AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #1 Skrevet 21. desember 2017 Alle husker vel Air France 447 som styrtet i atlanterhavet på en rute fra Rio til Paris våren 2009. Det var lenge et mysterium hvorfor flyet styrtet før de i 2011 mer en to år etter ulykken fant den svarte boksen (Cockpit voice recorder). Og etterforskerne ble sjokkert over hva som hadde forårsaket ulykken, Det viste seg at det var en kombinasjon av teknisk feil og pilotenes feil at flyet styrtet. Fem Nordmenn døde i flystyrten Her kan du høre pilotenes siste minutter. ( Det er ikke pilotenes ekte stemmer) Anonymkode: 7ee6d...6a7 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #2 Skrevet 21. desember 2017 Æhh, er sykt ekkelt å tenke på. Er veldig spennende slike ting, synes jeg. Anonymkode: 37472...2cc
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #3 Skrevet 21. desember 2017 De gjorde mange feil. Hovedpilot bestemmer seg for å hvile, overlater flyet til mindre erfaren pilot når de flyr gjennom uvær. Mindre erfaren pilot vender nesen på flyet opp, noe som er feil, flyet mister fart, jo mer de mister jo mer peker han nesen opp, han burde senket ned, det kunne reddet alle. Hovedpilot forstår det, men det er for sent. Tekniske feil ja, de speklulerer på st elmos fire og at flyet ble truffet av snøkrystaller...MEN synes pilotene her gjorde så mange tabber at de faktisk er skyld i at så mange mennesker mistet livet. Det er tragisk. Anonymkode: a22aa...257
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #4 Skrevet 21. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: De gjorde mange feil. Hovedpilot bestemmer seg for å hvile, overlater flyet til mindre erfaren pilot når de flyr gjennom uvær. Mindre erfaren pilot vender nesen på flyet opp, noe som er feil, flyet mister fart, jo mer de mister jo mer peker han nesen opp, han burde senket ned, det kunne reddet alle. Hovedpilot forstår det, men det er for sent. Tekniske feil ja, de speklulerer på st elmos fire og at flyet ble truffet av snøkrystaller...MEN synes pilotene her gjorde så mange tabber at de faktisk er skyld i at så mange mennesker mistet livet. Det er tragisk. Anonymkode: a22aa...257 Ja det ser ut til at co-pilot Bonin ikke forstå situasjonen, Og det virker som den andre mer rutinerte co-piloten Robert hadde en mye bedre forståelse enn hva Bonin hadde. Mange mener at hvis kaptein Dubois hadde ventet med og ta hvilepausen i 10-15 min. så hadde trolig ikke flyet styrtet. Men man skal huske at Bonin var den minst rutinerte av de tre pilotene, Og den som hadde minst erfarenhet av et Airbus A380. Anonymkode: 7ee6d...6a7
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #5 Skrevet 21. desember 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det ser ut til at co-pilot Bonin ikke forstå situasjonen, Og det virker som den andre mer rutinerte co-piloten Robert hadde en mye bedre forståelse enn hva Bonin hadde. Mange mener at hvis kaptein Dubois hadde ventet med og ta hvilepausen i 10-15 min. så hadde trolig ikke flyet styrtet. Men man skal huske at Bonin var den minst rutinerte av de tre pilotene, Og den som hadde minst erfarenhet av et Airbus A380. Anonymkode: 7ee6d...6a7 Bonin forstår ikke situasjonen, skal være forsiktig med å dømme, men det er jo helt klart at han gjorde en forferdelig feil. Mine tanker går til de stakkars folkene som endte sine liv på en slik tragisk måte. Det var en ung gutt som reiste alene, babyer, mennesker fra ulike nasjoner, noen Norske ( fra Bergen )... Nei, det er så tragisk at jeg ikke har ord, håper de sov og ikke merket at de styrtet i havet. Flyet var ute av kontroll og i fritt fall i hverfall 3.5 minutter. Anonymkode: a22aa...257
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #6 Skrevet 21. desember 2017 Reagerer på at de klager og banner så mye før det egentlig skjer noe, er det vanlig i Frankrike? Eller var disse to pilotene usikre på hva de gjorde i utgangspunktet? Merkelig at man kan ha nesa i været i så lang tid uten at noen forstår hva som skjer. Anonymkode: 8c4c1...410 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #7 Skrevet 21. desember 2017 Her om det med nesa, det er et problem med utformingen av cockpiten på et Airbus-fly, man kunne ikke se eller merke at piloten til høyre som hadde sticken på høyre side, dro denne tilbake. Ikke er den linket til co-pilotens stick heller. Mens på en Boeng derimot har de et ratt rett foran seg og begge rattene beveger seg om man beveger på ettt av dem. Dette er veldig veldig rart. Det er som om man skulle hatt to sjåfører