Gå til innhold

Irettesetting fra flere hold samtidig

Fremhevede innlegg

Skrevet

Om noen sier slik svarer jeg bare "jeg tar det jeg" :) 

Anonymkode: c82d2...cc0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ei slik ei selv. Det er som å ha en sidekommentator. Forbanna plagsomt. Det skal være sagt at denne 'tanten' også er generelt oppmerksomhetssyk og går langt for å få den.

Anonymkode: 65f5b...0d3

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har ei slik ei selv. Det er som å ha en sidekommentator. Forbanna plagsomt. Det skal være sagt at denne 'tanten' også er generelt oppmerksomhetssyk og går langt for å få den.

Tror ikke de skjønner sjøl hvilken plage de er med den syke og unormale oppførselen sin. 

Anonymkode: e9e5e...820

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke de skjønner sjøl hvilken plage de er med den syke og unormale oppførselen sin. 

Nei, og det er kanskje ikke så rart, ettersom enkelte av dere foretrekker å unnlate å stå opp for dere selv og heller gnåle her inne. Det er ingen av oss voksne som tåler konflikt, som bruker passiv aggressive ord som "syk" og "unormal" om andre når vi vet det hele skyldes at vi ikke har sagt fra.

Anonymkode: 35259...21e

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, og det er kanskje ikke så rart, ettersom enkelte av dere foretrekker å unnlate å stå opp for dere selv og heller gnåle her inne. Det er ingen av oss voksne som tåler konflikt, som bruker passiv aggressive ord som "syk" og "unormal" om andre når vi vet det hele skyldes at vi ikke har sagt fra.

Det nytter uansett ikke å stå opp for seg selv her inne. Tror du ikke vi har forsøkt? I mente? Det eneste som hjelper er å ikke si noen ting om noe som helst. 

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det nytter uansett ikke å stå opp for seg selv her inne. Tror du ikke vi har forsøkt? I mente? Det eneste som hjelper er å ikke si noen ting om noe som helst. 

Her inne? Jeg snakker om ute i den store verden.

• Liker 1
Skrevet

Utrolig irriterende for foreldrene, og helt unødvendig! Hva skal liksom hennsikten være? 

Men det kan også være fælt for barnet. Jeg har et nokså følsomt barn og hvis både jeg og pappaen snakker til ham samtidig, opplever han det veldig voldsomt. Tror han føler seg litt ‘angrepet’. Vi er beviste på at når en snakker med/irettesetter barnet holder den andre seg unna. Om vi begge ser at han gjør noe (f.eks hopper i sofaen) begge sier ifra imunnen på hverandre, så går han helt i lås og blir veldig lei seg.

Anonymkode: 76761...3c8

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig irriterende for foreldrene, og helt unødvendig! Hva skal liksom hennsikten være? 

Men det kan også være fælt for barnet. Jeg har et nokså følsomt barn og hvis både jeg og pappaen snakker til ham samtidig, opplever han det veldig voldsomt. Tror han føler seg litt ‘angrepet’. Vi er beviste på at når en snakker med/irettesetter barnet holder den andre seg unna. Om vi begge ser at han gjør noe (f.eks hopper i sofaen) begge sier ifra imunnen på hverandre, så går han helt i lås og blir veldig lei seg.

Anonymkode: 76761...3c8

Det å stadig irrettesette et barn er ikke bra for barnets kognitive utvikling. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har ikke nyttet å si noe heller. Har slutta å invitere henne. Hun har flyttet langt bort nå, så heldigvis slipper det maset lenge.

• Liker 1
Skrevet

Skrevet
På 25.12.2017 den 3.32, Oppgitt78 skrev:

Det kan se ut til at irettesettelser ikke funker særlig bra i den familien, uavhengig av alder.. 

Da er det sikkert like greit å bare gi opp med en gang.

:laugh:

Anonymkode: b1032...b45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...