Gå til innhold

Lov å ringe politiet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Politiet? Merkelig og tungvint løsning. 

Hva med en god gammeldags krangel og et oppgjør? 

Hvis han har sendt 50 meldinger og ringt 20 ganger er han tydeligvis forbanna på deg, og btw: hva med å svare? Om ikke annet for å skrive: "Til helvete slutt å kontakte meg, jeg vil ikke prate med deg."

Anonymkode: 29f97...17a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 26.12.2017 den 0.18, Gjest yeans skrev:

Skriv at du anmelder han for trakassering hvis han ikke slutter. Kommer det en eneste oppringing eller sms til så oppsøker du politiet og sier du vil levere en anmeldelse på han. I samme slengen spør du om besøksforbud.

Så enkelt er det ikke. Når det kun gjelder meldinger og oppringinger så er det slett ikke sikkert det er grunnlag for noe besøksforbud. Det stilles tross alt visse krav for at et besøksforbud skal være lovlig.

Hvis det er så enkelt som at å blokkere vil gjøre at problemet opphører så kan jeg ikke egentlig se at et besøksforbud er nødvendig.

Skrevet
På 26.12.2017 den 0.19, AnonymBruker skrev:

Det vet ikke vi, det er noe politiet avgjør. 

Å krenke privatlovets fred, https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-05-20-28/KAPITTEL_2-9#§266  fra paragraf 263 og utover komme rhelr til anvendelse avhengig av meldingenes innhold. Tar ikke politiet dette alvorlig så gjør de ikke jobben sin. 

Å blokkere er ikke alltid nok med denne typen personer. Ts kan til og med sende inn en anmeldelse via nettet eller ved å møte personlig opp hos politiet. 

Anonymkode: 3b2de...0d6

Man krenker privatlivets fred ved å f.eks. offentliggjøre private opplysninger om noen. Du tenker kanskje på forbudet mot hensynsløs atferd. Men så er problemet at alt som skal til for at dette skal stoppe er å blokkere nummeret. Jeg kan ikke se at man nødvendigvis kommer så veldig langt ved å gå til politiet.

Når det er sagt, så er det ikke noe galt i å kontakte politiet for råd.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...