AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #1 Skrevet 22. desember 2017 Hei! Fikk en forferdelig halsbetennelse for 9 dager siden. Ble ordentlig dårlig og hadde en CRP på 143, så da fikk jeg Apocillin. Den hjalp etter et par dager. De siste dagene har jeg hatt litt småvondt i halsen igjen, og sykdomsfølelsen er vedvarende. Nå i natt våknet jeg av at halsen var blitt veldig vond og jeg hadde litt feber også. Jeg har en dag igjen av Apocillin-kuren. Har enda hvitt belegg bak i munnen. Samtidig med dette har jeg også pådratt meg en seig forkjølelse som ikke vil ta slutt. 🙄 Burde jeg få meg time til fastlegen nå før jul? Er det vanlig at antibiotikaen først virker for så å slutte å virke før man er ferdig med kuren? Er kjent med at ting kan blusse opp igjen noen dager etter endt kur.. skulle egentlig reist bort i jula, men vet ikke om jeg tør når ting ikke virker å bli bra.. Og CRP på 143 kan vel ikke være annet enn bakterier? Anonymkode: 5d2a8...a01
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #2 Skrevet 22. desember 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Fikk en forferdelig halsbetennelse for 9 dager siden. Ble ordentlig dårlig og hadde en CRP på 143, så da fikk jeg Apocillin. Den hjalp etter et par dager. De siste dagene har jeg hatt litt småvondt i halsen igjen, og sykdomsfølelsen er vedvarende. Nå i natt våknet jeg av at halsen var blitt veldig vond og jeg hadde litt feber også. Jeg har en dag igjen av Apocillin-kuren. Har enda hvitt belegg bak i munnen. Samtidig med dette har jeg også pådratt meg en seig forkjølelse som ikke vil ta slutt. 🙄 Burde jeg få meg time til fastlegen nå før jul? Er det vanlig at antibiotikaen først virker for så å slutte å virke før man er ferdig med kuren? Er kjent med at ting kan blusse opp igjen noen dager etter endt kur.. skulle egentlig reist bort i jula, men vet ikke om jeg tør når ting ikke virker å bli bra.. Og CRP på 143 kan vel ikke være annet enn bakterier? Anonymkode: 5d2a8...a01 Bestill ny time du. Anonymkode: 82f63...289
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #3 Skrevet 22. desember 2017 Mange ganger må man tilbake for en dose til rett og slett. Anonymkode: fc676...7f1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #4 Skrevet 22. desember 2017 Har du forresten byttet ut tannbørste siden du ble syk? Eller kokt den? Anonymkode: fc676...7f1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2017 #5 Skrevet 24. desember 2017 Takk for svar! Jeg dro til lege i går og hadde CRP på 60, begynte å bli veldig dårlig form igjen. Jeg fikk en annen antibiotika og nå er hals bedre allerede, og til og med de vonde bihulene mine og ørene er blitt bedre Fikk også konstatert bronkitt. En eller annen bakterie har visst rota det skikkelig til for meg! Tannbørsten har jeg faktisk bytta! Anonymkode: 5d2a8...a01
lillesky Skrevet 24. desember 2017 #6 Skrevet 24. desember 2017 Tråden er ryddet for tulleinnlegg. /lillesky (mod)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå