Gå til innhold

Julaften fra h....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor kom i år også. Svigerfar gadd ikke. Hele kvelden satt hun der og delte ut stikkende kommentarer. Ønsket ikke å åpne gavene sine heller. Eldste barnebarnet på 18 begynte å grine på rommet pga nedlatende kommentarer og dårlig atmosfære. Samboeren min kaldsvettet og svelget kameler og sa ingenting. Barna forsvant på rommene sine med gaver. 

Vi voksne åpnet ikke gavene våre heller pga dårlig atmosfære. Jeg var på vei til å åpne mine , men samboer sendte meg skarp blikk med klar beskjed ,, la vær,,. 

Få høre andre sine ,,drømme,, julaftenhistorier ....

Anonymkode: 4d9f9...7cd

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det ikke vært for at svigermor er død og begravet hadde jeg lurt på hvem av mine svigerinnen du var...

Anonymkode: 56389...577

• Liker 10
Skrevet

Man kan jo ikke skylde på svigerdatteren da hvis svigermoren sitter og sender spydige kommentarer. Hver og en får ta ansvar for egen oppførsel. Og i jula tar man seg faktisk sammen-for barna. Hvis ikke kan man feire alene.

Anonymkode: d1a82...908

• Liker 4
Skrevet

Om svigermoren din er så fæl at hun ødelegger julaften for dere, og ikke minst ungene så inviterer dere henne selvfølgelig ikke.

• Liker 31
Skrevet

Slike folk får sitte alene på julaften for min del. Voksne mennesker får ta ansvar for egen oppførsel og vil de ikke det trenger de ikke bli bedt heller, for så å forpeste julaften for alle andre. 

Anonymkode: 80570...97e

• Liker 11
Skrevet
8 minutter siden, Mariell77 skrev:

Om svigermoren din er så fæl at hun ødelegger julaften for dere, og ikke minst ungene så inviterer dere henne selvfølgelig ikke.

Det har vi vurdert. Samboer var veldig opptatt at vi skal invitere for barnas skyld. 

Han har vansker med å sette grenser. Hun er hyggelig mot meg pga jeg holder henne på avstand. 

Jeg har prøvd å forklare han at ingen kommer til å feire jul her hvis han tillatter sånn oppførsel. Eldste barnet hans har gitt klar beskjed at det kommer ikke til å skje flere ganger. 

ts

• Liker 4
Gjest Blondie65
Skrevet

For barnas skyld bør dette utysket ikke inviteres flere ganger. Det må da faktisk holde - også for far - at et av barna gråter på rommet sitt grunnet dette rævhollet sin adferd?

Skrevet

Neste jul er hun ikke invitert. Problem løst.

Anonymkode: 774d6...95c

• Liker 4
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Invitere for barnas skyld?!  Nei, her har nok barne det bedre uten bestemor på julaften.

Skrevet

Jeg hadde mye heller feiret alene enn sammen med den dama der, svigermor/mor/bestemor eller ei!

Hvis noen har det såpass ille inni seg at de må dra ned alle til tilsvarende nivå for å føle seg bedre, så får de enten oppsøke hjelp eller holde seg unna...

Håper mannen din har skjønt poenget nå og at dette var siste gang barna sitter på hvert sitt rom med julegavene sine og gråter... Her må han faktisk velge barna sine framfor sin mor!

Jeg har også svigerforeldre på besøk i jula, særlig svigermor styrer litt mer enn godt er og i går måtte jeg puste med magen mer enn et par ganger i løpet av dagen, men kvelden ble veldig hyggelig, og hun vil egentlig alle bare vel! Det kan man ikke si om din svigermor! 

• Liker 6
Skrevet

Jeg har en bestemor som er helt lik. Hu driver terror med hele familien året rundt og lyver for å lage drama. I 10 år har vi sakt klart og tydelig i fra at hun ikke er ønsket på julaften. Hennes tre andre barn har sakt det samme. I år prøvde tante å være snill, tilbydde seg og inviterte henne. Bestemor sa nei for to dager siden. Kl. 16.00 eksakt i går så lurte hun på når tante kom å hentet henne. Tante satt da hos oss og vi skulle spise. Bestemor ble ikke invitert. Da hadde vi dratt før hun hadde kommet.

På tide at dere gjør det samme å slutter å invitere. 

