Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Helt greit med et glass øl eller vin, og skåle med en akevitt til årets store familiebegivenhet. Men har du problemer med grensen mellom passe og for mye, så la heller vær! Vis barna at voksne kan være avslappede, kosete, kjærlige og morsomme UTEN alkohol!

Med ønske om en fin julefeiring til alle❤️

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig! God jul ❤️

Anonymkode: e2152...06a

Skrevet

Helt enig! God jul! 

Anonymkode: 775cc...93e

Skrevet

Det hjelper nok å lage en tråd om dette på kg, ja. Det stopper nok mange i å drikke foran barna...

Anonymkode: bb22c...c98

• Liker 5
Skrevet

Vi har ikke alkohol på juleaften (mest pgr av at min far sliter med å holde seg edru) :) 

og glad er jeg for at han tenker på barn og barnebarn den ene dagen i året 

Anonymkode: 6f8b1...fff

• Liker 2
Skrevet

I år har jeg bestemt meg for å være edru hele juleaften da det vil være mange små barn tilstede. Men jeg skal drekke meg sørpefull når jeg kommer hjem ikveld. Er lenge siden jeg har drukket nå og idag føler jeg for å sprekke

• Liker 2
Skrevet

De som endrer personlighet etter ett glass, kan la være å drikke med barn tilstede. 

De som opptrer helt normalt, kan fint ta seg et glass eller to, mener jeg. Det gjør vi. 😊

Anonymkode: c213d...a60

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, WubWub skrev:

I år har jeg bestemt meg for å være edru hele juleaften da det vil være mange små barn tilstede. Men jeg skal drekke meg sørpefull når jeg kommer hjem ikveld. Er lenge siden jeg har drukket nå og idag føler jeg for å sprekke

Det liker jeg å høre! God jul! :) 

Anonymkode: 32c70...a4a

Skrevet

Her drikker vi i dugelig tempo, men så er det heldigvis heller ingen barn å se i mils omkrets. 

• Liker 1
Skrevet

Her har barnet tatt seg en øl. He, he. Sånn er det når de begynner å bli store. Vurderer å ta meg et glass vin etter hvert.

Skrevet

Her nyter vi litt alkohol selv om det er barn tilstede, men det er naturligvis snakk om 2-3 glass med øl eller vin til maten, og en dram, og that's it. Og det er alltid noen som holder seg edru i tilfellet vi plutselig trenger en sjåfør. Noen fyllefest blir det aldri. 

Skrevet

Har alltid vokst opp med et avslappet forhold til alkohol. Alkohol, festligheter og mat hører sammen. I min verden er ikke alkohol synomymt med flatfyll. 

Har man derimot et rusproblem, eller forbinder godt drikke med fyllekuler bør en la være i familiestiasjoner og heller drikke seg drita på andre arenaer.

• Liker 2
Skrevet

Vi drikker aldri alkohol i familieselskaper fordi det bringer frem vonde minner for en av våre foreldre. Ville følt det veldig merkelig å sitte å nyte alkohol foran mine foreldre selv nå i voksen alder. 

Anonymkode: 2e379...d2b

• Liker 1
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hjelper nok å lage en tråd om dette på kg, ja. Det stopper nok mange i å drikke foran barna...

Anonymkode: bb22c...c98

Nei, et innlegg på kg redder vel ikke verden. Men kanskje det kan få noen av de som leser det til å tenke litt over sitt eget forhold til alkohol? Er det bra deg, og er det bra for dine omgivelser? Er det på tide å gjøre noe med det?

• Liker 1
Skrevet

Rører ikke alkohol når det er unger tilstede. Sjelden jeg drikker ellers heller, så ikke noe jeg forsaker.

Anonymkode: db25f...853

• Liker 1
Skrevet
On 24.12.2017 at 10:00 AM, Nusse said:

Helt greit med et glass øl eller vin, og skåle med en akevitt til årets store familiebegivenhet. Men har du problemer med grensen mellom passe og for mye, så la heller vær! Vis barna at voksne kan være avslappede, kosete, kjærlige og morsomme UTEN alkohol!

Er det virkelig vits i komme med en sånn moral preik på kg alle steder?

Anonymkode: 2bf91...adc

• Liker 1
Skrevet

Vi var syv voksne (og tre barn) på julaften og den ene rødvinsflasken vi åpnet ble ikke tom ;) 

Her gikk det mest i julebrus og Farris, gitt ;)

Skrevet
På 24.12.2017 den 22.08, BiancaH96 skrev:

Her nyter vi litt alkohol selv om det er barn tilstede, men det er naturligvis snakk om 2-3 glass med øl eller vin til maten, og en dram, og that's it. Og det er alltid noen som holder seg edru i tilfellet vi plutselig trenger en sjåfør. Noen fyllefest blir det aldri. 

3 glass og en dram er mye, synes jeg. 

Anonymkode: 7304c...9bd

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

3 glass og en dram er mye, synes jeg. 

Anonymkode: 7304c...9bd

De fleste tåler det uten å bli kanon. 

• Liker 3
Skrevet
På 24.12.2017 den 10.00, Nusse skrev:

Amen👍👏👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...