Gå til innhold

Singel og ensom i jula

Fremhevede innlegg

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet (endret)
Akkurat nå, Daria skrev:

Jeg er i det store og hele lykkelig som singel, liker livet mitt og har ikke noe påtrengende behov for å finne en livsledsager. Jeg har familie og venner og er på ingen måte ensom. Det betyr ikke at det likevel kan være litt sårt å være enslig innimellom, særlig i typiske familietider som julen, hvor det blir veldig tydelig at man mangler noe "alle andre" har. 

Jeg feiret jul i går med 3 par hvor 2 av dem har barn og jeg var den eneste single. Følte ikke jeg manglet noe som helst. Følte meg heller ikke ensom

Endret av Balian de Ibelin
Videoannonse
Annonse
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det skal hjelpe oss på hvilken måte?

Anonymkode: bc6ca...a82

Hjelp kan du få hos psykolog eller evt skaffe deg en kjæreste...

Anonymkode: 094e7...d46

Skrevet
1 time siden, Balian de Ibelin skrev:

Jeg feiret jul i går med 3 par hvor 2 av dem har barn og jeg var den eneste single. Følte ikke jeg manglet noe som helst. Følte meg heller ikke ensom

Så bra for deg. Det betyr ikke at ikke andre single kan kjenne på den følelsen innimellom og samtidig stort sett være lykkelige og fornøyde med livet sitt. På samme måte som mange gifte iblant i visse situasjoner kunne ønske de var single, uten at de innerst inne drømmer om skilsmisse og er ulykkelige i forholdet sitt. Helt menneskelig å ønske seg på den andre siden av gjerdet av og til.

Skrevet
22 timer siden, Vaffel skrev:

Jeg er motsatt her, er veldig glad i selskap (hjelper å være matvrak) og julen er årets høydepunkt slik sett :laugh:

Kan jeg leie deg inn? Sende deg som stand-in for meg i selskaper😂🙈?? Maten er god!

Skrevet
Sitat

punkt 1 så handler jula om Jesus. Jula tilhører i hovedsak de som er kristne som har sitt forhold til Gud i orden. 

BS, vi feira jul før kirka stjal høytiden. 

Sitat

Jul er den tidligere norrøne feiringen av midtvinterdagen 12. januar, 28 dager etter vintersolverv. Ordet stammer fra norrønt Jól eller Jólablót.

https://no.wikipedia.org/wiki/Jul

Blir jo akkurat det samme med at kirka stjal sommersolverv og kalte den St.Hans.

Anonymkode: 8b1d4...cf4

Skrevet

Jeg er singel, men feirer jul med foreldrene mine som hele tiden krangler. Da føler jeg ikke samme tapet over å være singel som om jeg hadde feiret med noen som hadde et bra forhold

Anonymkode: 3aff5...8e1

• Liker 2
Skrevet
På 24.12.2017 den 15.07, AnonymBruker skrev:

eg feirer med familie i jula, og har folk rundt meg.

Men føler likevel på en ensomhet fordi jeg er singel, mens alle vennene rundt meg har kjærester og barn. Jeg ser mange koslige oppdateringer på facebook, men som faktisk gjør meg deppa over eget liv.

Flere enn meg? Hvordan takle dette?

Glem hele fjesboka, det er en illusjon så til de grader, der er det glansbildet som kommer frem og ikke noe annet. Jeg har vært gift i mange år, og har følt meg mer ensom i ekteskapet en som singel faktisk. Nå er jeg fri, og aldri om jeg inngår i et forhold der ensomhet kan bli et moment atter en gang. Da forblir jeg heller singel, og lever livet slik jeg vil, uten ensomhet overhodet selv om jeg er alene.

Skrevet
21 timer siden, Bianconera skrev:

Kan jeg leie deg inn? Sende deg som stand-in for meg i selskaper😂🙈?? Maten er god!

Hadde gledelig stilt opp :laugh: Artig med den store familieselskapdagen igår, diverse kamerater som klagde over at de måtte i selskap istedet for å se fotball.

• Liker 1
Skrevet

Forstår deg godt. Det er lett å tenke sånn. Alle tenker vel noen ganger på det at det virker som noen andre har det så mye bedre.

Sannheten er ofte en helt annen enn bildene vi ser av lykkelige familiesammenkomster på Fb. 

Uansett familierelasjoner, singel eller ikke, med barn eller uten barn, kan ha like store problemer. Mer enn vi aner. Det er helt sikkert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...