Gå til innhold

sjokolade med alkohol

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor mye må man spise for å få promille? Vil en Anton Berg plomme i madeira gi noe utslag på promilletestx?

Anonymkode: 51710...afa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går ikke uansett hvor mye sjokolade du spiser

Anonymkode: 3db34...94f

Skrevet

Kan jeg ete en hel eske uten å være redd for å bli tatt i promillekontroll? Står aræt der er alkohol på esken... 

Skrevet

Det er jeg usikker på, det vil nok kunne spores at du har alkohol i deg, men ikke slå ut som å være full på en promilletest hvertfall. Så du kan trygt spise en hel eske uten å være redd for å få bot. 

Skrevet

Farligere å spise nybakt brød eller å drikke kefir. 

Skrevet

Noen som har promilletester og masse alkoholsjokolade som melder seg som frivillig prøvekanin? Hadde vært artig å sett resultatet 😄

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har promilletester og masse alkoholsjokolade som melder seg som frivillig prøvekanin? Hadde vært artig å sett resultatet 😄

Det er som sagt ikke nok alkoholprosent til å slå ut på en promilletest, men man vil nok kunne se spor av alkohol ved mer omfattende tester.

Skrevet

Mannen selv hadde med seg en uttalelse fra den belgiske, og franskspråklige, sjokoladeprodusenten.

Den konkluderte med at for å få over 1 i promille måtte «il faudrait en manager plusieurs kilos» med sjokolade.

Retten var ikke i tvil om at 37-åringen hadde spist sjokoladekonjakk, men ikke så mye.

De tre dommerne la til grunn at han hadde spist 300–450 gram sjokolade.

Det innebærer 15–20 prosent av alkoholmengden i kroppen kan stamme fra sjokoladen. Forskjellen i straff på 0,8 og 1 i promille tilsvarer bare noen dagers forskjell i fengselsstraffen skriver tingrettsdommen Jens-Sveinung Wegner.

https://www.budstikka.no/nyheter/nyheter/skyldte-pa-sjokoladekonjakk/s/2-2.310-1.8580873

Anonymkode: 6a4d1...2f8

Skrevet

Etter å ha spist 40 sånne da jeg gikk i 9.klasse, kan jeg trygt si at jeg er et bevis på at det ikke funker til å gi promille.

Jeg måtte spy, men antar at det hadde andre årsaker.

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye må man spise for å få promille? Vil en Anton Berg plomme i madeira gi noe utslag på promilletestx?

På en blåseprøve er en sjokolade nok til å gi utslag. Er blåseprøven positiv så taues du inn for blodprøve og mister førerkortet (minst) inntil svar foreligger. 

Anonymkode: 4340f...e12

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På en blåseprøve er en sjokolade nok til å gi utslag. Er blåseprøven positiv så taues du inn for blodprøve og mister førerkortet (minst) inntil svar foreligger. 

Anonymkode: 4340f...e12

Det er bare mens du har det i munnen. Du blåser til ganske høy promille etter munnskyll også, men det betyr ikke at du er full.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...