Gå til innhold

Plutselig aura

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Bruker å ha migrene uten aura ca hver 19 dag. Siden jeg begynte med sumatriptan i oktober har det kommet hver 11 dag. Nå har jeg gått 10 dager uten migrene og plutselig har jeg aura i 47 minutter, hvor jeg er delvis blind på ca. 65% av synsfeltet. Ingen migrene etterpå.

Har hatt aura 2 ganger før for noen år siden i forbindelse med yazmin p-piller. Sluttet disse tvert. Bruker nå Cerazette. Sist gang kastet jeg opp og svimte av før jeg fikk kraftige migrene-smerter.

Er veldig redd akkurat nå. Skal jeg slutte på cerazette? Skal liksom ta dagens om 1 time og 25 minutter, men vet ikke hva som henger sammen.. eller hvorfor jeg fikk den eller om jeg enda sitter og venter på migrene eller hva som skjer her.

Anonymkode: c36d3...5fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta som vanlig, aura eller ei, husk at aura også kan være blodsukker. Og på en slik dag kan det vær nærliggende å tro at du har fått mye sukker eller ett blodtrykksfall som kan gi samme symp, er du veldig usikker ringer su legevakt og får ordentlig svar. Vi her inne kjenner ikke til sin sykdomshistorie.

Anonymkode: 0b602...928

Skrevet

Bruker du briller eller er det lenge siden du sjekket synet ditt? 

Anonymkode: e86e7...07f

Skrevet

Jeg tok cerazette som vanlig.

Jeg bruker briller, ja. Ca. 2 år siden siste synstest. Dette var mere som en knust dataskjerm med snurrende kanter enn tåke eller skyggeeffekter da, så tviler på det var brillene sin skyld. Kan godt ha vært blodtrykket da.

TS

Anonymkode: c36d3...5fd

Skrevet

Kjære Ts

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Vennlig hilsen

Blod, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...