AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #1 Skrevet 22. desember 2017 Jeg er en bonus mamma som har 3 kjekke stebarn. Vi har forøvrig vært sammen i 4 år. Barna (utenom vedkommende på 19) bor 50/50. Vi kommer godt overens men det er et stort skjær i sjøen her ..deres mor. Min mann har da en x kone . Det et hun som skal ha ungene nå i julen. Barna er 14,16,19. Barna bor som sagt 50/50. Vi har dobbelt opp av alt. Når ungene kommer så har de alt de trenger her og mer til. Men mor vil ikke bruke penger på sine barn. De får absolutt ingenting. Og det handler ikke om at mor ikke har jobb .Hun tener i snitt 500.000 i året.Men bruker alt på seg selv,botox,silikon,nye klær.Hun mangler ingenting. Nå er det jul. Barna skal være hos sin mor i julen. Barna har fått penger av oss til å handle julegaver til noen av vennen sine og oss. Av mor har barna fått 250kr til å handle til resten av hennes familie som består av mor+ny mann ,2sett tanter og onkler og besteforeldre og venner. Vi hadde ungene i julen i fjor og da kjøpte vi alle julegave til deres venner og selvfølgelig våres familie. Men jeg synes jo at mor kan bidra å handle gaver til sin familie fra ungene. Det sier seg selv at 250kr ikke er nok. Vi sendte med barna 500kr hver seg da de reiste fra oss .For at de skulle ha litt penger. Nå driver den mellomste å ringer og er fortvilt for han har ikke råd til å handle gaver. Fordi mor gir som sagt ikke mer en 250kr. Så nå vil han ha konfirmasjonspengene sine. Det har vi sagt nei til . Det var separate konfirmasjoner . Så penge gavene han fikk hos oss står i sin helhet hos oss. Og pengene som han fikk i selskap hos sin mor står på konto hos mor. Men der er det tomt. For de har mor brukt selv. Når ungene skal ha noe når de er hos mor så tar mor selv fra den kontoen å betaler ting til ungene. Vedkommende på 16 har bedt om å få se kontoen sin hos mor. Og får da beskjed om at den er tom . Ungene får aldri gå på kino eller være med på ting hos mor. Mor unnlater å betale alt som heter kontigenter og utgifter. Vi betaler våres 1/2 part . Og når barna er her så får de være med på det de har lyst til. Så det er jo himmel stor forskjell fra å være hos oss og hos mor. Hva gjør man da?? Synes detter er veldig vanskelig. Anonymkode: 3590f...938 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #2 Skrevet 23. desember 2017 Dere gjør ingen ting. Dette er mors valg, og ikke noe dere har med å gjøre. Om dere ønsker å lette samarbeidet, (virker som et høyt konfliktnivå) må dere lære å se forbi slike ting. Selvsagt skal far være med på å bestemme/rådgi hva konfirmasjonspengene går til, men utover det er mor som bestemmer når barna er der. Som feks velge selv hva hun bruker penger på. Er forøvrig enig at hun virker gjerrig. Men omsorgsevnen er ikke målt i hvor mye kinobesøk barna får. Ser at du svartmaler mor, og regner med at hun har en like lang liste over far. Har inget annet råd enn å la vær å bry dere om hennes saker, kanskje hun også følger på??? Anonymkode: ab57f...db6 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #3 Skrevet 23. desember 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere gjør ingen ting. Dette er mors valg, og ikke noe dere har med å gjøre. Om dere ønsker å lette samarbeidet, (virker som et høyt konfliktnivå) må dere lære å se forbi slike ting. Selvsagt skal far være med på å bestemme/rådgi hva konfirmasjonspengene går til, men utover det er mor som bestemmer når barna er der. Som feks velge selv hva hun bruker penger på. Er forøvrig enig at hun virker gjerrig. Men omsorgsevnen er ikke målt i hvor mye kinobesøk barna får. Ser at du svartmaler mor, og regner med at hun har en like lang liste over far. Har inget annet råd enn å la vær å bry dere om hennes saker, kanskje hun også følger på??? Anonymkode: ab57f...db6 Selvsagt har de noe ned det å gjøre. De har barna 50/50 , da må jo mor betale det hun skal Anonymkode: 11394...8eb
Gjest GoldenLioness Skrevet 23. desember 2017 #4 Skrevet 23. desember 2017 Hvordan er mor ellers om en omsorgsperson? Trives barna hos henne?