i en bil, den ene svinger til høyre og ingen skjønner hva som skjer! Anonymkode: 8c4c1...410 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #8 Skrevet 21. desember 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Her om det med nesa, det er et problem med utformingen av cockpiten på et Airbus-fly, man kunne ikke se eller merke at piloten til høyre som hadde sticken på høyre side, dro denne tilbake. Ikke er den linket til co-pilotens stick heller. Mens på en Boeng derimot har de et ratt rett foran seg og begge rattene beveger seg om man beveger på ettt av dem. Dette er veldig veldig rart. Det er som om man skulle hatt to sjåfører i en bil, den ene svinger til høyre og ingen skjønner hva som skjer! Anonymkode: 8c4c1...410 Anonymkode: a22aa...257
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #9 Skrevet 21. desember 2017 Hva var egentlig poenget med å legge ut disse greiene her? Anonymkode: f599f...4c0
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #10 Skrevet 21. desember 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva var egentlig poenget med å legge ut disse greiene her? Anonymkode: f599f...4c0 Poenget var vel kanskje for og vise hvor fort ting gå galt? Anonymkode: 7ee6d...6a7 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #11 Skrevet 21. desember 2017 13 hours ago, AnonymBruker said: Her om det med nesa, det er et problem med utformingen av cockpiten på et Airbus-fly, man kunne ikke se eller merke at piloten til høyre som hadde sticken på høyre side, dro denne tilbake. Ikke er den linket til co-pilotens stick heller. Mens på en Boeng derimot har de et ratt rett foran seg og begge rattene beveger seg om man beveger på ettt av dem. Dette er veldig veldig rart. Det er som om man skulle hatt to sjåfører i en bil, den ene svinger til høyre og ingen skjønner hva som skjer! Anonymkode: 8c4c1...410 Så frustrerende at alt som skulle til var å senke nesa på flyet, så hadde det sannsynligvis gått bra. Anonymkode: eee79...1f0 2
jabx Skrevet 22. desember 2017 #12 Skrevet 22. desember 2017 På 21.12.2017 den 4.02, AnonymBruker skrev: Reagerer på at de klager og banner så mye før det egentlig skjer noe, er det vanlig i Frankrike? Hva slags idiotisk kommentar er dette? 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #13 Skrevet 22. desember 2017 2 hours ago, jabx said: Hva slags idiotisk kommentar er dette? Det er ikke noen idiotisk kommentar, om du leser resten av posten min så lurer jeg på om det er fordi de er nervøse. Anonymkode: 8c4c1...410
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #14 Skrevet 22. desember 2017 Det må være jæklig å være pilot i en slik situasjon. Anonymkode: d2bff...1b3 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #15 Skrevet 23. desember 2017 3 hours ago, AnonymBruker said: Det må være jæklig å være pilot i en slik situasjon. Anonymkode: d2bff...1b3 Men heldigvis får de bare èn slik situasjon i løpet av livet, om de noen gang får den. Anonymkode: 8c4c1...410 1
jabx Skrevet 23. desember 2017 #16 Skrevet 23. desember 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke noen idiotisk kommentar, om du leser resten av posten min så lurer jeg på om det er fordi de er nervøse. Anonymkode: 8c4c1...410 Det er en idiotisk kommentar, da det ikke går an å si at franskmenn generelt er mer eller mindre nervøse enn andre.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #17 Skrevet 23. desember 2017 På 21.12.2017 den 5.52, AnonymBruker skrev: Poenget var vel kanskje for og vise hvor fort ting gå galt? Anonymkode: 7ee6d...6a7 Signerer, det er utrolig viktig at folk lærer, jo mer kunnskap-jo bedre. Anonymkode: a22aa...257
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #18 Skrevet 23. desember 2017 4 hours ago, jabx said: Det er en idiotisk kommentar, da det ikke går an å si at franskmenn generelt er mer eller mindre nervøse enn andre. Herregud da, er du tett i pappen? Jeg lurte på om PILOTENE var spesielt nervøse eller om dette er vanlig sjargong i Frankrike! Anonymkode: 8c4c1...410
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #19 Skrevet 23. desember 2017 Tankevekkende hvor mye som faktisk kan gå galt og hvor små marginene kan være. Å fly er jo så dagligdags at man knapt tenker over risikoen lenger (med god grunn, siden det statistisk sett er en trygg transportmetode), men man er jo egentlig utrolig sårbar når man svever mange tusen meter over bakken. Små feilvurderinger og tekniske problemer kan få enorme konsekvenser. Anonymkode: b5228...30c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå