Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min bestemor ble lagt inn med lungekreft med spredning for tre uker siden.

når hun gikk på cellegift ble hun sendt hjem med det??

hvordan kan de sende henne hjem med cellegift, en 70 år gammel dame når hun er disponibel for hver minste bakterie? Er dette en sykehustabbe?? Hun døde selvfølgelig kun tre dager senere av blodforgiftning...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, smittepresset på et sykehus er som regel langt større enn smittepresset hjemme, så for pasienter med nedsatt immunforsvar kan det være bedre å være hjemme. 

Jeg vet ikke helt hva du mener når du skriver at de sendte henne hjem med cellegift. Hvis man får cellegift intravenøst, så får man cellegift på sykehuset, og reiser hjem etterpå. Dette enten man er ung eller gammel. Hvis man får cellegift som tabletter, kan man ta cellegiften hjemme. 

• Liker 1
Skrevet

De fleste som får cellegift blir sendt hjem etterpå. Det er veldig farlig for immunsupprimerte mennesker å være på sykehus

Anonymkode: 04123...33e

• Liker 1
Skrevet

Veldig trist med bestemoren din, kondolerer.

Men ja, det er vanlig å ikke bli værende på sykehuset selv om man får cellegift. De fleste blir sendt hjem med mindre det er noe aktivt stell av pasienten som kreves. Det er jo mer smittefare på sykehuset, uansett hvor flinke de er med hygienen.

Anonymkode: a96a6...083

Skrevet

Sykehus er ofte det aller verste stedet å være for folk med nedsatt immunsystem (som man får på cellegift).

Anonymkode: bcdfb...07c

Skrevet
5 timer siden, AnonymAA skrev:

Min bestemor ble lagt inn med lungekreft med spredning for tre uker siden.

når hun gikk på cellegift ble hun sendt hjem med det??

hvordan kan de sende henne hjem med cellegift, en 70 år gammel dame når hun er disponibel for hver minste bakterie? Er dette en sykehustabbe?? Hun døde selvfølgelig kun tre dager senere av blodforgiftning...

•  

Når noen med kreft får cellegift intravenøst, så er de hjemmeboende og kommer til sykehuset for cellegift. Unntaket er der hvor pasienten er for syk til å være hjemme med tilsyn fra hjemmetjenesten. 

Hvorvidt din betsemor er utsatt for en sykehustabbe eller ikke er umulig å uttale seg om med så få opplysninger. Men med lungekreft så vil jeg si at en brå død på grunn av en infeksjon er langt bedre for pasienten (men ikke alltid for de pårørende), enn å seigpines med cellegift, strålebehandling og langsom død. Jeg har vært pårørende til en pasient med lungekreft. Sykdomsforløpet ble stygt, hun ble langsomt kvelt av tumorene i lungen og rundt luftrøret. 

Anonymkode: 92705...eee

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...