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #5 Skrevet 23. desember 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt har de noe ned det å gjøre. De har barna 50/50 , da må jo mor betale det hun skal Anonymkode: 11394...8eb Hvilken rett her far til å bestemme hva mor bruker penger på? De har separat utstyr og klær, og om mor synes det er nok med 250 kr i julegaver, som tilsammen blir 750, er det også hennes rett til å avgjøre. Selv om far har en annen stardard på pengebruk, er ikke mor sin nødvendigvis feil... Det finnes konflikter, og så finnes det de som ønsker konflikter. Smålig å henge seg opp i hva mor velger å bruke pengene på. Jeg hadde ikke satt pris på om noen skulle holde regnskap på hvor mange kinobesøk jeg har, eller hva mitt julegavebudsjett er på. Og er det snakk om at mor ikke betaler sin rettmessige del, da vet nok TS hva som må gjøres. Anonymkode: ab57f...db6 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #6 Skrevet 23. desember 2017 Hvordan gikk dette,egentlig? Anonymkode: f18e3...2f0
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #7 Skrevet 23. desember 2017 Tenåringer bør bruke av lommepengene sine til å kjøpe gaver, i det minste gaver til venner, samt kinoturer og slikt. Hvis de aldri får prøve seg på å styre egen økonomi hvordan tror du da det vil gå når de er voksne og plutselig må klare seg selv? Anonymkode: aa10a...170 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #8 Skrevet 23. desember 2017 Far har ikke noe med hva mor bruker penger på, på lik linje med at mor ikke har noe med hva far bruker penger på. Det sagt, så er det hårreisende av foreldre å bruke opp barnas konfirmasjonspenger. Mor gjør i mine øyne det meste galt når det kommer til økonomi, men det er dessverre lite dere får gjort med det. Fortsett å gi barna penger til handling av gaver til deres familie og venner, så får mor stå for sine handlinger når det gjelder utdeling av penger. Anonymkode: 96986...3ae
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #9 Skrevet 24. desember 2017 Ts her. Mor eller far har ingeting med hverandres sin økonomi om hva de bruker pengene på.Det skal selvfølgelig ikke måles i antall kinobesøk ,shopping etc. Men når barna aldri får lov av mor til noe av dette så synes jeg det er galt. Barna ringer til oss på mor sin uke fordi de vil gå på kino med venner eller finne på noe som kanskje koster penger.Men det får ikke lov av mor. Dette er ikke rett synes jeg . og jeg er enig i at tenåringene kan bruke sine egne lommepenger . De gjør de når de er hos oss. Men når de aldri får penger av mor til noe som helst.Det sier barna selv og det ser vi jo på dem når de kommer hit til oss. Eller vi treffer på de på mor sin uke. Og at den mellomste som er konfirmert er sint og lei seg for mor har brukt opp konfirmasjonspengene hans som står på konto hos mor. Det er også veldig forståelig. Pengene som han har stående hos oss etter konfirmasjonen står i helhet pluss litt til. Barna synes mor er en god omsorgsperson av og til. Det skjønner jeg er vanskelig å si vi ikke har det bra hos mor. Det er kjempe vanskelig for det er moren deres. Men de sier også noe annet når et barn begynner å gråte når de får nye klær eller vi går på en shopping runde . Det skjer aldri hos mor. Mor reiser selv på ferie til utlandet med sin nye kjæreste 3 ganger i året. Barna får aldri være med . Ikke på sommerferie en gang. I fjor sommer fikk barna 250kr i lommepenger thats it. vi tar de med på ferier vi gjør alt . Poenget mitt er at jeg blir utrolig skuffet og lei meg på ungene sine vegner at det skal måtte ha det slik. Hvordan julekvelden er for ungene vet vi ikke.Men i fjor fikk de hvær sin julestrømpe. Så helt Happy var de ikke. Anonymkode: 3590f...938
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå