Gå til innhold

Halsbetennelse som blusser opp

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Fikk en forferdelig halsbetennelse for 9 dager siden. Ble ordentlig dårlig og hadde en CRP på 143, så da fikk jeg Apocillin. Den hjalp etter et par dager.

De siste dagene har jeg hatt litt småvondt i halsen igjen, og sykdomsfølelsen er vedvarende. Nå i natt våknet jeg av at halsen var blitt veldig vond og jeg hadde litt feber også. Jeg har en dag igjen av Apocillin-kuren. Har enda hvitt belegg bak i munnen.

Samtidig med dette har jeg også pådratt meg en seig forkjølelse som ikke vil ta slutt. 🙄

Burde jeg få meg time til fastlegen nå før jul? Er det vanlig at antibiotikaen først virker for så å slutte å virke før man er ferdig med kuren? Er kjent med at ting kan blusse opp igjen noen dager etter endt kur.. skulle egentlig reist bort i jula, men vet ikke om jeg tør når ting ikke virker å bli bra..

Og CRP på 143 kan vel ikke være annet enn bakterier? 

Anonymkode: 5d2a8...a01

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Fikk en forferdelig halsbetennelse for 9 dager siden. Ble ordentlig dårlig og hadde en CRP på 143, så da fikk jeg Apocillin. Den hjalp etter et par dager.

De siste dagene har jeg hatt litt småvondt i halsen igjen, og sykdomsfølelsen er vedvarende. Nå i natt våknet jeg av at halsen var blitt veldig vond og jeg hadde litt feber også. Jeg har en dag igjen av Apocillin-kuren. Har enda hvitt belegg bak i munnen.

Samtidig med dette har jeg også pådratt meg en seig forkjølelse som ikke vil ta slutt. 🙄

Burde jeg få meg time til fastlegen nå før jul? Er det vanlig at antibiotikaen først virker for så å slutte å virke før man er ferdig med kuren? Er kjent med at ting kan blusse opp igjen noen dager etter endt kur.. skulle egentlig reist bort i jula, men vet ikke om jeg tør når ting ikke virker å bli bra..

Og CRP på 143 kan vel ikke være annet enn bakterier? 

Bestill ny time du. 

Anonymkode: 82f63...289

Skrevet

Mange ganger må man tilbake for en dose til rett og slett. 

Anonymkode: fc676...7f1

Skrevet

Har du forresten byttet ut tannbørste siden du ble syk? Eller kokt den?

Anonymkode: fc676...7f1

Skrevet

Takk for svar! Jeg dro til lege i går og hadde CRP på 60, begynte å bli veldig dårlig form igjen. Jeg fikk en annen antibiotika og nå er hals bedre allerede, og til og med de vonde bihulene mine og ørene er blitt bedre :) Fikk også konstatert bronkitt. En eller annen bakterie har visst rota det skikkelig til for meg! 

Tannbørsten har jeg faktisk bytta! ;) 

Skrevet

Tråden er ryddet for tulleinnlegg.
/lillesky (mod)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...