Gå til innhold

Når gråt du sist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

.

Anonymkode: b5c5c...f1b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en uke siden da jeg strøk på oppkjøringen.

• Liker 1
Skrevet

For rundt en time siden.

Skrevet

Et par timer siden. På grunn av en venn som er syk som jeg er glad i. Tenkte på gode minner. 

Går som regel to-tre uker mellom hver gråt. Ganske normalt tror jeg. 

Anonymkode: 51fd0...615

Skrevet

For en time siden. Vært senge/sofaliggende i 3 mnd nå, lei og lite håp til bedring med det første. Gråt når jeg måtte ringe å avlyse familiemiddagen på julaften som jeg var invitert til. 

Anonymkode: 2eca6...ef7

Skrevet

For en halvtime siden. Kjenner det ulmer i hodet. Er mer på vei men jeg prøver å stoppe det.

Anonymkode: ef337...ca6

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet (endret)

i 1991

Endret av Balian de Ibelin
Gjest Catalina Culès
Skrevet

I går, da jeg så en serie om 2 verdenskrig , helt for jævlig hvor onde nazistene var.

Skrevet

Onsdag. Syntes så inderlig synd på min onkel som er blitt enkemann. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

17 år siden. Har aldri helt forstått hensikten ved å gråte. Det er et mysterium for meg når folk gråter, hva ønsker de oppnå ved dette? 

Endret av WubWub
Skrevet

Et par dager siden, så masse videoer av noen som redder hjemløse hunder, går ikke an å se de videoene uten å gråte.

Skrevet

Jeg gråter flere dager om dagen.

Anonymkode: 78d9e...496

Skrevet
8 minutter siden, WubWub skrev:

17 år siden. Har aldri helt forstått hensikten ved å gråte. Det er et mysterium for meg når folk gråter, hva ønsker de oppnå ved dette? 

Folk vil som regel ingenting med det, dvs. det er ikke noen hensikt med det. Det er en reaksjon på noe vondt. Noe som skjer automatisk som ikke alltid er kontrollerbart. 

Anonymkode: 7c081...f77

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Folk vil som regel ingenting med det, dvs. det er ikke noen hensikt med det. Det er en reaksjon på noe vondt. Noe som skjer automatisk som ikke alltid er kontrollerbart. 

Gråting er adferd og adferd kan reguleres og kontrolleres. 

Det sies, det handler ikke alltid om hvordan man har det men hvordan man tar det. Om om ikke har selvkontroll å bryter ut i gråt eller raserianfall på jobben så burde man kanskje prøve jobbe litt med dette da det er ytterst uprofesjonelt. 

Skrevet

For noen dager siden da jeg ble skuffet over noe samboer gjorde. Eller rettere sagt, ikke gjorde. 

Anonymkode: 4c6e7...de7

Skrevet
Akkurat nå, WubWub skrev:

Gråting er adferd og adferd kan reguleres og kontrolleres. 

Det sies, det handler ikke alltid om hvordan man har det men hvordan man tar det. Om om ikke har selvkontroll å bryter ut i gråt eller raserianfall på jobben så burde man kanskje prøve jobbe litt med dette da det er ytterst uprofesjonelt. 

Nei, ikke alltid. Vi mennesker er ikke roboter eller maskiner, men levende individer med følelser. Det er Okei å vise følelser, og det er normalt å gråte. 

Det er ikke alltid det går an å kontrollere følelsene sine. Noen ganger gråter man fordi det skjer noe tragisk, andre ganger fordi det "renner over". Det er helt menneskelig. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke alltid. Vi mennesker er ikke roboter eller maskiner, men levende individer med følelser. Det er Okei å vise følelser, og det er normalt å gråte. 

Det er ikke alltid det går an å kontrollere følelsene sine. Noen ganger gråter man fordi det skjer noe tragisk, andre ganger fordi det "renner over". Det er helt menneskelig. 

Feil. Stressmestring kan vi alle lære oss, ved å øke toleransegrensen så skal det mer til får å bryte/knekke sammen.

Eksempel på en situasjon ; På veien til jobb blir det tråkket i en hundebæsj.

Person 1 bryter sammen i gråt å tolker dette som et tegn på at universet er imot hen, hen tenker "det skjer alltid meg noe negativt, hele verden er imot meg. best jeg holder meg hjemme" sier hen mens gråten spruter.

Person 2 blir illsint og rasende, hen slår istykker en postkasse mens hen brøler ukvemsord der fråden spruter.

Person 3 ler litt å tenker "jaja shit happens , pun intended" så legger hen ikke noe mer i det da det hverken er produktivt eller til hjelp å gråte eller bli rasende.

Person 1 og 2 har dårlig stressmestring, person 3 har god stressmestring og velger det alternativet som er mest gunstig. Alle kan lære seg tenke som person nummer 3. 

Om man ikke greier regulere egne følelser på egenhånd kan man søke om terapi, sinnemestring osv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...