Gå til innhold

Invitere kjærester?

Fremhevede innlegg

Skrevet
:Vi inviterer heller ikke kjærester vi ikke har møtt. Vårt bryllup skal ikke være arena for et slikt første møte - bare for at "kjæresten" skal få seg en fest.

Godt sagt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå tror jeg ikke det er så mange som vil ha med kjæresten sin fordi "h*n skal få seg en fest", men det er så klart helt opp til brudeparet hva de ønsker.

Det hørtes bare ut som om "de jævla kjærestene" var noen drittunger som skulle ødelegge festen. :tunge1: Det er jo hyggelig å ha med kjæresten, men de fleste akspeterer vel (og forstår!) hvorfor de ikke blir invitert.

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

kommer til å invitere kjærester og samboere som vi kjenner og har møtt. Men kjærester møtt etter innbydelsene er sendt vil ikke bli bedd.

Skrevet

Jeg er helt enig i at kjærester som kommer etter innbydelsene er sendt ut ikke trenger å inviteres. Det forstår jo vel alle! Jeg skulle ønske vi bare kunne invitere samboere og ektepar, men jeg har ingen gifte søskenbarn og en del ugifte venner. Hele gjengen er visst tilhengere av kjæresteforhold eller samboerforhold. Men mamma hadde i alle fall innvendinger på det, så det blir visst en skokk med søskenbarn m/kjæreste. Sørget for å treffe en del av de i romjula da, så de ikke blir helt ukjente. Det hadde ikke vært noe morsomt. "Hvem er du?" liksom...

Gjest Lullu ikke innlogget
Skrevet

Vi inviterte kjærester også vi, selv om vi ikke hadde hilst. Var bare et par det dreide seg om, så så ikke helt problemet med det. Bare hyggelig at vi endelig får hilst, og også hyggelig for vennene vi bad med. Ikke den helt store utgiftsposten det nei.

Om det gjaldt mange av våre venner, måtte vi nok vurdert dette. Men i vår alder er det sjeldent kjærester ikke er seriøst ment.

At kjærester blir valgt som fadder til våre barn, hadde vi ikke gjort. Søsteren til mannen ble valgt som fadder, men ikke hennes kjæreste (skal nevnes at hun var 24 år på tidspunktet).

Gjest Betty Boop
Skrevet

Vi inviterer alle med kjærester, selv de som har vært sammen kort tid. Det var egentlig bare én vi var usikre på; én av mine beste venninner ble sammen med en gift mann i høst. Han har gått fra kone og 4 barn for å være med henne og de hadde vært kjærester et par måneder før vi sendte ut innbydelsene. Vi hadde ikke noe lyst til å invitere han, men vi endte med å gjøre det allikevel. Vi gifter oss i utlandet og jeg regner ikke med at hun ville kommet hvis vi hadde invitert henne uten følge når alle andre er invitert med. Men jeg har som sagt egentlig ikke lyst til at han skal komme.

Gjest Gjesten
Skrevet
Om man ikke klarer å ha det hyggelig i bryllup med sin egen familie eller venner, så synes jeg synd på den personen. Tenk å være SÅ avhengig av sin kjæreste.

Det er faktisk ikkje å vere avhengig av kjæresten det er snakk om. Eg har vore i temmeleg mange bryllup i mi tid, nokre som kjæreste og nokre som singel. Og det er faktisk ikkje så veldig triveleg i bryllup om ein er singel. Mange blir så utruleg par under sin slik fest.

I nokre av bryllupa eg har vore i har eg ikkje kjent så mange unntatt brudeparet, og det har rett og slett vore kjedeleg. Men no har eg bestemt meg for å aldri meir gå i bryllup til folk utanom familien og kanskje dei eldste venninnene mine, verken med eller uten kjæreste, så eg slepp det problemet meir.

Skrevet
. Men no har eg bestemt meg for å aldri meir gå i bryllup til folk utanom familien og kanskje dei eldste venninnene mine, verken med eller uten kjæreste, så eg slepp det problemet meir.

:o

hvorfor ikke?

Skrevet
Eg har vore i temmeleg mange bryllup i mi tid, nokre som kjæreste og nokre som singel. Og det er faktisk ikkje så veldig triveleg i bryllup om ein er singel. Mange blir så utruleg par under sin slik fest.

Jeg har også vært i bryllup singel, og har hatt det riktig så koselig. I min vennekrets er det helt vanlig at single og par er sammen og har det hyggelig uavhengig sivil status. I vårt bryllup var det invitert ca 10 av våre venner, alle single eller med kjæreste (som ikke var inviterte). De hadde det også rett så koselig.

Skrevet

Vi inviterer alle kjærester som er inne i bildet når vi sender ut invitasjonene. Dersom noe får seg kjærester etter denne datoen vil de ikke bli invitert.

Gjest Gjesten
Skrevet

Eg går ikkje fordi eg ikkje tykkjer bryllup er så innmari morsomt, derfor skal eg ikkje ha bryllup sjølv heller, berre gifte meg på ein ambassade med familien til stades og middag etterpå (når og om den tid kjem :wink: ) Og no kjem heilt sikkert nokon til å sei at eg er egoistisk som vel å halde meg unna folk sin store dag, men stort sett har jo brudeparet det kjekt uansett, og det er no vel betre at alle gjestene trivest vel? Og så lenge eg går til mine næraste vener og familie så blir vel ikkje eg så innmari mykje savna.

Eg er litt som ein mann (Sitat David Letterman Show): For menn er det bare to typer bryllup som er interessante, deres eget og en eventuell datters... :wink:

Skrevet

Jeg synes det ikke er egoistisk å gifte seg privat. Men jeg synes det er litt egoistisk å ikke gå i bryllup til folk man har anledning til å gå til og som man liker, fordi man ikke synes det er noe morsomt. Er mye her i livet som ikke er så gøy, men like fullt merkedager.

men men, meg om det. Om du virkelig ikke utstår bryllup, så bør du jo kanskej ikke gå. Bare husk at ikke alle bryllup er like, da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...