Gå til innhold

HAR SENSOR RETT TIL Å STRYKE DEG PGA FEIL PÅ RYGGING OG SPØRSMÅL?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

oversikta sier alt. Sto "ikke bestått rygging. ikke bestått spørsmålsrunde"

Anonymkode: 1d142...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

og anbefaler dere å ta med lærer på oppkjøringa? hører det er bra å ta med lærer så sensor ikke tørr å pirke på det minste på en måte.

Anonymkode: 1d142...f4f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Kan du ikke kjøre eller svare på spørsmål så kan du heller ikke få lappen. 

Øv mer til neste gang.

Anonymkode: abfa2...ea6

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

oversikta sier alt. Sto "ikke bestått rygging. ikke bestått spørsmålsrunde"

Anonymkode: 1d142...f4f

Står det ikke noe mer i tilbakemeldingen fra sensor ? Hadde vært interessant om du la ut hele her og ikke bare klippet ut deler.

Anonymkode: e8183...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Står det ikke noe mer i tilbakemeldingen fra sensor ? Hadde vært interessant om du la ut hele her og ikke bare klippet ut deler.

Anonymkode: e8183...458

sto mer ja, vet det var en grunn til at jeg strøyk. Men tenker til neste gang, for personlig så mestrer jeg rygging og spørsmål enkelte ganger og andre ikke så er småredd. Men er ikke sånn at jeg har skadet noen biler under rygging før

Anonymkode: 1d142...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rygging og spørsmål er en del av oppkjøringen, så ja, det er innenfor å stryke på dette grunnlaget. 

Det er klart at det er enkelte sensorer som er kjipe, men de fleste sensorer ønsker jo at de som kjører opp skal bestå. Fokuser heller på å trene mer på kjøringen og ikke glem å lese på det teoretiske.

Anonymkode: 24a36...179

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

og anbefaler dere å ta med lærer på oppkjøringa? hører det er bra å ta med lærer så sensor ikke tørr å pirke på det minste på en måte.

Anonymkode: 1d142...f4f

Aldri hørt om at det er lov å ha med kjørelærer.. jeg hadde time med kjørelærer først, og kjørte opp med bilen hans mens han ventet på trafikkstasjonen.

Anonymkode: 17c0b...2e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

oversikta sier alt. Sto "ikke bestått rygging. ikke bestått spørsmålsrunde"

Anonymkode: 1d142...f4f

Sensor har lov til å enten stryke deg eller gi deg bestått førerprøve. Du må godta sensors beslutning eller klage på den via de rette kanaler om du er uenig. Men å få sensors vurdering omgjort er uhyre vanskelig, helt på grensen til umulig. Hva sier læreren din? 

Anonymkode: bd187...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri hørt om at det er lov å ha med kjørelærer.. jeg hadde time med kjørelærer først, og kjørte opp med bilen hans mens han ventet på trafikkstasjonen.

Anonymkode: 17c0b...2e7

det er helt normalt, læreren min spurte om jeg ville han skulle være eller ikke:)

Anonymkode: 1d142...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sensor har lov til å enten stryke deg eller gi deg bestått førerprøve. Du må godta sensors beslutning eller klage på den via de rette kanaler om du er uenig. Men å få sensors vurdering omgjort er uhyre vanskelig, helt på grensen til umulig. Hva sier læreren din? 

Anonymkode: bd187...305

turte nestn ikke snakke med læreren, følte han vart så skuffet for kjøretimene hadde jo gått perfekt. blir bare så sjukt usikker plutselig når det sitter en sur, gammel sensor i neste sete

Anonymkode: 1d142...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Men er ikke sånn at jeg har skadet noen biler under rygging før

Ja, sensor kan stryke deg når du bulker. Var det overraskende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

turte nestn ikke snakke med læreren, følte han vart så skuffet for kjøretimene hadde jo gått perfekt. blir bare så sjukt usikker plutselig når det sitter en sur, gammel sensor i neste sete

Anonymkode: 1d142...f4f

Oppkjøring ER skummelt og stressende. Men når du til slutt får lappen og kjører alene vil du også oppleve skumle og stressende situasjoner, så du må kunne takle det.

Neste oppkjøring vil jeg anbefale å ha med kjørelæreren din (i baksetet). Jeg hadde det og det var veldig betryggende. Stryker du, vil da kjørelærer vite akkurat hva dere må øve på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sensor er vanligvis ikke sur selv om det kan virke sånn. Alvorlig og skjerpet heller for å registrere alt du gjør bra eller dårlig. 

Kjenner flere som har kjørt veldig bra på timer, men blitt dritnervøse på oppkjøring. Jeg var også nervøs. Klarte nesten ikke svare på et enkelt spørsmål fordi jeg var for nervøs, men tok meg inn igjen  

Bare kjør mer, rygg mer og pugg spørsmål til neste gang. 

