Gå til innhold

Jeg skal fri


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Alexander

Håper det er noen som tar seg tid til og lese dette.

Jeg er en gutt fra Sør som er 25 år.

Jeg er sammen med en jente og vi har vært sammen i 4 år.

Vi har også et barn på nesten 2 år.

Her kommer problemet:

Det hele startet i April da hun hadde fødselsdag.

Jeg tenkte virkelig jeg skulle slå på stortromma og kjøpte en ring i hvitt gull. Det som var noe litt kjiipt var at hun trodde da at jeg skulle fri til henne. Men det hadde da ikke jeg planlagt.

Hun ble veldig skuffet over dette og jeg ville gi henne en enda større overraskelse enn det når jeg skulle fri til henne.

Som dere alle sikkert vet er det alle jenters drøm at gutten kommer og frir på en skikkelig måte.

Det er blitt mye snakk om og gifte seg etter det, men hun vil absolutt ikke noe mere.

Det holder faktisk påp og bli slutt mellom oss pga hun sier at jeg har ødelagt all spenningen når det gjelder og fri til henne.

Dette er noe som hun har sett frem til hele livet og vil at det skal bli en overraskelse.

Er det noen smarte sjeler der ute som kan hjelpe meg ut av denne vanskelige situasjonen?

Det er ikke noe mer jeg vil i verden enn og gifte meg med henne.

Jeg må et skikkelig triks om hvordan jeg skal oppføre meg og hvordan jeg skal fri til henne på en måte som hun bare må si "JA"

PLEASE HELP ME!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er ingen mann, men svarer likelvel. På kvinneguiden er det fortsatt mest kvinner vettu.

Ja dette var ikke enkelt. Men synes kanskje det er litt drøyt at det holder på å bli slutt mellom dere pga. av at "du har ødelagt all spenningen når det gjelder å fri til henne". Det er litt barnslig i mine øyne. Men det ligger sikkert flere årsaker til grunn uten at jeg vet det.

Uansett. Jeg trodde iallefall aldri jeg skulle bli fridd til. Men da det skjedde ble jeg så himmelfallen overrasket at jeg ikke trodde det var sant. Du kan lese om mitt frieri på Dittbryllup.no Det heter "Mitt mest romantiske øyeblikk".

Der ligger det også mange andre frierhistorier, og kanskje kan du plukke opp ett eller annet tips her.

Ønsker deg bare lykke til!

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var deg ville jeg oversett hennes "fornærmelse" over å ikke bli fridd til, og heller tenkt på hvordan du kan gjøre det nå! Hvis overraskelsen skal være stor så bør du gjøre det når alt er "vanlig" (ikke når dere er på restaurant osv). Hva med å invitere til en storslagen forlovelsesfest med masse venner/familie uten at hun vet det (men da må du jo være sikker på at hun svarer ja (og at både hun og du trives med publikum)- og det tar jeg som gitt siden hun ble så fornærmet!) og så frir du når hun kommer inn???? Ellers ville jeg tenkt på en situasjon hvor dere koser dere (hva gjør dere sammen?) som en fin mulighet.

Til slutt vil jeg bare si at du også må tenke NØYE igjennom hvorfor det har holdt på å bli slutt, for jeg tror at hvis dette med det manglende frieriet har vært "årsaken" har det nok heller vært en utløsende årsak og ikke den eneste. Tenk gjennom forholdet og hva dere ønsker, og ikke tenk på å fri bare for "å gjøre det godt". Lykke til! Og hold oss oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg synes nu litt synd i deg, kan godt tenke meg at det blir litt håpløst å lage et spennende frieri, dersom hun ikke vil det.... :-?

Men, jeg er enig med forrige innskriver, at du bør tenke nøye igjennom årsaken til at det nesten ble slutt, kan jo ikke være fordi hun er så skuffet over at du ikke fridde da hun kanskje forventet det...???

Vil hun ikke ha spenning, så lag en kjempeoveraskelse..

Hørte nettopp om et par som reiste med Hurtigruten i Nord Norge, så er det jo slik at Hurtigrutene ofte møtes på nordgående og Sydgående.

Brudgommen gikk i resepsjonen og lurte på om han kunne få fri til Kjæresten som da befant seg i det møtende skipet..

Kontakt mellom skipene ble opprettet, bruden fikk spørsmålet over satelitt, med beskjed om at dersom svaret var ja, måtte skipet tute 1 gang, var det nei, måtte skipet tute 2 ganger, i det skipene møtte hverandre. I det skipene møttes hørte de ett lannnnngt tut, og dermed var det gjort. Frieriet ble offentliggjort over høytalerne i begge skip til stor jubel for de øvrige passasjerer.......

i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg.

JEg syns synd på deg. :( Hun høres litt barnslig ut spør du meg, men det var jo ikke det jeg egentlig skulle si...

HVa med å finne ut hva som for henne er det max romantiske og så kjøpe inn roser, champagne eller vin og ring da!!!!!

En venninne av meg fikk beskjed om at hun måtte komme hjem til hans foreldre en kveld. Hun ante ingenting. Når hun kom dit ble hun sendt ned i kjelleren. Da hun kom ned trappen var det fylle med stearinlys i hele rommet. Det var romantisk musikk på anlegget og der sto hennes mann med en gedigen stor rosebukett. Gikk ned på kne og fridde..... Gjett om hun ble rørt!!!!

Dette er jo bare et tips.

Men uansett syns jeg hun høres utrolig utakknemlig og barnslig ut når det er gått så langt som at dere kanskje går fra hverandre pga at du har ødelagt overraskelsen-

Håper hun forstår hvillken fin mann du er og tar seg selv i nakken!!

Lykke til!!

Håper vi får høre hvordan det går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...