite hva du skal igjennom på forhånd. Det er hele poenget. Kan ikke få vite rutene og svarene på oppgavene før de er der. Det er da du skal vise hva slags sjåfør du er, om du kan det du skal og om du kan beherske de forskjellige plutselige utfordringene som kan oppstå. Noen steder er det trangt, svingete og mye trafikk. Slapp av. Husk å puste fra magen. Jeg ønsker deg lykke til. :) 

Anonymkode: c7127...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...