Anonymkode: 7702e...67f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha med kjørelærer på oppkjøring, men selv med kjørelærer i bilen består du ikke oppkjøringen hvis du verken kan teori eller rygge. Da jeg kjørte opp fikk jeg beskjed om at feil ble delt inn i tre kategorier. I den alvorligste kategorien (sensor må gripe inn, brudd på vikeplikt, ikke stoppe ved full stopp-skilt osv) skal det bare én feil til for å stryke. I neste kategori mener jeg det var to-tre feil som var grensa. Disse feilene var blant annet teorispørsmål og rygging. Hvis du i tillegg har masse småfeil (manglende speilbruk, sjekker ikke blindsone, uoppmerksom, manglende blinklys osv), så skal det veeeeldig lite til for å stryke. Øv på rygging og teori, for her har sensor bare gjort jobben sin

Anonymkode: 29894...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

oversikta sier alt. Sto "ikke bestått rygging. ikke bestått spørsmålsrunde"

Anonymkode: 1d142...f4f

Aber natürlich.

Anonymkode: e6839...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sensors viktigste oppgave er å vurdere om det er forsvarlig å slippe deg ut i trafikken bak rattet på en bil. Hvis han vurderer at det ikke er forsvarlig, så stryker du. Måten han finner ut av det på, er gjennom å vurdere kjøringen din, høre hva du svarer på spørsmålene du får og se hvordan du løser andre oppgaver du blir gitt. 

Ville du selv likt å møte en bilfører som verken kan rygge eller besvare sentrale trafikkrelaterte spørsmål?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

sto mer ja, vet det var en grunn til at jeg strøyk. Men tenker til neste gang, for personlig så mestrer jeg rygging og spørsmål enkelte ganger og andre ikke så er småredd. Men er ikke sånn at jeg har skadet noen biler under rygging før

Anonymkode: 1d142...f4f

Eh, hvis du «mestrer rygging enkelte ganger» så kan du ikke rygge! Øv til du får det til hver gang. 

Og, slutt å legge skylden på sensor, det blir du ikke noe bedre av.

Anonymkode: 693ab...1c9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

oversikta sier alt. Sto "ikke bestått rygging. ikke bestått spørsmålsrunde"

Anonymkode: 1d142...f4f

Sensor gjør en helhetsvurdering. Man får aldri vite alt man gjør feil. De mest alvorlige feilene står i vedtaket og blir formidlet etter førerprøven.

Sensor sin skjønnsmessige vurdering kan man ikke klage på.

Å ikke klare sikkerhetskontrollspørsmålene er lettere absurd. Det er 33 spørsmål og de fleste er selvforklarende. Disse burde du ha pugget på forhånd.

Selvsagt må man beherske rygging for å få førerkort.

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

og anbefaler dere å ta med lærer på oppkjøringa? hører det er bra å ta med lærer så sensor ikke tørr å pirke på det minste på en måte.

Anonymkode: 1d142...f4f

Hvis du ikke kan rygge eller svare på enkle spørsmål om sikkerhetskontroll spiller det ingen rolle hvem du har med deg.

Lærer kan være med for moralsk støtte, og hvis du tror det ikke gjør deg mer stresset bør du ta med læreren. Fordelen er at hvis du stryker vet læreren akkurat hva du har gjort feil.

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

sto mer ja, vet det var en grunn til at jeg strøyk. Men tenker til neste gang, for personlig så mestrer jeg rygging og spørsmål enkelte ganger og andre ikke så er småredd. Men er ikke sånn at jeg har skadet noen biler under rygging før

Anonymkode: 1d142...f4f

Hvordan kan det være en utfordring å lære seg de ca 30 sikkerhetsspørsmålene? Du kan pugge de på en uke...

Du har tre forsøk på å få bilen inn på en plass. Og du kan ofte velge en enkel metode (sving fram, rygg rett bak). Å kunne parkere er vel ikke for mye å forlange? Det går an å parkere idiotisk uten å treffe en annen bil.

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ha med kjørelærer på oppkjøring, men selv med kjørelærer i bilen består du ikke oppkjøringen hvis du verken kan teori eller rygge. Da jeg kjørte opp fikk jeg beskjed om at feil ble delt inn i tre kategorier. I den alvorligste kategorien (sensor må gripe inn, brudd på vikeplikt, ikke stoppe ved full stopp-skilt osv) skal det bare én feil til for å stryke. I neste kategori mener jeg det var to-tre feil som var grensa. Disse feilene var blant annet teorispørsmål og rygging. Hvis du i tillegg har masse småfeil (manglende speilbruk, sjekker ikke blindsone, uoppmerksom, manglende blinklys osv), så skal det veeeeldig lite til for å stryke. Øv på rygging og teori, for her har sensor bare gjort jobben sin

Anonymkode: 29894...7b4

Dette var en ganske konsis beskrivelse. 2er-feil som feil på sikkerhetskontrollspørsmålet kan du ha tre av. Men det er en helhetsvurdering. Det er en del som består selv om sensor griper inn, så man bør ikke gi opp kun på grunn av det. Men da skal resten av kjøringen være bra.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde øvelseskjørt så lenge at jeg bare trengte tre vanlige kjøretimer, klarte teorien på første forsøk. Har kjørt, rygget og mestret bilen i all slags vær, på all slags føre og i by og bygd. Allikevel strøk jeg på oppkjøringa. Ble så nervøs at jeg tok feil av gassen og bremsen og rygget rett i en garasjedør. Nerver er noe dritt innimellom. Men da prøver man igjen og igjen til det går.

Anonymkode: bb463...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...