Gå til innhold

Feberdilemma

Fremhevede innlegg

Skrevet

Alle i familien her har hatt influensa de siste ukene og nå var det min tur (jeg er voksen). Hadde litt feber og frysninger på onsdag som gikk over på torsdag. På torsdag var jeg helt fin, men igår ble jeg plutselig forkjølet. Har fryst i hele natt og våkna med 39 i feber. Har fortsatt 39 i feber og får ikke gjort en dritt i huset. Hele familien kommer for å feire julaften her imorgen. Et annet dilemma er at faren min går på cellegift og han kommer også. Hadde håpt at all sykdom var over til imorgen, men det spørs da... Er livredd for å smitte han og, for han er ikke i 100% form. Han har tatt influensavaksinen da. 

Sitter og vurderer om jeg skal ta en ibux så vi får gjort det vi skal i huset. Men har hørt at da kan det ta lengre tid før man blir frisk også. Hovedsaken er at jeg ikke ønsker å smitte pappa imorgen. Har det da noe å si om jeg tar en ibux eller ikke? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring pappaen din og forklar situasjonen, han må ha mulighet til å velge bort å komme til dere. Evt kontakte sykehuset for å rådføre seg. Man kan bli smittet med influensa selv om man har tatt vaksinen, den er ikke 100% sikker dessverre.

Ibuxen vil ikke hjelpe på smitten, men du vil kanskje føle deg litt bedre, og få gjort unna litt hvis du trenger det. Kanskje dere må omorganisere litt for morgendagen?

God bedring, det passer aldri å bli syk. Men noen ganger passer det dårligere enn andre ganger. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, gullhjerte skrev:

Ring pappaen din og forklar situasjonen, han må ha mulighet til å velge bort å komme til dere. Evt kontakte sykehuset for å rådføre seg. Man kan bli smittet med influensa selv om man har tatt vaksinen, den er ikke 100% sikker dessverre.

Ibuxen vil ikke hjelpe på smitten, men du vil kanskje føle deg litt bedre, og få gjort unna litt hvis du trenger det. Kanskje dere må omorganisere litt for morgendagen?

God bedring, det passer aldri å bli syk. Men noen ganger passer det dårligere enn andre ganger. 

Hvis jeg er feberfri imorgen er det vel ikke farlig? 

Gjest Fillerista
Skrevet

Ring faren din og forklar situasjonen. Det er det beste rådet du kommer til å få. Om du tar Ibux eller ikke er underordnet.

Skrevet
4 timer siden, lady90 skrev:

Hvis jeg er feberfri imorgen er det vel ikke farlig? 

Det er uansett hans valg å ta, ikke ditt. 

Tenk på hvor pinlig det blir om han må snu i døra i morgen fordi du ikke tok telefonen til han i dag, Ts. For det er scenarioet du får i morgen. 

Anonymkode: b1d24...db0

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er uansett hans valg å ta, ikke ditt. 

Tenk på hvor pinlig det blir om han må snu i døra i morgen fordi du ikke tok telefonen til han i dag, Ts. For det er scenarioet du får i morgen. 

Anonymkode: b1d24...db0

Har selvsagt gitt beskjed til han og de kommer de 

Skrevet

En ibux har ingenting å si på om du blir fortere frisk eller ikke. Det har så lite å si. Men husk at du smitter selv om du ikke har feber. Så hold deg litt unna han og ha god håndhygiene så går det så fint. 

Anonymkode: ed0ee...9f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...