Anonymkode: cebe9...957

• Liker 9
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker said:

Det har vi vurdert. Samboer var veldig opptatt at vi skal invitere for barnas skyld. 

Han har vansker med å sette grenser. Hun er hyggelig mot meg pga jeg holder henne på avstand. 

Jeg har prøvd å forklare han at ingen kommer til å feire jul her hvis han tillatter sånn oppførsel. Eldste barnet hans har gitt klar beskjed at det kommer ikke til å skje flere ganger. 

ts

1 hour ago, AnonymBruker said:

Svigermor kom i år også. Svigerfar gadd ikke. Hele kvelden satt hun der og delte ut stikkende kommentarer. Ønsket ikke å åpne gavene sine heller. Eldste barnebarnet på 18 begynte å grine på rommet pga nedlatende kommentarer og dårlig atmosfære. Samboeren min kaldsvettet og svelget kameler og sa ingenting. Barna forsvant på rommene sine med gaver. 

Vi voksne åpnet ikke gavene våre heller pga dårlig atmosfære. Jeg var på vei til å åpne mine , men samboer sendte meg skarp blikk med klar beskjed ,, la vær,,. 

Få høre andre sine ,,drømme,, julaftenhistorier ....

Jaha?

Anonymkode: 29899...435

• Liker 4
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

For barnas skyld? De som begynner å gråte på selveste julaften mener du?

Jeg hadde ikke invitert mennesket på en eneste tilstelning overhodet igjen - eller hatt noen former for kontakt. Sånn oppfører man seg virkelig ikke. 

Anonymkode: 1d36e...e64

• Liker 4
Skrevet

Herregud, så trist. :( jeg vet nesten ikke hva jeg skal si annet enn å gi deg en stor virtuell klem. :klemmer: 

Og neste julaften lar dere det fæle trollet være igjen hjemme. Fy faen, for ei fæl kjerring! 

• Liker 5
Skrevet

Hadde bedt henne gå faktisk. I det øyeblikket barna trekker seg tilbake pga hennes oppførsel hadde det vært over for min del.

Når jeg tenker meg om hadde hun fått tidlig advarsel når hun er kjent for å være ufordragelig.

Anonymkode: 05148...8b4

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan jo ikke skylde på svigerdatteren da hvis svigermoren sitter og sender spydige kommentarer. Hver og en får ta ansvar for egen oppførsel. Og i jula tar man seg faktisk sammen-for barna. Hvis ikke kan man feire alene.

Anonymkode: d1a82...908

Man må skylde på den som har invitert monsteret. Så enkelt er det. Her er det ikke snakk om en bombe, her er det snakk om noen som inviterer samme person gang på gang, for så å sitte å klage etterpå.

Anonymkode: 6e7c8...d89

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, Mariell77 skrev:

Nettopp.

• Liker 3
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaha?

Anonymkode: 29899...435

Mannen har vokst opp med det utysket og tror det er sånn det skal være. (Hvordan er du, forresten, ts? ;)) Noen må fortelle han at sånn skal det IKKE være.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

ts

For sin egen skyld tror jeg du mener!

Han tør ikke ta en konfrontasjon og synes det tydeligvis er bedre å ødelegge julen for resten av familien enn å ta et oppgjør med kjerringa.

• Liker 1
Skrevet

Det er han som har snakket med sine foreldre og de har lovet å komme og være blid og oppføre seg. Nesten det første hun sa når hun kom in døren at hun bryr seg ikke om jul lenger. 

Allerede ved bordet begynte atmosfæren å være anspent der hun begynte med forskjellige kommentarer. Etter middagen åpnet barna gaver. Dessert glemte vi alt stresset sånn at barna gikk og spiste og hentet selv is fra boksen. Eldste barnet fikk gjennomgå ganske mye, udirekte stikkkommentarer og kritikk. Sånn at det ble grining på rommet. Jeg har prøvd å balansere hele kvelden at barna ikke merker mye og holdt smilet limt på. 

På slutten av kvelden når alle gikk trodde jeg at jeg skal få hjerteinfarkt og skjelte ut samboeren min!

Han satt der helt stum og livredd hans mor reaksjon. Det er faktisk jeg som ga beskjed flere ganger for at vi skal slutte med vise ting og at barna er tilstede. Hvis det var min mor så hadde hun vært ute for lenge siden.

Ts

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...